onverzadigbaar

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by juffie roos, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    hoi,

Mijn zoontje (nu 2 maanden, geboren met 36.2) drinkt ongeveer 6 flessen van 150 + 5 per dag (gewicht: rond 4,5 kg).
    Hij komt ook 's nachts nog een keer.
    Hij drinkt momenteel hypo-allergeen van friso met nutriton erdoorheen.
    Nu hoorde ik dat hypo-allergeen licht verteerbaar is.
    Mijn zoontje heeft veel last van zijn darmen, dus durf eigenlijk geen zwaardere voeding te proberen.
    Toch vind ik dat hij vrij veel drinkt.
    Is er iets wat ik door zijn voeding kan doen om hem meer te verzadigen?
    Heb ook gedacht om over te stappen op de omneo 1 (of comfort van friso, maar volgens mij is die ook licht verteerbaar?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Mocht er geen verhoogd risico op allergie voorkomen in het gezin (bij jou, je partner of evt andere kids) dan kan je rustig naar de Standaard gaan. Deze is minder licht verteerbaar dan de hypo-allergeen. Belangrijk bij honger is ook het drinktempo. Flesjes die sneller leeg gaan dan in 15-20 minuten kunnen ervoor zorgen dat de verzadiging niet goed intreedt. Misschien gaat het met de kleinste speen en de standaard rustig genoeg. Nutriton kan ook wel last geven in de darmpjes als kindjes daar gevoelig voor zijn. Rustig mengen naar de standaard zou een oplossing kunnen zijn. Succes.
    groetjes Femke

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    :(Ik heb toevallig een paar dagen geprobeerd over te stappen naar de standaard.
    Heb 1 schepje hypo-allergeen vervangen door 1 schepje standaard.
    Heb hem na zijn voeding even in de box gelegd; vervolgens zat hij even op mijn schoot. Opeens kwamen er echt 2 stalen spuug uit (echt dat projectiel spugen).
    Ben dus gelijk gestopt met standaard; weet niet zeker of het daardoor komt, maar denk van wel. Hij heeft hierna ook zeker nog 2 dagen meer last gehad van krampen.
    Durf het dus niet meer te gebruiken....denk dat zijn darmpjes het nog niet aankunnen of dat het een allergische reactie was.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Dat is inderdaad schrikken, gaat het nu weer goed op de hypo-allergene voeding? Het zou misschien wel een allergische reactie kunnen zijn, het is goed om nog even door te gaan met de Friso Hypo-Allergeen. Hopelijk kan je je zoontje wat tevredener krijgen door op het drinktempo te letten. Je mag hem overigens ook altijd wat extra lauwwarm water geven.

Groetjes Linda

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer het spugen echt met kracht is en met een golf eruit komt kan er sprake zijn van een koemelkallergie. Dit kan ook de reden zijn dat je kindje op de hypo-allergeen nog veel last heeft van zijn darmen. Het moeilijke is dat krampjes verschillende oorzaken kunnen hebben. Je kan hierover nog even overleggen met je huisarts en/of consultatiebureau.

Verder is het voor het gevoel van verzadiging en krampjes goed om het drinktempo in de gaten te houden. Een goed drinktempo is 15-20 minuten.

Groetjes Angelique

Share This Page