Hallo, Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat je na een keizersnede onvruchtbaar raakt? Heb er wel eens over gehoord en gelezen, en wordt er niet bepaald vrolijk van. Ben vorig jaar middels een spoedkeizersnede bevallen van een gezonde dochter, maar heb nu ruim een jaar later toch nog wel regelmatig last van het litteken. De baarmoeder is ook een stuk gevoeliger geworden. Soms steekt het wat aan 1kant. Ben inmiddels met poging 3 bezig om zwanger te raken, dus dat zegt nog helemaal niks. Toch spookt er af en toe die nare gedachte door mijn hoofd. Maak ik me misschien teveel zorgen? Alvast bedankt, Groetjes Annrieke
Hoi Annrieke, Je maakt je te veel zorgen, de kan s dat je onvruchtbaar word na een keizersnede is wel heeeel erg klein. Daar moet je je echt niet druk over maken. Als je normale menstruaties hebt hoef je je geen zorgen te maken. Alleen als er een complicatie is op getreden na de keizersnede bijv een ontsteking aan de eileiders dan is er een kans dat er onvruchtbaarheid optreed. Groetjes imke
Hallo, Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik denk inderdaad dat ik me veel te druk maak. Door alles wat je leest en om je heen hoort ga je je toch een beetje zorgen maken. En al die zorgen die je dan hebt zijn ook weer niet echt bevordelijk voor het zwanger raken. Heb goede hoop en zo niet dan gaan we op naar ronde 4. Nogmaals bedankt en succes met je baan. Groetjes Annrieke