Niplette.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mams136, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Bij mijn 1e heb ik ivm naar binnen getrokken tepels (niet vlak maar echt naar binnen)geen borstvoeding gegeven omdat ik alleen maar horrorverhalen hoorde over helse pijnen.
    Achteraf baalde ik heel erg dat ik nooit heb geprobeerd zelf te voeden en dat er, toen ik aangaf ingetrokken tepels te hebben, eigelijk ook geen aandacht meer aan de bv werd besteed door de VK.

Vorig jaar gingen we voor een 2e kindje en ben ik me gaan verdiepen in methodes om de tepels naar buiten te helpen en ben ik op de niplette gestuit.
    Heb deze al enkele maanden met succes gebruikt maar in het begin van deze zwangerschap ging het niet meer ivm megapijnlijke borsten.
    Nu wil ik ze weer gaan gebruiken omdat het effect weer volledig verdwenen is...
    Maar ik lees dat het de laatste 3 maanden van de zwangerschap niet mag... En van de vorige keer was het effect binnen 3 maanden weer helemaal weg. Dus dan zou ik ze nu nog 2-2,5 maand kunnen gebruiken en daarna niet meer.

Zijn er meiden die met hetzelfde probleem zitten/zaten en met mij hun ervaringen over niplette en bv geven daarna willen delen.
    En wellicht hebben meiden hier tips voor wat ik de laatste 3 maand van de zwschap kan doen om mn tepels naar buiten te houden.

Alvast bedankt.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon gebruiken zolang het mag. I.p.v. een dure nipplette kun je ook bijnde apotheek een spuit kopen in de breedte van je tepel, dun stuk eraf zagen, buis omgekeerd, met trekker aan afgezaagde kant erin gestoken op de tepel zetten en zachtjes trekken.

Zodra je kindje er is kun je voor het aanleggen de tepel even naar buiten trekken met een handkolf.
    Voor die laatste drie maanden kan papa even wat meer spelen.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou de Niplette heb ik dus nog dus die gebruik ik momenteel gewoon weer. Hoef er niet voor te zaggen ofzo.

Maar papa ermee spelen??? Je mag de laatste maanden toch die niplette niet meer gebruiken ivm dat je de melkproductie op gang brengt? Zuigkracht is het enige dat ze naar buiten haalt en het lijkt me niet dat manlief er op zit te wachten om ineens een mond vol mamamelk te hebben ;)

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je mag de niplette het laatste trimester niet gebruiken, omdat stimulatie van de tepel weeen op kan wekken, doordat oxytocine vrij komt (toeschietreflex).
    Dusssss, niet gaan klussen met doorgezaagde spuiten en zuigende mannen, want dat heeft hetzelfde effect als de niplette, wat dus juist afgeraden wordt.

Gebruik na de geboorte liever een tepelhoedje in het begin.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja en an heb ik weer zoiets van er zijn ook zat mama die de hele zwangerschap door voeden dus dan heb je iedere dag een tsr;) ahja zee moeten wat zeggen hahahaha.

daarbij zou ik echt gaan afgezaagde spuit op mijn tiet zetten hoor dan maar een dure nippelette

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dat klopt. Als het kind er niet klaar voor is dan komt het toch niet. Maar dat is de reden waarom het in ieder geval afgeraden wordt in het derde trimester.
    Ilana heeft trouwens ook de hele zwangerschap gewoon bij mij gedronken. Nou ja, op een gegeven moment was het meer sabbelen denk ik, want halverwege stond ik echt droog.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom duur geld uitgeven aan een niplette, afgezaagde spuit heeft zelfde effect hoor.
    En spelen met papa mag de hele tijd.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb de niplette al een jaar en hou ze meerdere uren per dag in/aan/op??
    Lijkt me met een spuit niet comfortabel.

9. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36

zoals ik :) ik geef nogsteeds borstvoeding en ben ook nogsteeds zwanger haha

ik zou zeggen gewoon proberen of de spuitjes dan en je tepels komen hopelijk vanzelf meer naar buiten omdat de kleine toch heel vaak aan je tepels hangt gaan je tepels zich na het mondje staan :)

ik heb nu dus ook van vlakke tot geen uitstekende tepels normale puntjes haha

10. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Heey meis, Vraag het anders even aan de lactatiekundige hier op het forum. Miss hebben zij nog tip of tricks voor je.
    Verder heb ik een aantal LK's in mijn TL als je wil kan ik een van hun ook wel vragen.

Deel Deze Pagina