Altijd kort ongesteld, is dat erg?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jana, Apr 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
    Hallo,

Ik heb getwijfeld of ik deze vraag zou stellen omdat ik 'pas' in de 5e ronde zit, maar omdat ik 'al' 36 ben en dus niet meer alle tijd van de wereld heb doe ik het toch.

Ik ben ooit begonnen met de pil om mijn menstruatie te regelen. Ik was altijd onregelmatig en vaak te zwaar ongesteld. De 1e keer dat ik met de pil stopte werd ik een jaar niet ongesteld. Toen het weer op gang kwam was het snel weer het oude liedje, en toen ben ik hem maar blijven slikken.
    Een jaar of zes geleden ben ik opnieuw gestopt met de pil, en tot mijn eigen verbazing en opluchting kreeg ik een mooie regelmatige cyclus van tussen de 25 en de 28 dagen.
    Maar ik ben altijd heel kort ongesteld. Eerst komt er een beetje roze, na een paar uur zet het door en bloed ik één dag heel heftig. De tweede dag wordt het al een stuk minder en de derde dag komt er bijna niks meer.

Is dat 'normaal'? Kan een eventueel bevrucht eitje zich wel goed nestelen in mijn baarmoeder?

Ik vraag dit omdat ik, sinds wij zonder condooms vrijen, twee keer tussentijds bloedverlies heb gehad. Dat heb ik in al die zes pilloze jaren nooit eerder gehad, dus het kan bijna geen toeval zijn. Ik dacht natuurlijk aan een innesteling maar ik werd beide keren toch gewoon ongesteld...

Alvast bedankt,
    Jana

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hoi,

Een korte menstruatie kan op zich geen kwaad. Het betekend dat je opgebouwde slijmvlies in 3 dagen in plaats van 5 dagen word afgestoten.
    Omdat je 36 bent en in ronde 5 zit wil ik je toch adviseren dat als het de eventuele 6e ronde (als dat nodig zou zijn) nog niet is gelukt eens contact op te nemen met de huisart om je eventueele voor wat extra hulp door te verwijzen naar de gynaecoloog.

Zet 'm op, succes!

Imke

Share This Page