Ik lees vaker dat kinderen doorslapen tot 8.30-9.00 uur. Mijn zoontje slaapt sinds twee dagen tot ongeveer 8.30 uur. Maar ik geef nu nog 5 flessen van 180 (klaargemaakte)voeding en dan kom ik niet meer helemaal goed uit met de voedingen geloof ik. Hij is nu bijna 4 maanden (volgende week) en naar schatting 6,5 kilo. Hoe doen jullie dat met jullie kleintjes? Over gaan naar 4 flesjes of kortere tijd tussen de flesjes houden? gekke vraag misschien, maar was benieuwd naar jullie ervaringen. groetjes, Natasja
Ik geloof dat je met het gewicht van je kleine naar de 4 flessen kan gaan. Wij zijn er nog niet aan toe aangezien Jasmijn naar schatting 5 kilo is maar wel flink eet. Maar probeer het eens een keertje....kijken wat er dan gebeurd.
Hey, Ben ook wel benieuwd welke tips de dame's hier hebben. mijn zoontje slaapt door tot 9.30 uur. En ik geef nog 5 voedingen (3bv en 2 fv want ben aan het afbouwen) Ik geef dus rond 9.30 uur, dan rond 13.00 uur dan rond 17 uur, rond 20 uur en de laatste rond 23.00 uur. Groetjes van mij
Hoi, Mijn zoontje slaapt ook tot ongeveer 09.00 uur. Ik vroeg me af of hij naar 4 flessen kon, maar hij is nog geen 6 kilo. We hebben het een dagje geprobeerd en toen werd hij al om 6 uur wakker, dus hij is er ook nog niet aan toe volgens mij. Hoe wij het nu doen: 09.00 - 12.30 - 16.00 - 19.00 - 22.30 Groetjes Saskia
En als je dat nou eens gewoon aan je kind overlaat? Dus gewoon de fles geven wanneer hij er om vraagt? Dan weet je zeker dat je het schema hebt dat het beste bij hem past.
Deyna wordt ook om 9.00 wakker. Wij laten het aan haar over en ze komt vaak wel op dezelfde tijdstippen. Meestal: 9.00 12.00 16.00 20.00 23.00 Soms 1 fles meer of minder. Maar we laten het echt va haar afhangen. Nou moet ik zeggen dat als ze na een uur komt ik dan geen fles van 180 cc maak. Ze is eigenlijk heel erg makkelijk wat alles betreft.
Dank jullie voor de reacties! Een antwoord op één van de laatste mails: de eerste twee maanden hebben we op behoefte gevoed. Alleen begon zijn nacht al om 15 of 16 uur, want vanaf dan sliep hij met gemak 8 of 9 uur door. Met als gevolg dat hij de nachtfles hard nodig had. Plus dat hij toen al op 4 flessen uitkwam (incl nachtfles), terwijl hij net 5 kilo was. Toen zijn we eerst over gegaan op een extra fles om 22 uur. Maar met bad of babymassage lag hij (en ik dus ook) pas tegen 23.30 uur op bed. Voor mij is dat te laat, als ik er 's nachts ook uit moet (wat nog het geval was met de fles om 22 uur). En op deze manier kwam hij wel uit op 5 flessen, maar alleen als hij de nachtfles bleef krijgen. Daarom zijn we maar over gestapt op een fles om 19 uur en de laatste om 23.30 (geeft mijn man, dan lig ik al op één oor ). En dat gaat goed. De andere voedingen op de dag gaan wel op behoefte. En typisch is dat hij dan om de 4 uur zijn honger-jengeltje krijgt, terwijl er overdag ook regelmatig 6 uur tussenzat, toen we volledig op behoefte voedden. Maar het is gewoon goed gegaan vandaag. Hij heeft om 12.45 uur gegeten en toen weer om 16.45 (ja, het is een kind van de tijd geworden met zijn honger!). We hadden gedacht om hem om 20 uur dan wakker te maken voor de fles ipv 19.00 uur, maar daar was hij het niet mee eens. Om 19.00 gilde hij de hele boel bij elkaar, tot hij zijn felbegeerde flesje kreeg. Driftkikkertje ! Morgen weer zien welke tijden hij graag aanhoud op de dag. groetjes
Het is maar net hoe laat de kleine dan ook de laatste voeding krijgt (dus wanneer het bedtrijd is. Toen onze kleine nog vijf flessen kreeg was het om de drie uur dus. 900-1200-1500-1800 en 2100 en dan sliep ze lekker weer de hele nacht door. Nu zit ze op vier flessen en krijgt ze om 0830-1230-1630-en dan de laatste om 2030. En wat die laatste fles betrefd als de kleine hem niet meer nodig heeft laat hij/zij dat wel merken. Met wendy merkten we het doordat ze de fles niet meer wou aannemen of maar kleine beetjes dronk en toen hebben we om de vier uur gedaan en de laatste fles weggelaten en dat gaat tot nu toe nog steeds goed. Om over te gaan oop vier flessen moet je kleine ong 6 kilo wegen en dat doet de kleine van jou. Probeer het gewoon en hij geeft snel genoeg aan of hij nog wil of niet want dan komt hij snachts wel voor een flesje.
