om de 3 uur..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lytse, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lytse

lytse Lid

6 sep 2007
    25
    0
    0
    mijn zoontje komt nu elke 3 uur sinds zijn geboorte(ook snachts).
    Nu gaat alles heel erg goed, erg tevreden en groeit erg goed.

Hoelang zou het duren voor hij de nachten wat langer maakt!
    Ben ik wel erg tevreden hoor!maar het zou wel eens lekker zijn(voor mij) dat de nachten wat langer bij hem duurden.

Hij is trouwens 7 weken..

bedankt voor het antwoord.

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wanneer je kindje de nachten langer maakt, is echt afhankelijk van kindje tot kindje.

M'n dochtertje was 13 weken en m'n zoontje was 17 weken toen hij doorsliep.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt sinds ongeveer een week eigenlijk 6 uur per nacht door. Dus wie weet doet jouw zoontje dat over 2 weekjes ook wel ;).

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja dat is heel verschillend meid, het ene kind slaapt direct al door, daar waar een ander kind pas na een paar maanden eindelijk eens een keer doorslaapt, je kunt hier verder ook niets aan doen en mee moeten gaan in het ritme van je kindje...

zo ineens uit het niets zal je wakker worden(schrikken) en je bedenken at je kleine je nog niet "geroepen" hebt... ;)

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn is nu ruim vier maanden. En, op een uitzondering na, slaapt hij nog geen nacht door. Wel slaapt hij sinds een maand s'nachts zo'n 4 uur achter elkaar door.
    Ik denk dat je geduld moet hebben helaas.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is inderdaad zo verschillend. Die van mij sliep met 10 weken echt door 20.00-05.00, om vervolgens met 21 weken weer te komen, 1 a 2 x per nacht.
    Ik accepteer het en ga soms tussen de middag naar bed als hij ook slaapt. Verder slaapt hij ook vaak tussen ons in aan de borst.
    Uiteindelijk gaat elke kind doorslapen,maarja wanneer?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Optimist :D
    Ik ken volwassenen die nog steeds niet doorslapen... :p

8. lytse

lytse Lid

6 sep 2007
    25
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden, ga zo maar even een middagslaapje maken :D

9. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Van 6 weken tot 4 maanden sliep hij door, daarna pas weer met 18 maanden.
    En tjonge wat is dat genieten nu zeg om pas om 8 uur wakker te worden van mijn mannetje!
    En dat genieten doe ik nog maar even flink want over 3 maanden beginnen we weer van voor af aan ;)

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Er wordt sinds de 7/8e week al flink geslapen van 20 tot 1 uur en dan van 1.30 tot 6/7 uur. Daarvoor was het ook om de 3 uur.
    Sinds deze week is het van 20 tot 4.30 en een paar nachten gehad van 20-6 uur!

Sinds we een ritueel hebben s avonds slaapt hij langer. En ik maak hem dus niet wakker voor een voeding, als hij honger krijgt dan meld hij zich wel! (hij is overigens ook niet wakker te krijgen hoor, slaapkoppie)

Dus wie weet komt het bij jullie ook wel snel! Lekker slapen!

11. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn ventje slaapt ook nog niet door hoor... ;)

12. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook nog steeds een meidje die 1 voeding moet hebben 's nachts. Of ik haar nu om 19.00 de laatste voeding geef of om 22.00 uur.
    Om 4.00 wordt ze wakker. Ik merk dat ik er al helemaal op ingesteld ben.

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier ook nog minstens één (maar vaak twee) nachtvoedingen. Niet dat ie het nodig heeft, mijn dikkopje...

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Uh de nachten dat mijn kindje heeft doorgeslapen zijn denk ik op 1 hand te tellen. In het begin vond ik het echt erg. Nu heb ik er minder problemen mee.
    Mischien is vanacht wel de nacht dat jouw kindje langer gaat slapen. Soms ineens doen ze dat.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou heb ik toevallig ook nog een groot* kind *van 29 naast mij , die wil ook nog wel eens niet doorslapen :rolleyes: :rolleyes:
    Maar ik blijf optimistisch..... ;)

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    bij ons ineens na 8 weken na een lange autorit, toen was ie heeeel moe, we sliepen in een hotel en hij sliep ineens van 20.00 tot 4.00 ofzo. toen heb ik hem toch maar wakker gemaakt ;). en daarna zat t ritme erin. wel nog vaak even wakker want speentje kwijt, tot 4 maanden ofzo.

nu een maand geleden ook weer nachtvoedingen door ziekte. toen zat helaas het nachtritme er weer in. toen ie weer beter was heb ik het ritme doorbroken door niet meer te voeden, wel even kijken of alles goed was. na 2 nachten sliep ie weer door. dat zou ik bij een kleine baby niet doen hoor. maar omdat ik wist dat ie wel kon doorslapen en ik de nachten echt niet trek anders heb ik het zo gedaan.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre gaat om ongeveer 18u 'de nacht in'. Dus een donkere slaapkamer en dat is ook het moment dat ze geen hazeslaapjes meer doet ... Dan komt ze tussen 21-23, dan snachts nog een keer (rond 3u) en dan sochtends weer (tussen 6 en 8) ... De tijdens wisselen heel erg, maar soms pakken we toch echt ruim 5 uur slaap (zalig). Ik ga meestal wel na de avondvoeding 'met Mirre mee' naar bed (mn man soms ook). Dan is het prima te doen. Het helpt trouwens ook dat ze savonds en snachts drinkt, vrolijk lacht en kletst en op het moment dat ze in dr bedje ligt gewoon gaat slapen (soms nog even een kwartier lekker druk doen in dr wiegje) ... :D

En eerlijk gezegd geniet ik daar nog heel erg van!

EDIT: dit betekent natuurlijk niet dat ik niet een rondedansje ga doen als ze echt door gaat slapen. Maar ja ... zoals je hierboven al kan lezen, is dat doorslapen meestal niet voor de eeuwigheid :) ...

18. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sinds 2 weken rong 8-9 uur naar bed, slaapt ze tot 4 uur.

Deel Deze Pagina