Ik heb af en toe pijn in mn borst(en). Als ik mn bh uitdoe is het net alsof al het gewicht (maat 80G) op dat plekje komt te staan en het daardoor zeer doet. Kan het gewoon zijn omdat mn borsten zo gegroeid zijn, dat t daardoor zeer doet? Het is af en toe ook wat branderig. Niet de hele tijd door. Ik heb geen harde plekken ofzo kunnen ontdekken tot nu toe. Het aanhappen blijft toch best wel gevoelig, als ze een paar minuten drinkt wordt dit minder. Ik weet niet zo goed of het verstandig is om hiervoor de LK te bellen, om eens even mee te kijken of ik wel goed aanleg of dat het misschien wat anders is. Ik heb aan spruw gedacht, maar mn man en ik zien allebei geen witte aanslag ofzo in het mondje van onze dochter. Heb je advies voor ons? *****************************************
HOi Doekie, Het probleem wat je beschrijft is niet direct zo via de mail in te schatten. Het kan enerzijds dat door de grotere borsten meer gewicht aan je hangt om het even plastisch uit te drukken. Maar naar mijn idee moet dat dan nog steeds niet pijn doen. Je kunt nog kijken naar de pasvorm van je BH. Is deze nog voldoende steunend voor jouw nieuwe maten zeg maar. Als je BH teveel knelt kan ik me voorstellen dat wanneer je die uit doet de doorbloeding weer optimaal op gang komt. Dan kan je het gevoel beschrijven als bij een slapende voet zeg maar. Dat kan branderig voelen. Spruw wil ik daarnaast niet direct uitsluiten. Het is goed mogelijk. Het kan bij spruw inderdaad zo zijn dat wanneer je de BH uit doet (dan rekt je borst als het ware iets uit) en als er spruw in de borst aanwezig is,dat je dat voelt. Spruw is iets lastigs. Je schrijft zelf dat je niets ziet in het mondje van je kindje. Dat hoeft ook niet. Jij kan klachten hebben zonder dat er iets bij je kindje is. dat kan ook andersom, soms heeft zowel mama als kindje last. Niet direct te zeggen dus. Ik denk dat het goed is om een LK er even naar te laten kijken. Zien levert meer info op dan alleen een mailtje. Zij kan ook meekijken met aanhappen, hoe je BH zit, etc. Ben je bekend met schimmelinfecties? (Voetschimmel o.i.d.) Of heb je een antibioticakuur gehad? Als er wel spruw in het spel is, zorg dan dat jullie beide worden behandeld ook als er geen symptomen bij je kindje zijn. Succes Ilse