Onverzadigbare ontroostbare baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Kaatje1980, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje1980

Oct 10, 2008
    87
    0
    0
    Hallo,

Onze kleine is op 1 september exact 2 maanden oud. Ze krijgt al evenzolang borstvoeding. Dit gaat heel goed, ze groeit goed, gemiddeld 200 gr. per week. Ze is wel 4 weken te vroeg geboren dmv een keizersnede daar zij in een onvolkomen stuitligging lag en mijn water spontaan is gebroken en de weeen snel opgang kwamen. Nu is het de laatste weken zo dat ze steeds vaker wil drinken. Zo veel dat ik op sommige dagen het overzicht kwijt ben hoeveel en wanneer ze heeft gedronken. Ze is onverzadigbaar. Heeft ze gedronken, valt in slaap aan de borst, tevreden zou je zeggen, leg je ze in haar bedje wakker en weer krijsen en willen eten, leg je ze weer aan eet ze weer net zo gulzig alsof ze vier uur geen eten heeft gehad. Dit is alleen overdag zo, daar ze ´s nachts wel goed slaap, van half 12 tot hafl 6 of 7 of ze komt maar een keer en slaapt daarna wel goed in. Wij zijn eigenlijk ten einde raad. Overdag krijst ze alleen maar als ze niet bij ons is of geen eten krijgt. Ze kan soms wel even, lees 10 minuutjes rond zich heen kijken, maar wil daarna weer bij ons zijn. We krijgen ze dan moeilijk in slaap. Wat kan dit zijn. Huisarts kon niks vinden. Heeft het met de voeding te maken. Is mijn borstvoeding voor haar wel genoeg om te groeien maar geeft het haar geen vol gevoel. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Na een wisseling van LK pak ik het antwoorden weer op. De vragen zijn wat blijven liggen. Inmiddels ene week verder. Hoe gaat het nu?

Rond 6 weken (en dat kan ook best iets later zijn) hebben veeel kindjes een regelperiode. Ze komen dan ineens heel vaak en zijn erg onrustig. Als jouw aanbod is bijgesteld komt er ineens weer een soort ritme.

Soms zie ook na zo'n rommelige periode dat er ineens iets kan. Bijvoorbeeld ineens een maat groter, of ineens omdraaien, of soms zit er iets onder de leden waardoor achteraf het gedrag verklaarbaar wordt (griep, verkouden, oorpijn, etc)

Belangrijkste is dat hij goed blijft groeien. De samenstelling van jouw melk is altijd goed, daar moet je niet aan twijfelen! Je doet het heel goed!

Succes

Als je nog vragne hebt lees ik het wel.

Share This Page