Echt... we zitten nu op centerparcs en ivm de aanhoudende droogte kregen we een briefje in het welkomspakket dat er geen kolen/briketten bbq mag worden gebruikt ivm het snelle brandgevaar door de droogte. Je mag alleen bbq-en op een elektrische bbq. Gisteren zagen we gewoon mensen een paar huisjes verderop de kolen bbq aandoen... nog ff de kolen extra "aanwapperen" met een tijdschrift etc.... Ik heb hiervan melding gemaakt bij de receptie waardoor de beveiliging is langs geweest bij hun. En zojuist steken mensen in een ander huisje een vuurkorf aan (met hoge vlammen) zodat ze (ws marsmellows) konden roosteren. Echt ..... zijn mensen nou echt zo enorm dom!! Je weet toch dat je dat niet moet doen in een gortdroog bos en al helemaal niet als het ook nog eens "verboden" wordt door het "park". Ik kan daar echt met mijn pet niet bij! Als hier brand uitbreekt, is iedereen flink de lul, want het vuur zal zich in een zeer rap tempo verspreiden!
Ja, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zonder hun bbq'tje. Raar volk. Waarom zou je alles bewust in gevaar brengen.
Irritant he.. En waarschijnlijk nog een grote bek geven als ze erop aangesproken worden. Zulke mensen verdienen een paar klappen.
Ja bizar he... was vorig jaar op onze camping ook... 1e keer kregen de mensen een waarschuwing keer erna moesten ze hun huisje tijdelijk verlaten... Er zal maar eens wat gebeuren
Misschien een domme vraag maar waarom geen briketten of kooltjes en wel een elektrische BBQ? Volgens mij zijn ze beiden, indien je het boven de grond doet, op bijv tegels, net zo veilig of onveilig. Wij hebben net ook gebbqt, met briketten
Dit idd en die lamlul stond het ook nog aan te wapperen, waardoor er meer risico ontstaat op branden. En met elektra werk je dus niet met open vuur/kolen.
Ohja logisch. Ik zou ook niet snel in een bos gaan bbq’en met deze droogte maar voor in mijn eigen keurig gesproeide achtertuin en op mijn tegels zie ik geen gevaar
De dommigheid van veel mensen kan ik überhaupt slecht hebben. Als je zelf al niet kunt bedenken dat bbq-en in droog en dor gebied gevaarlijk is dan ben je al niet bijster slim. Maar wanneer je zelfs over de uitleg van het vakantiepark heen denkt te kunnen stappen dan ben je gewoon een volslagen idioot.
Heel eerlijk wij steken hier ook de buitenhaard niet in de tuin aan. Onze tuin is netjes gesproeid en hij staat op de tegels maar als er een vonkje weg waait de omgeving is hier kurkdroog en het bos om de hoek is ook kurkdroog, dan blijf je alsnog met dat risico zitten. Hier bij de buren in de straat zijn alle gazonnetjes bruin ipv groen. Bbq heb ik hier momenteel ook niet gezien wel van die elektrische, gourmetstellen of platen. Genoeg brandjes al gehad hier in de omgeving
Wij waren van de week lekker zwemmen bij een buitenbad. Het hele gras is gortdroog en geel en overal liggen peuken. Mensen roken gewoon. Ik snap niet dat ze dat even verbieden of een andere optie aanbieden. Je zal de boel toch in de fik zetten
Nou wij hebben dit dus al zo'n 4 of 5 keer meegemaakt de afgelopen weken. Mensen pleuren hun peuken op straat, of in de prullenbak. Heb zelf al 2 brandjes moeten blussen bij m'n werk vanwege de achteloosheid van anderen. Hoorde van mijn collega's dat zij dat ook al hadden moeten doen. Het is idd echt oliedom.
Wij reden net langs de brandweerkazerne in onze woonplaats. Zie ik een brandweerman naar de achterkant van zijn busje lopen, een peuk op de grond gooien en uittrappen
Hier op de camping loopt ook de ene na de andere gast met een brandende peuk het bos in om de hond uit te laten. Zit ik hier, in m’n tent, omgeven door gortdroge bossen...