voelen van schopjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kikker28, May 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    Hallo, ik had een vraagje, dit is mijn 2e zwangerschap, en weet dus hoe het schoppen van een kindje voelt, nu voelde ik ons kindje met 13 weken voor het eerst, (bij de 1e met 15 weken)erg vroeg zou ik zeggen, maar nu ongeveer 3 weken verder voel ik hem regelmatig, kleine plopjes, en maandag lag ik in bad ik legde mijn hand op mijn buik en voelde het toen goed tegen mijn hand aan. mijn vraag is kan dit zo vroeg, ik groei ook al behoorlijk? de echo met 9 weken klopte met de termijn, maar soms denk ik dat ik verder ben, omdat ik al een behoorlijke buik heb en het zo goed voerl, of zouden er twee kunnen zijn?
    Groetjes kikker

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je voelt het heel snel inderdaad. Als je zwanger zou zijn van een tweeling dan had je dat op de echo gezien hoor, dus dat is niet zo. Je bent ook niet verder zwanger, je hebt een echo gehad en dan weet je precies hoe ver je zwanger bent. Het is normaal dat je bij een tweede en volgende zwangerschap sneller een buik hebt, het is allemaal al een keer uitgerekt geweest en je ziet het dus veel sneller.

Mirjam

Share This Page