Bij 6.5 a 7 kilo kan je kindje op 4 voedingen..hier met bijna 5 maanden. Wij deden dat sochtends en savonds 210/7 en tussenin 180/6. Met 5 maanden lekker een beetje groente en fruri proeven. ging perfect. De laatste fles rons 19:30/20:00 uur. Nu is ze savonds zo moe van het vele zitten wat ze nu wil dat ze om 18:30 de laatste fles krijgt en om 19:15 in bed ligt. ze slaapt dan klokje rond tot een uur of 07:00, brabbelt wat en valt dan nog even in slaap totdat ik haar wakker maak om 08:00. De laatste fles weglaten zou ik gewoon proberen rond de 6.5 kilo. Fleur dronk alles wat we haar aanboden dus hier werkte het niet op verzoek. Ik vond haar gewoon enorm snel zwaar worden ook en twijfelde of ze het nog wle nodig had die hele liter. Succes en je gevoel volgen. Marijntje
Wij hebben nu het schema aangepast voor onze meid, omdat ze minimaal 9 uur slaapt 's nachts. Het schema is nu: 6:30 - 10:30 - 14:00 - 17:30 - 21:30 Onze meid laat ook niets staan, want ze blijft doordrinken, hoeveel ze ook krijgt. Dus ook hier is het waarschijnlijk geen optie om het op verzoek te doen, maar omdat wij haar 's morgens al wakker moeten maken na 9 uur slapen, omdat het voeden op de dag anders helemaal zo lastig wordt heb ik het idee dat ze ook niet te lang meer erover zal doen eer ze op 4 flessen kan.
Ons schema is een beetje vreemd, maar Tijn heeft het zelf bedacht! 8.30 12.30 15.30 17.30 22.30 Tussen de eerste en tweede voeding zit dus 4 uur, tussen de tweede en de derde voeding zit 3 uur en tussen de derde en vierde voeding zit 2,5 uur en dan 5 uur tot de laatste voeding. Misschien een beetje vreemd, maar door voeden op verzoek is dit ritme ontstaan. hij drink iedere fles gewoon helemaal leeg dus het zit niet te snel op elkaar.
Hier eigenlijk het zelfde probleem... Me zoontje is een grote stevige jongen (al bij de geboorte) hij is op dit moment 2 maand en 3 weken.. Op dit moment is hij 65 cm en weegt 6,5 kilo. Sinds hij zijn onslasting beter kwijt kan vraagt hij steeds eerder om de fles en sinds ik weer aan het werk ben slaapt hij zijn nachten ook niet meer door. Hij krijgt 180 plus 6 scheppen. Gister was zijn schema 6.30 10.30 14.30 18.30 23.00 nu was hij om 5.00 vanochtend al weer wakker .. dus zit ik op 6 flessen van 180 wat in mijn ogen wat te veel van het goede is. Vandaag was zn schema 8.30 13.00 17.00 19.30 en zn laatste zal hopelijk rond uurtje of 23.00 uur zijn. Wie heeft een tip hoe ik in iedergeval zn nacht kan laten doorslapen zodat ik overdag gewoon op verzoek om de 3 a 4 uur kan voeden en in totaal op 5 voedingen zit ipv 6. gr, diana
Bij 3 maanden was Jasmijn ook al toe aan 4 voedingen ipv 5. Ik kwam ook niet meer uit op een dag, want Jasmijn werd ook altijd rond half 9 wakker. Dus nu voed ik ongeveer om de 5 uur. Als er korter tussen de flessen zit, dan wil Jasmijn de fles niet eens. Het CB vond het in het begin geen succes dat ze over was op 4 voedingen, maar nu ze 4 maanden is en 6 kilo was het geen probleem meer. Succes ermee! Schema van jasmijn is nu 7.30 12.30 17.30 22.30 Wij hadden van het begin af aan een ritueeltje met Jasmijn iederen avond met haar douchen en dan de laatste fles. Zo is ze na 2 weken gaan doorslapen. Misschien dat dat geholpen heeft...
@Diana neemt ie geen genoegen met zn speen. Mijn dochter word 's nachts ook wel eens wakker dan is het speen dr in en ze slaapt zo verder. Je mag toch pas naar 4 voedingen als je met de fruithap begint enz.?