Goedemorgen! Mijn dochter is sinds zondag 7 maanden en ik wil brood eten gaan introduceren en langzaam aan van 4 flessen naar 3. Op dit moment drinkt ze al haar flessen op en heeft soms nog wel eens behoefte aan meer. Volgens het CB moet ze nu al naar 3 flessen maar wil haar behoeftes volgen. Ik twijfel op welk moment in de ochtend ik haar brood en fruit kan geven en hoe ik van 4 naar 3 flessen kan en welke fles dan het beste is om eraf te halen. Groente en fruit krijgt ze al sinds 6 maanden en wil bij haar groente nu ook een aardappel/rijst toe gaan voegen. Dit is haar schema: 6:30-7:00, 180 ml met 6 schepjes opvolgmelk nr 2 9:00-10:00, 2 stuks fruit, geprakt en wil ook hele stukken aanbieden 14:30-15:00, 180 ml met 6 schepjes 17:00-17:30, groente, 2 volle eetlepels 18:30-19:00, 180 ml met 6 schepjes Tussendoortjes geef ik ook nog niet echt op een vast tijdstip maar ze krijgt soepstengel/rijstwafel of cracotte.
Ik begrijp het niet helemaal... je moet van 4 naar 3 flessen, maar in je schema staan er maar 3. Waar is die 4e dan? En brood zou ik geven wanneer jij ok brood eet. Dus gewoon met jou mee laten ontbijten.
Ik geef het brood smiddags... Mijn schema is. 7 uur bv 9-10 uurfruit 12-13 uur boterham en Fv 17 uur warm eten 20 bv
Wij zijn vanaf een maand of 6 /7 ons ritme aan gaan houden. Dit was toen ons schema ongeveer: 7.00: 1 boterham + fles 180/6 (dl wilt geen pap) 10.00: fruit 12.00: 1 boterham + fles 180/6 15.00: tussendoortje 17.00: warme hap 19.00: fles 180/6 Eerst kreeg ze om 15.00 nog een flesje maar omdat ze steeds met begon te eten liet ze steeds met van het flesje staan. Deze tijden zijn ook vaak de gangbare tijden dat mensen eten. Probeer haar zoveel mogelijk met jullie tijden mee te laten eten, dat maakt het een stuk makkelijker (vind ik dan) In je schema staan 3 flessen. Wanneer geef je de 4e? Omdat het cb iets vind hoef je daar niet altijd in mee te gaan he?
Een prima schema hoor! Dit was en is nog steeds mijn schema: 8:00 fles (200 cc) 11:00 eitje met een sneetje brood (dun besmeerd met margarine) 14:00 fruit (bijv. avocado met banaan gepureerd) 15:30 tussendoortje (koekje/rijstwafel/gedroogde appelpartjes) (met 7 maanden was dat een flesje ipv tussendoortje) 18:00 eten (bijv. slibtong, aardappel en bloemkool) 20:30 fles (200 cc)
Opzich is je schema al heel goed toch? mijn dochter is de 29e ook 7maanden. Je zou bv naast haar ochtendfles al wat hele kleine stukjes brood kunnen geven met bv jam (dan is het brood niet zo droog en slikt het makkelijker weg) en misschien naast haar groenten kan je er een aardappeltje bij koken met een stukje kip? dan lekker door de blender? Hoeft niet natuurlijk, maar zo doe ik het. Verder idd doen wat je zelf denkt wat het beste is.
Gewoon een ei dus of wat bedoel je Oké ik ga het dit weekend ook eens geven denk ik. Vandaag wil ik eens vis geven...
Ja gewone eieren me omega 3. Bij de meeste supermarkten te koop. Vette vissoorten is heel gezond. Ik koop bijvoorbeeld elke week een kilo verse vis op de markt (slibtong, zalm of makreel). Vries het in, en pak het er uit op de dag dat ik een hapje met vis maak. (Ontdooid ook in een bakje met koud water) Dat maak ik dan bijvoorbeeld met aardappel, rijst of past en groente. Je kan bij de visboer bijvoorbeeld ook verse gerookte zalm kopen en daar stukjes van geven. Geef je ook avocado? Heeeeeeel gezond en heel veel kindjes vinden dat heerlijk. Lekker met een banaantje
Thx voor je tips! Ik ga zometeen vers gebakken vis halen voor onszelf op de markt en wil dan idd ook iets voor hem meenemen. Avocado ook nog niet gegeven ... Eet het zelf wel regelmatig maar ik wil rustig alles aanbieden. Maar met banaan zou ik nooit opkomen dus dat ga ik ook doen