Hallo, Mijn zoontje is 16 weken en ik geef nog volledige borstvoeding. Hij weegt momenteel 5500 gram. Volgens het CB was hij in verhouding iets minder gegroeid en ik ,oet volgende week extra kkmen wegen. Sinds 2 a 3 weken begon hij s'avonds langer door te slapen, ik voedde dan bijvoorbeeld om 20.00, 02.00, 05.30 etc. Sinds een week slaapt hij 'opeens' de hele nacht door, wat voor ons heel fijn is voor de slaap (ik voed hem dan om 20:00 em dan pas weer om 06:00) maar hierdoor slaat hij wel de avond en nachtvoeding over. Hij gaat nu van 8 naar 5-6 voedingen per dag. Doordat ik bv geef weet ik niet precies hoeveel hij binnen krijgt, maar hij is wel tevreden en vol na een voeding. Kan ik ervan uit gaan dat, zolang hij tevreden blijft en hongerig is, hij voldoende binnen krijgt en is het normaal dat hij zo lang doorslaapt ?
Ja, volg hem maar gewoon. Wanneer je kindje plast en vrolijk is inderdaad en zelf aangeeft wanneer het klaar is met drinken zal het heus goed gaan. Bied beide borsten aan per voeding. Ben je al extra gaan wegen? Ben benieuwd!