Ik heb al bedacht dat ik mijn ouders bel als overdag de weeën beginnen. ze kunnen mijn zoon dan ophalen. (wonen ongeveer 20 minuten rijden hier vandaan). Maar wat als de weeën 's nachts beginnen en ik het voornemen heb thuis te bevallen? Ik bedoel: ik laat mijn zoon het liefst zo lang mogelijk slapen, maar wat als we onverwacht naar het ziekenhuis moeten? Dan redden mijn ouders het nooit om op tijd hier te zijn. Misschien wijst het zich uiteindelijk allemaal vanzelf wel, maar ik word onrustig van het idee dat ik het nog niet helemaal uitgedacht heb. Hoe hebben jullie dit opgelost?
hier gaat dan de babyfoon naar buren. overdag waarschijnlijk gaat fynn naar een collega van mijn vriend die 1 straat verderop woond ouders wil ik juist niet.
de babyfoon naar de buren, daar heb ik ook over nagedacht. Maar onze buren moet 's ochtends ook gewoon weer werken. Misschien dat de buren dan met mijn ouders af kunnen stemmen dat hij 's ochtends alsnog opgehaald wordt? oooooo die hormonen ook!!!
Als je goed contact hebt met je buren kunnen hun miscchien even oppassen tot je ouders er zijn? Ik zou er ook over nadenken om eventueel wel iets af te spreken met iemand in de buurt als je thuis bevalt en het is 's nachts? Wie gaat er dan bij je zoontje zijn? (weet niet hoe oud hij is) Blijft je man dan bij hem of blijft je man bij jou? Gaat hij op en neer rennen tussen jou en je zoontje? Zou wel handig kunnen zijn als er constant iemand bij je zoontje kan zijn want voor hem is het natuurlijk ook een hele belefenis (als hij het allemaal beseft natuurlijk, anders heb ik niets gezegd)
Misschien kun je idd iemand uit de straat vragen om even op te passen. Die persoon hoeft maar 20 minuten op te passen, dan kunnen je ouders je zoontje bij die persoon ophalen of aflossen (als ze bij jou thuis zijn). Als je van tevoren even overlegt met je buurtbewoners is er vast wel iemand die daar geen bezwaar tegen heeft. Ook al is het 's nachts (als jij met spoed naar het ziekenhuis moet, lijkt het me toch dat niemand bezwaar heeft even op te passen). Wij gaat het waarschijnlijk ook zo doen. Mijn vader komt ook oppassen maar woont nog verder weg. Vrienden van ons wonen op autoafstand en anders moet mijn vader weer een autostoel hebben om mijn zoontje op te halen. Dus iemand uit de straat lijkt ons het handigst.
Wij bellen ´s nachts een vriendin en overdag kan ze naar mijn s-zus. Is nu dus afwachten of deze kleine meid 's nachts wil komen!
Mijn vriend wil helemaal niet met me meedenken, hij vindt het onzin om daar nu "zo moeilijk over te doen". Hij zegt zelfs: "we kunnen onze zoon toch meenemen naar het ziekenhuis als er op dat moment niemand bereikbaar is?" En het erge is dat hij het nog serieus meent ook! Maar ik denk dat ik het zo ga doen: Als de weeën 's nachts beginnen en we moeten onverhoopt naar het ziekenhuis, dan brengen we de babyfoon bij de buren. Vervolgens zorgen we dat onze zoon 's ochtends vroeg opgehaald wordt door mijn ouders. Als de bevalling zich overdag of 's avonds aandient, dan bellen we uit voorzorg mijn ouders al, zodat ze onze zoon vast op kunnen halen voor-het-geval-dat. Moet toch lukken zo?
Als het hier 's nachts begint, bellen we mijn ouders. Die komen hierheen en nemen Lucas dan 's ochtends mee naar hun eigen huis. Ze maken dus hier 'de nacht af' zeg maar... Zoonlief midden in de nacht uit bed slepen, zien we niet zitten. Plus, wie weet gaat het heel snel en zijn we voor de ochtend weer thuis! (ik moet verplicht in het zkh bevallen, helaas) Als het overdag begint, hangt het ervan af op welke dag/tijd. Mijn ouders en schoonmoeder werken allemaal nog, dus ik heb voor overdag 5 opvang-opties...
hier ook het probleemdat mijn ouders op 20 minuten van ons af wonen maar mijn schoonouders op 5 minuten. ik wil onze zoon absoluut niet naar mijn schoonouders hebben die tonen toch weinig intresse in hun kleinkinderen. ik heb mijn broer en zus en zwager ook op 5 minuten van ons afwonen. moet alleen nog bedenken hoe ik het allemaal moet hebben. ik heb wel met mijn man afgesproken als het snachts begint en ik kan gewoon thuis bevallen laat ik de kleine jongen lekker liggen en bel wel alvast mijn ouders dat die hem sochtends ophalen als de kleine er niet is. overdag zal er ook wel genoeg tijd zijn om hem bij mijn ouders te krijgen.
Ik bel mijn ouders direct, al is het midden in de nacht. Die halen zoon dan op. Maar onze zoon is al 8, die kan daar opzich wel een keertje tegen denk ik. Ik bereid hem(zoon) vooraf wel voor, dat het kan gebeuren dat hij midden in de nacht naar opa en oma mag en dat we voor hem een tasje klaarmaken, net als voor mij.
Ik heb daar toen ook flink over lopen nadenken. Mijn ouders wonen hier 10 minuten vandaan, wij zouden ze dan waarschijnlijk bellen als ik naar het ziekenhuis zou moeten, ik zou dan met de verloskundige naar het ziekenhuis gaan en mijn vriend 10 minuten later als mijn ouders bij ons thuis zouden zijn. We zouden ze dan bellen als de bevalling was begonnen, zodat ze meteen paraat zouden zijn. Andere constructie was dat 1 van mijn ouders hier zou komen slapen op de bank met de babyfoon ernaast, terwijl ik dus boven aan het bevallen zou zijn. Ik had geen idee wat ik het fijnste zou vinden, dus dit zo aan mijn ouders voorgesteld en dat we op het moment zelf zouden laten weten hoe we het wilden doen, vonden ze prima. Maar het was niet nodig, mijn weeen begonnen 's nachts, maar werden 's ochtends pas heftiger en toen heeft mijn moeder Eva opgehaald om haar samen met mijn vader een paar uur later weer thuis te brengen .