Bij voorkeur waarbij we niet hoeven boren (zuignappen?) We hebben behalve het badkamermeubel waar de toilettassen en handdoeken in opgeborgen zijn enkel twee planken aan de muur, boven de wastafel. Hier staat zo’n beetje ‘alles’ op; tandenborstels, bakje met haar elastiekjes, scheerschuim, tandpasta etc. Het oogt zo rommelig. Dat moet absoluut beter kunnen. Hoe bergen jullie alles netjes op (als het kan met foto)?
Een spiegelkast? Wij zijn nu aan de badkamer bezig en gaan boven de wastafel een spiegelkast ophangen. Dat is een ondiepe kast met plankjes erin. Mooi voor al die dingen die jij noemt.
Ik dacht meer aan een systeem met bakjes oid. Kastjes kunnen wij gezien de indeling niet ophangen. En vind ik eerlijk gezegd ook niet zo fraai.
Wij hebben zoiets in de douche. Die bakjes zijn overal wel te koop. Enige nadeel soms is dat de zuignappen los kunnen laten. Maar als je ze vochtig plakt en laat drogen zonder iets van gewicht erin te plaatsen hangen ze wel stevig. Wij wilde namelijk ook geen gaten maken en ik wilde niet alles in de douche op de grond Bekijk bijlage 582542
Wij hebben een spiegelkast voor parfum/deo/tandenborstels met onderkast voor haar verzorging/maandverb. en een smalle kast voor de handdoeken/washandjes. In het douche gedeelte hebben wij ophangbakjes met zuignappen van Ikea.
Wij hebben nu boven de wastafel een plankje (die voor t mooie te laag zit om de kraan te bedienen) en vind t zo rommelig en verschrikkelijk irritant Gelukkig nog maar een maandje en dan zit de nieuwe badkamer er als t goed is in! De reden dat we moeten verbouwen is minder tof, maar ik verheug me enorm op het eindresultaat! Wij hebben straks boven de brede wastafel (140cm) een spiegelkast van ook 140cm breed hangen. Zijn erg ondiep vergeleken de onderkast natuurlijk en een spiegel heb je toch nodig dan maar liever een nuttige spiegel. En op deze manier hebben we ook geen hoge(re) kast meer nodig want alles gaat er wel in passen Mijn tip is dus vooral een spiegelkast, past een boel in maar oogt niet rommelig
Je zou ook kunnen overwegen om het badkamermeubel opnieuw in te delen. Is het nodig om zoveel handdoeken in de badkamer te hebben? Je zou ook alleen de handdoeken in de badkamer kunnen hangen die je op dat moment nodig hebt. De voorraad handdoeken kun je dan misschien in een kastje in de hal plaatsen of in een kast op de slaapkamers leggen. Of heb je misschien nog ruimte op de badkamervloer om een mandje met opgerolde handdoeken neer te zetten? Dat zelfde geldt natuurlijk voor de toilettassen. Die liggen hier opgeborgen in een andere kast en komen alleen tevoorschijn als we elders gaan slapen. Zo houd je in het badkamermeubel volop ruimte over voor andere dingen.
Of misschien de 2 smalle planken vervangen door 2 brede planken, zodat je er mandjes met spullen op kunt plaatsen? Bijv. voor ieder gezinslid een eigen mandje. Of per thema (douchespullen, haarspullen, tandenpoetsspullen, etc.) Je zegt dat je het nu zo rommelig vindt ogen. Maar die plastic bakjes met zuignappen, gevuld met diverse badkamerbenodigdheden, ogen ook rommelig. Daarmee los je jouw probleem dus niet op. Een gesloten bakje op een plank (of beter nog: een reorganisatie van het kastje) oogt netter.
Wij hebben een wastafel met daar onder 2 grote lades, een kast voor de handdoeken en toiletspullen en op de rand boven het toilet staan nog spullen. Boven de wastafel een smal glazen 'plankje' voor tandpasta e.d. Misschien is dit wat? https://www.google.nl/search?q=rekje+douchewand&client=ms-android-samsung&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjlys7dkrbcAhXPzqQKHbxLDZgQ_AUIBygB&biw=360&bih=512
Wij hebben teveel spullen dus ook in de badkamer. Maar goed. De Ikea spiegelkast. (2 gaten dacht ik) Kan echt niet meer zonder. Naast de wastafel. Een kallaxkast voor de handdoeken en omdat we teveel spullen hebben met een extra bak erop. Bij de douche Ikea rek waar de shampoo en zitten. (2 gaten) Mijn ervaring: zuignappen is drama
Wat zware dingen zoals flessen shampoo ed. komen er ook niet in hoor. Het zou echt voor de lichte dingen zijn zoals haarspullen (elastiekjes etc), tandenborstels etc.
Wij hebben een wastafel met aflegruimte (voor o.a. tandenborstels), eronder lades met bergruimte (voor o.a. elastiekjes), daarnaast een bad met aflegruimte (voor o.a. shampooflessen), en een zitbankje waar dingen op en onder kunnen. We hebben wel gaatjes geboord voor badjashaakjes, handdoekenrek etc. Gewoon in de voegen boren, dan kan je dat redelijk netjes weer dicht plamuren.
Bij voorkeur niet boren? Zuignap dingen ogen ontzettend cheap ass. En hoewel er sommigen zijn die prima blijven zitten... er zijn ook genoeg die regelmatig van de muur kletteren en een grote fles shampoo op je tenen doet echt pijn, laat staan bij kleine kinderen. In mijn ogen is het het meest handig om iets met schroeven aan de muur te bevestigen. Als het eenmaal hangt zie je de schroeven niet meer