Hoi, weet iemand of je onvruchtbaar kunt raken na het operatief verwijderen van de placenta? op 24 december ben ik bevallen van een gezonde dochter Roxanne maar helaas kwam de placenta er niet zelf uit. nu 9 maanden verder zonder de pil te hebben geslikt ben ik nog altijd niet zwanger... kan dit dus komen door die operatie?? groetjes wendy
Onvruchtbaar geloof ik niet hoor! Misschien een verkleving, dat kan ook na curretages namelijk. ZOu gewoon even langs de gyn gaan en je vraag voorleggen. Negen maanden is ook in principe niet lang he.. sucses met zwanger raken!!
Je lichaam heeft ook wat tijd nodig he? Het is 9 maanden na de bevalling niet dat je 2 jaar geleden al bevallen bent en 9 maanden bezig bent. Of lees ik het verkeerd? Geef het wat tijd, hoe moeilijk ook....
Normaal gesproken niet hoor, bij een ks wordt immers de placenta ook operatief verwijderd dus. Het zal niet op dezelfde manier gaan, maar nee, je kunt ervan uit gaat dat je er niet onvruchtbaar door zult raken. En waarschijnlijk zullen ze niets doen voordat je minstens 1 jaar aan het proberen. 80 of 90% raakt zwanger binnen een jaar geloof ik en je bent nog geen jaar bezig.
9 maanden.... ik zal me pas zorgen gaan maken als je na 12 maanden nog niet zwanger bent... gemiddeld genomen doe je er 1 jaar over om zwanger te raken. Probeer te relaxen, ik weet hoe lastig dat is aangezien ik zelf alweer bijna 30 maanden bezig ben zwanger te worden...