Ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze eerste kindje. Nu willen mijn man en ik snel beginnen aan een tweede. Als het aan ons ligt nu gelijk al. Nu zei mijn verloskundige dat ik een half jaar moest wachten. Maar de verloskundige in het ziekenhuis zei dat ik moest wachten tot ik een keer ongesteld was geweest, maar dat het geen ramp zou zijn als ik nu al zwanger zou worden. Wie moet ik nu geloven?
Hoi marieke, Het algemene advies is een jaar te wachten. Ik begrijp dat het hartstikke leuk is een tweede! maar voor je lichaam is het best pittig, ook al ben je makkelijk door je eerste zwangerschap heen gelopen en voel je je nu helemaal fit. Je lichaam moet best hard werken! en daarbij heb je er al eentje die ook je aandacht vraagt, niet kan lopen dus gedragen moet worden, je word steeds groter je kindje zwaarder. UIteindelijk is het geheel je eigen keus, jij moet het tenslotte doen en niet wij! Om te weten wanneer je zwanger bent geworden is het wel handig een menstruatie af te wachten. Groetjes imke