Bedankjes kraambezoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Diass, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Hebben jullie geboorte bedankjes voor het kraambezoek? Ik ben er nog over aan het twijfelen maar veel tijd heb ik niet meer. Waar hebben jullie ze besteld? Ik heb al een paar x op internet gezocht maar nog niet echt iets gevonden wat ik leuk en betaalbaar vind.

2. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    wij doen wel aan bedankjes, ik heb ze zelf gemaakt!
    hele leuke roze doosjes in de vorm van een handtasje en gevuld met een soort smarties maar dan in de vorm van roze en witte hartjes en doosje dichtgemaakt met fuchsia lint en een kaartje met hoera een zusje eraan!

3. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    bij na de geboorte-kraamtijd

staat een heel topic derover;)

4. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Tja, in België geven ze suikerbonen :) dus dat is sowieso ook leuk !

5. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb ook al gekeken om ze zelf te maken. Maar heb geen idee wat voor iets...

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb geen kraambedankjes. Los van het feit dat het hier in mijn omgeving geen traditie is, vind ik het ook zonde. Ik vind het zelf best leuk om iets te krijgen, maar als ik heel eerlijk ben beland het 9 van de 10 keer in de prullenbak of in de kast (en na een jaar alsnog in de prullenbak)... :)

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ja wij geven kraambezoek ook bedankjes
    Ik heb ze hier besteld en zijn echt schattij kosten 0.50 en gevuld met snoepjes 0.60 cent.
    Daar kan je niks va zeggen.

Mss een tip om eens op de site te kijken

Babyshowerland

8. rums

rums Niet meer actief

Nee, doen wij niet vind het onzin om dat te doen. Trouwbedankjes waren voldoende ;)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben zelfs met trouwen geen bedankjes gedaan, laat staan bij kraambezoek. Zo'n onzin.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nee, hier niets.

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

hier ook niet van plan om dat te doen

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wi wel en heb 75 bedankjes voor 55,-
    Dat vond ik best meevallen en ze zijn heel leuk geworden.
    Kijk eens op:
    organza zakjes

Daar kun je de zakjes,flesjes,suikers en kaartjes helemaal zelf samen stellen.

13. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
  14. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hebben ze al klaar liggen. Gewoon zelf gemaakt, organza zakjes met roze/ witte chocolade rondjes. De organza zakjes hadden we over van onze trouwbedankjes en voor € 7,00 heb ik in Duitsland 1,5 kg chocolade rondjes gekocht! Klein bedanktkaartje bij onze kaarten besteld en die eraan gemaakt! Ik vond ze erg leuk!

15. tuc

tuc Niet meer actief

hier geen bedankjes..wel traktatie voor dochter op school

16. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
  17. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Dank jullie wel voor de tips. Ga er in het weekend eens mee aan de slag :D

18. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hihi vind het grappig dat jullie dat 'geboortebedankjes' noemen. Hier is dat traditie om suikerbonen te geven.. al gaan mensen tegenwoordig de originele toer op door kleine potjes jam te geven, of andere zaken...
    Als er een collega bevallen is, staan er ook steevast suikerbonen klaar... mjammie :D
    Doen hoor :) beetje vrijgevigheid kan geen kwaad en het is leuk om ze zelf te maken, je 'bedankjes' ;)

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen. Je krijgt een kind, mensen die dat leuk vinden komen kijken, en je zorgt dat er iets lekkers in huis is. Meer niet. Je kunt wel allemaal moderne fratsen gaan uithalen, maar waartoe. Waarom zou je bezoek moeten bedanken voor hun interesse? Vind het echt een heel raar concept. Kijk, geboortesuikers kunnen nog wel, als dat in je familie bijvoorbeeld traditie is. Maar al dat zelfgeknutselde spul dat direct in de prullenbak belandt, of bij de eerste koffie in een holle kies gestopt wordt... Nee joh... Bak dan gewoon een lekkere taart, dat is een leuker welkom dan zo'n ding dat je bij het weggaan in mensen hum handen moet drukken.

20. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Mensen mogen blij zijn dat ze straks ons mooie popje mogen aanschouwen :D Zonder gekheid, maar ik vind het echt onzin. De mensen komen omdat ze zelf ook reuze benieuwd zijn en omdat ze een band met ons hebben. Waarom moeten we ze dan nog iets geven? Bij mij belanden dat soort dingen overigens ook direct in de kast/prullenbak. Maar misschien ben ik een nuchtere noorderling ;) Heb bedankjes hier in elk geval nog nooit meegemaakt.

Deel Deze Pagina