Kunnen jullie me helpen....??

Discussion in 'Zwangerschap' started by roandyja, Feb 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roandyja

roandyja Lid

Nov 25, 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu zwanger van ons vierde wondertje. Eerlijk is eerlijk, deze zwangerschap was niet gepland maar zeker meer dan welkom!
    Lichamelijk kan ik deze zwangerschap alleen eigenlijk niet aan, ik heb sinds 3,5 jaar bekkeninstabiliteit wat niet over gaat en waarvoor ik ook al in het zieknehuis liep bij de pijnpoli, maar dat gaat nu niet meer vanwege mijn zwangerschap. Daarbij heb ik ook fybromialgie (weke delen reuma). Hierdoor is deze zwangerschap vreselijk zwaar en kan ik de verzorging van mijn kinderen nu al eigenlijk niet meer aan. Nu ben ik samen met de huisarts en fysio druk op zoek naar gezinshulp voor het helpen bij de kinderen. Helaas valt dit niet mee, verzorging voor mezelf is wel te krijgen, maar niet voor de kinderen.... Waarom..? Omdat ik een man heb!! Zou ik hulp willen krijgen zou ik mijn vriend de deur uit moeten zetten, nou zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord!!
    Nu is mijn vraag of jullie misschien enig idee hebben waar ik hulp kan krijgen, en waarschijnlijk voor over een aantal weken voor hele dagen. Ik hoop dat jullie tips hebben. Alvast bedankt!

2. sarah1980

sarah1980 Niet meer actief

Pff wat een vervelende situatie zeg voor je!!
    En helemal jammer dat je niet zo intens van je zwangerschap kan genieten en met je kinderen kan zijn.
    Wat een kromme regel, je man moet ook werken en ook huishouden doen en ook nog eens voor jou zijn.
    Alsof hij geen rechten heeft, bijna...:(

Maar goed, pff volgens mij bieden bepaalde instanties wel ondersteuning aan hoor...
    Ga niet via marktplaats of dat soort dingen doen, dadelijk krijg je rare mensen over de vloer.
    Hoef niet altijd maar je hebt wel iemand nodig, die weet wat ie doet.
    Ik ga eens na vragen, heb vriendin die hulpverlening doet, is dat goed?
    Laat ik je morgen weten!

Heel veel sterkte enne, denk maar zo: hulp is onderweg :)

3. roandyja

roandyja Lid

Nov 25, 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL

Heel erg bedankt voor je reactie!!!
    Nee, echt genieten kan ik inderdaad niet. Vind het erg moeilijk en voel me ook erg schuldig tegenover mijn andere 3 kinderen...
    Mijn vriend werkt minimaal 60 uur in de week en kan ook niet minder werken want we hebben het geld erg hard nodig!
    En als hij dan thuis is moet hij helaas ook nog een hoop doen... de verzorging van de kinderen komt dan echt bij hem terecht omdat ik dan echt niks meer kan...

Nee, ik ga zeker niet zoeken via marktplaats ofzo, wil wel iemand die er verstand van heeft zeg maar...
    Heel erg lief dat je het voor me na wilt vragen!!!
    Ik hoor het heel erg graag van je!!

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helaas, als je een gezonde partner hebt kun je hulp vaak wel op je buik schrijven. Heb schrijnende gevallen gezien, meiden (met kids), kanker, chemotherapie maar moesten allemaal terugvallen op de partner of andere mantelzorg... Is er geen familie / buren / vrienden die je kunnen helpen?!

5. Monique79

Monique79 Actief lid

Oct 19, 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    En een gastouder? Kan je ook ondersteunen met huishoudelijkwerk.

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,042
    1,860
    113
    Provincie Groningen
    Werk je zelf ook? anders zou je inderdaad een soort van gastouder in kunnen huren.

7. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    idd. k weet niet precies waar je woont, maar hier in onze buurt kan ik zo wat gastouderbureau's voor je opzoeken. probeer dat eens te zoeken.

trouwens.. via marktplaats kan evt ook hoor. dar vind je ook professionele bureau's enz die gewoon voor reclame er op staan.
    dus dan krijg je niet met mensen te maken waarvan je geen weet hebt. dan kom je alleen in contact met het bureau in principe.
    succes met alles. gefeliciteerd met de zwangerschap, hopelijk dat je toch wel wat kunt genieten!

8. sarah1980

sarah1980 Niet meer actief

heeey!!

Ik heb het even nagevraagd en zij kwam ook meer met gastouders..
    Dat zou het handigst voor je zijn, met huishoudelijke werk en heb je ook wel eens nagevaagrd bij instanties?

Pff wel echt vervelend dit, omdat je partner gezond is dat het een heel gedoe nu is...
    Maar we blijven mee denken...:D

9. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    stomme idee maa rik zie wel eens advertenties staan van scholen dat studenten gezinsverzorgster/helpende een stage plek zoeken kun je niet een school benaderen.
    Dan heb je hulp al heb je haar natuurlijk ine tvoor altijd en voglens mij kost het je niks.

succes!!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ja de zorg is in Nederland best slecht geregeld.
    Volgens mij zullen onze Belgische forumgenoten echt vol verbazing met hun hoofd schudden als ze dit lezen. Daar is gezinszorg veel beter geregeld volgens mij.

11. roandyja

roandyja Lid

Nov 25, 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Gastouder kom ik niet voor in aanmerking, daar moet je voor werken en ik zit al 3,5 jaar in de ziektewet. (kon ik maar werken : )
    En ja, er zijn uiteraard wel vrienden/familie die willen helpen maar ik kan niet verwachten dat er mensen om 7 uur bij mij zijn om me te helpen bij het aankleden van de kinderen etc...
    En op den duur heb ik echt volledige verzorging nodig, en dat is gewoon echt niet te doen met alleen vrienden en familie...
    Helaas zit Nederland wat dat bedtreft echt heel erg raar in elkaar.
    Buiten de pijn die ik nu heb maak ik me ook vreselijk druk over hoe het allemaal moet gaan....
    Ik ga in ieder geval even kijken voor mensen die inderdaad een stage plek zoeken of iets dergelijks.
    Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!

12. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Huh...ik heb wat jaren geleden in de thuiszorg gewerkt en toen kwam ik ook bij een gezin terecht, waarvan de vrouw ernstige bi had en in een rolstoel zat. Ik moest daar de huishoudelijke dingen doen, maar ook het kindje verzorgen....is t dan zo veranderd hier in Nederland??

Share This Page