Hoi, ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen. Heb donderdag ochtend een follikel meting gehad en had er een van 17 . 5 en een van 12 millimeter. dit was op cd 17. het is nu 3 dagen verder en heb nog steeds geen temperatuurstijging of positieve ovulatie test. Wanneer zou ik nu ongeveer mn eisprong kunnen verwachten? ben overigens aan de clomid 100.
Afgaand op de afmetingen denk ik toch zeer binnenkort. Is dit de eerste keer dat er fm's zijn gedaan in de cyclus? De metingen die bij mij zijn gedaan, zaten ze zo rond 17/18 mm als ik pregnyl moest spuiten. De eisprong zal dan zo rond 20 mm hebben gezeten gok ik. Maar ik heb ooit ook eens een fm gehad met een follikel van 24 mm (en die voelde ik wel zitten ). Overigens heb ik nog nooit een knalpositieve ovu-test gehad, alsmede extreme verhogingen in mijn temp. Ben met beide ook gestopt jaren geleden, want ik werd vreselijk onzeker daarvan, en panisch.
Met Clomid groeit een follikel vaak wat langer door voordat 'ie springt. Bij mij was dat meestal rond de 24 mm. Een follikel groeit zo'n 2 mm per dag. Als je donderdag een follikel had van 17 mm, dan zit je vandaag rond de 23 mm. Je eisprong zou in principe in aantocht moeten zijn. Je hebt geen Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken? Succes!
Ha Strijkkraal en Jippie, Bedankt voor jullie antwoord, heel fijn! Ik was echt al vrij ongerust dat er dit weekend nog niets leek te gebeuren (temp en ovutesten), maar dat is dus best normaal! Als ie inderdaad zo rond de 24 mm springt dan zou t ergens vandaag moeten zijn, maar dan kan t ook nog wel een dagje duren! Ik krijg inderdaad geen Pregnyl, wat ik zelf wel raar vindt omdat mn follikel de vorige keer 34 mm was! Dat wijst er toch op dat ze bij mij te lang doorgroeien dacht ik zo Ik ga nu morgen progesteron prikken en dan wordt ik woensdag teruggebeld voor de uitslag. Als er dan nog geen verhoging in de progesteron is en ik dus nog geen eisprong heb gehad ga ik wel even een nieuwe echo eisen! Maar tot die tijd is het dus nog niet nodig om me ongerust te maken, als ik jullie goed begrijp! @Strijkkraal: ik word ook knettergek van de ovutesten dus ik ga daar ook mee stoppen! tempen blijf ik nog wel even doen want vorige maand zag ik daar wel duidelijk mn eisprong mee.
Je eisprong kan inderdaad later komen, maar een follikel van 34 mm is wel heel erg groot. Vaak springen die niet meer, maar groeien ze uit tot een cyste. Pregnyl was dus eigenlijk wel beter geweest. Het progesteron moet 5-7 dagen na je eisprong geprikt worden. Dat komt vrij precies qua moment. Omdat je eerder of later geen betrouwbare waarde hebt. De waarde moet minimaal 20-30 zijn, dan heb je een goede eisprong gehad.
ja inderdaad het leek mij ook dat pregnyl beter was geweest. De follikel van 34 mm is uiteindelijk toch echt gesprongen bleek uit mn progesteronwaarde van 22 9 dagen na vermoedelijke eisprong (en 2 wkn later ongesteld), maar daar was iedereen verbaasd over. Zo gek dat ze dat niet als reden zien om deze maand echo's te doen en evt pregnyl te geven. Zelfs als mn eisprong vandaag is dan zal ik dus morgen nog geen hoge progesteron waarde hebben als ik je goed begrjip. Dat vind ik op zich niet erg want dan wordt ik in elk geval gebeld en heb ik een reden om om een nieuwe echo te vragen zodat we gewoon kunnen zien of de follikels weg zijn! Ik kreeg n.a.v. de echo ook geen aangepaste datum voor t progesteron prikken mee dus ga t gewoon doen morgen!
Ik verbaas mij echt dat je niet beter in de gaten wordt gehouden met fm's, maar misschien mis ik iets dan. Als je donderdag voor het laatste een meting van 17,5 mm hebt gehad, dan zou dat dus voor mij betekenen de volgende dag 's avonds pregnyl spuiten en twee dagen later punctie. Dus mijn follikels zijn doorgaans rond de 19/20 mm groot. 34 mm vind ik absurd groot en ik vind nu ook dat ze je te lang door laten lopen. Hoe kun je nou op het juiste moment pregnyl spuiten dan? Maar goed, ik ben misschien niet de meest onpartijdige persoon als het op NL ziekenhuis aankomt, vrees ik. Teveel fout gegaan (of beter, niet gedaan). Sterkte
Ha Strijkkraal, ja het slaat echt nergens op. En die fm zijn dus niet op het initiatief van de arts, maar alleen als ik echt aandring! Er is niet echt een plan ofzo. Ik ga ook zeker aan de bel trekken nu en zeggen dat ik beter in de gaten wil worden gehouden met fm en dat ik ook denk dat ik pregnyl moet gaan spuiten (doe ik nu dus niet). HEt aan de telefoon krijgen van een arts duurt alleen dagen dus ik denk dat ik die progesteron meting als ingangetje ga gebruiken om meer echo's te eisen. Wat naar dat jij zo'n slechte ervaring hebt met NL ziekenhuizen trouwens.. . Ik zie ook in je onderschrift dat jij al een enorm lang traject achter de rug hebt en nu weer in de wacht staat. Ik hoop dat ze je in Dusseldorf kunnen helpen om je kinderwens eindelijk in vervulling te laten gaan!