Wat staat ons te wachten? Afspraak fertiliteitsarts

Discussion in 'Zwanger worden' started by Yvon1893, Mar 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    De titel spreekt al voor zich.

Morgen om half 11 hebben we een afspraak staat bij de fertiliteitsarts, ik heb her en der wat gelezen. Wij hebben vooraf geen papieren gekregen.
    Ik heb geen idee of de protocollen per ziekenhuis anders zijn maar wij gaan naar het Elisabeth in Tilburg.
    Van de ene kant vind ik het heel fijn dat ze onze droom misschien kunnen verwezenlijken of in iedergeval kunnen zien waar het aan ligt ( mits het een oorzaak heeft)
    Van de andere kant baal ik van mijn lijf dat het zover heeft moeten komen.

Kan iemand me iets meer erover vertellen?

2. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi,

Nou overal werkt het natuurlijk anders maar ik kan je wel even uitleggen hoe het bij ons ging.

Wij hebben vooraf wel papieren gekregen en dat ingevuld en toen afspraak gehad met fertiliteitsverpleegkundige. Die heeft die gegevens doorgenomen en daarna niets gedaan. 4 weken later een afspraak bij arts en die heeft een inwendige echo genomen. Daarop gekeken of er iets afwijkends te zien was en dat toen besproken.
    Verder weet ik het niet omdat ze mij niet verder willen helpen maar buiten dat denk ik dat ze mochten ze iets vinden bij jou verder onderzoek zullen doen.

Zo een beetje duidelijk?

Groetjes Chila

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    Dankjewel voor de info.
    Ik heb alleen gehoord dat ze veel. Vragen moet stellen en dat is in de familie zoveel mogelijk info moet hebben. De onderzoeken doen ze meteen, en ik moest van ongeveer 2 uur uit gaan?

4. chila

chila Niet meer actief

Oh, 2 uur is wel lang! Wij stonden met een half uurtje weer buiten ;) Maar waarschijnlijk omdat ze ons toch niet verder willen helpen.
    Dus het zou goed kunnen dat ze bij jou zo lang bezig zijn.
    Info van de familie is om te kijken of daar eventuele vruchtbaarheids of zwangerschapsproblemen in voor komen. En erfelijke ziektes enz.

Ik wens je heel veel succes!

5. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    Wat raar dat ze jullie niet willen helpen.
    Hopelijk is er snel roze voor jullie! En heb je die medici niet nodig!
    Oh ik zie aan je banner dat je de 15e naar kliniek moet.

Dankjewel voor je succes wensen!

6. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Hoi,

Wij kregen een vragenformulier opgestuurd welke we voor de afspraak ingevuld moesten hebben.
    Tijdens het intakegesprek werd dit formulier besproken en werd er bij mij een inwendige echo verricht.
    Hierbij werd er een monster afgenomen voor verder onderzoek.
    Ook werd ik gewogen en gemeten.
    Vervolgens moest ik terug om bloed te laten prikken (o.a. getest op Chlamydia) en mijn man moest zaadcellen afgeven voor onderzoek.
    Daarna moest ik op dag 11, 15, 18 en 20 van mijn cyclus terug voor een follikelecho.
    Hierbij werd gekeken of er een eitje aan 't rijpen was en of de ovulatie had plaatsgevonden.
    Ook hebben wij rond de ovulatie een samenlevingstest gehad.
    Hier werd onderzocht of de zaadcellen blijven leven na gemeenschap.
    Vervolgens moest ik een week na ovulatie weer bloed laten prikken.

Bij mij volgen ze nu een tweede cyclus omdat mijn LF misschien te kort is om bevruchting te laten plaatsvinden.

Om alle onderzoeken af te ronden zal er waarschijnlijk nog een baarmoederfoto worden genomen.

Ik hoop dat je nu een beetje een beeld hebt van wat je kunt verwachten.
    Succes!

7. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    @ mysteriousgirl
    Dankjewel voor de info daar kan ik zeker wat mee.
    Ik vind het spannend maar nu weet ik een beetje wat me te wachten staat.

8. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Heel veel succes!

9. Chanti1

Chanti1 Actief lid

Feb 16, 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Yvon,
    bij on sging het ook zo: inwendige echo, bloed afnemen , wegen, proberen vast te stellen wanneer de ovulatie is en dan vervolgens een samelevingstest. Deze test betekend dat je vlak voor het follikel 'knapt' dus op het hoogtepunt van je ovulatie (18-24mm is de afmeting van je follikel ongeveer) vrijt zodat ze kunnen zien of het baarmoederslijmvlies niet vijandelijk is tegen het zaad en of dus het zaad ook sterk genoeg is om daar doorheen te komen.
    daarna nog een baarmoeder onderzoek gehad omdat het niet duidelijk was wat er aan de hand was bij mij.
    Dat onderzoek is niet echt leuk maar best te overleven. daarna een evaluatie gesprek gehad waar de arts de opties met je bespreekt. zij stoppen al je gegevens in een computer programmaatje waar ook de uitslagen van de diverse tests in worden meegenomen en dan komt er een percentage uit waarop zij adviseren wat de volgende stap (ivf iui of gewoon natuurlijke weg)

hoop dat het zo duidelijk is.
    Zelf vind ik alle medewerkenden op de fertiliteits afdeling heel erg vriendelijk

succes!

10. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    @ mysteriousgirl , dankjewel!

@ chanti1 , dankjewel voor je antwoord, in grote lijnen komt het wel overeen, denk dat de stappen ongeveer gelijk zijn, alleen idd wat jij ook min of meer zegt aan de hand van de resultaten het vervolg traject. Nu weet ik ongeveer wat me te wachten staat. Ik ben benieuwd.
    Hopelijk kan het ons geven waar we zo naar verlangen.

Share This Page