Fruitsmoothie

Discussie in 'Voeding' gestart door Tamaraliza, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hoi hoi!

Mijn dochtertje is nu bijna 1 jaar en krijgt 's ochtends een bord pap (200 ml. melk en bambix) en 's avonds nog een fles van 200 ml. (Nutrilon).
    Ik wil haar tussendoor ook drinken geven, tussen de middag bij haar brood en 's middags tussendoor. Maar.... Ze wil (bijna) niks! Gewone melk wil ze niet (koud/warm maakt niet uit), water, diksap... Ze verslikt zich snel in haar drinken. Na 1 slok wil ze niet meer. Ik heb al allemaal dingen geprobeerd: fles met verschillende spenen, tuitbeker op langzaam gezet, gewone beker (maar dat wordt zo'n troep! Toevallig had ik nog een pakje fruitsmoothie (Friso) in de kast staan, dus dacht probeer dat. Nou, in 1x een halve tuitbeker! Ze vond het heerlijk.
    Nu denk ik dat ze dat graag drinkt, omdat het dikker is dan al het andere drinken. Het is puur fruit, aangemaakt met water.

Wat denken jullie? Zal ik dit dan gewoon geven en af en toe een bekertje water om te proberen? Of krijgt ze dan teveel fruit, want ze krijgt ook gewoon haar fruithap.

Dank je wel!
    Liefs Tamara

2. tulip

tulip Niet meer actief

van 1 tot 3 jaar mogen ze max 4 stuks fruit op een dag. Mandarijn is een 1/2 stuk. Een klein handje druiven is ook 1 stuk.

ik zou het dus gewoon geven. Maar ik zou het wel zelf maken, ik heb altijd het idee dat er aan kant en klare toch van alles wordt toegevoegd.

3. adi

adi Niet meer actief

is idd een goed idee. En yoghurt, wil ze dat wel uit een beker?

4. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Bedankt voor jullie snelle reacties!

@ tulip: op het pakjes staat gepureerd perzik en gepureerd peer en water. Ik denk niet dat er dingen inzitten dieze net mogen...

@ adi: ze krijgt in principe genoeg zuivel binnen. Ze krijft na haar eten yoghurt met een lepel. Dus ik vind het niet persé nodig om tussendoor nog zuivel te geven.

Deel Deze Pagina