Onvolkomen stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ellen3012, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen3012

ellen3012 Lid

14 dec 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment ben ik 36 weken zwanger en ligt ons kindje in een onvolkomen stuitligging. Deze week heb ik een draaipoging gehad in het ziekenhuis, helaas is dit mislukt. Kindje was al ingedaald en lag helemaal vast in m'n bekken. De kans dat het dus nog draait is heel erg klein, iemand ervaring mee dat het uiteindelijk TOCH nog gedraaid is???

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik zelf niet, maar mijn tante is heeft voetreflexxzone behandeling gehad, en acccupunctuur, en daar is de beeb nog gedraaid, aan welke van de twee behandelingen het heeft gelegen (of misschien gewoon geluk gehad??) weet ze niet... Maar ze voelde beeb 2 dagen voor dat ze uiteindelijk is bevallen draaien, daarna liggingsecho aangevraagd en ja hoor, meisje lag weer head-first! ;)

3. ellen3012

ellen3012 Lid

14 dec 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Firsttimemom,

Bedankt voor je reactie.
    Acupunctuur ( moxa behandeling) heb ik geprobeerd, misschien is voetreflex inderdaad nog een idee. En anders moet het gewoon zo zijn denk ik en wordt het een geplande keizersnede.

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik zal voor je duimen! ;) En lukt t niet, dan zal er een reden zijn waarom je kleine niet draait! Succes in ieder geval! :D

5. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Hier (nog) geen ervaring dat het gedraaid is. Ik ben morgen 36 weken zwanger en kindje ligt ook in stuit, als dat volgende week nog zo is krijg ik een draaipoging. Hoe heb jij die ervaren? En heb jij ook nagedacht over stuit bevalling?

6. ellen3012

ellen3012 Lid

14 dec 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de draaipoging niet als heel erg vervelend ervaren. De gynaecoloog probeerde met z'n handen onder de billetjes te komen,dit lukte niet omdat het kindje al was ingedaald en echt muurvast zit. Omdat er totaal geen beweging in zat zijn ze ermee gestopt. Ik weet dus niet echt hoe het voelt wanneer er wel beweging in had gezeten en ze hadden geprobeerd het kindje te draaien. Omdat er echt met behoorlijk wat kracht op je buik gedrukt wordt heb ik wel een beurs gevoel onderaan m'n buik.
    Een stuitbevalling is mij afgeraden omdat ze verwachten dat het hoofdje aan de grote kant zal zijn. Bij een eerste kindje wordt het dan alsnog in 80% van de gevallen een keizersnede. Dit percentage vind ik te hoog om een stuitbevalling toch maar "te gaan proberen".

7. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben morgen 35 weken en mijn kindje ligt ook in onvolkomen stuit.
    Heeft eigenlijk de hele zwangerschap zo gelegen, dus ik denk niet meer dat ze draait.
    Ik ga ook geen versie laten uitvoeren,
    Ze ligt niet voor niks in een stuit denk ik dan maar...
    Volgende week afspaak bij gynaecoloog, en als ze dan niet gedraaid is word er een keizersnede gepland omdat ik aangegeven heb dat ik dit wil.
    Ik zie namelijk ook tgn een stuitbevalling op..

8. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lag zelf als baby in een onvolkomen stuit (geboren met mijn tenen in mijn oren, zei mijn vader altijd) en mijn moeder heeft geen keizersnede gekregen. Ik heb daarna (als mega baby nl 2 weken over tijd) nog in de couveuse moeten liggen en twee jaar een spreidbroek moeten dragen.. (met mij is verder alles goed gekomen hoor;))
    Mijn moeder heeft sinds ik geboren ben ook rugklachten die met de jaren erger werden, chronisch. :(
    Een keizersnede is ook niet alles maar ik zou er toch voor kiezen als ik jou was..:)
    Veel succes! :)

9. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Ons kindje ligt waarschijnlijk ook in stuit, ik zeg waarschijnlijk omdat de verloskundige het niet 100% zeker wist. Had een vermoeden. Daarom dinsdag een echo gepland. Ben benieuwd! Ze had het ook over een stuitbevalling. Maar lijkt me erg eng! Stel nou dat het hoofdje er niet door wil...en dan??!

10. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je toch voor en stuitbevalling gaat heb je ook veel kans op een spoedkeizersnede.
    Een ks is niet alles, maar minder risico voor het kindje.

Deel Deze Pagina