Ik heb een openstaande rekening van een vraagouder (waarmee ik inmiddels gestopt ben gelukkig!). Tot 1 januari zat je er zelf veel dichter bovenop en kon je zo meer druk uitoefenen. Ze betaalde ook regelmatig contant aan mij en bijna altijd te laat. Dus ja heel betrouwbaar is ze niet. Inmiddels heeft ze door druk van mij de helft betaald, maar de andere helft heb ik nog te goed. Nu wil mijn gob er een incassobureau opzetten (prima want ze is voor mij nu onbereikbaar telefoons staan uit en op e-mails ook gen reactie meer), maar het gob zegt dat het mij geld kost. Bepaald aantal % van het bedrag, ik vind dat raar. Of is dat normaal? Ik vind eigenlijk dat deze kosten voor de wanbetaler moeten zijn! Wat vinden jullie?
Kijk eens bij Incassobureau Credifin: bureau voor incasso op no-cure, no-pay basis. Heb ik goede ervaringen mee gehad.
Dat is het probleem ook wel tot 1 januari kon ik zelf iemand het incassobureau op z`n dak sturen. Nu zit het gob er tussen! Groot nadeel van de nieuwe regeltjes. Het gob heeft al een incassobureau, prima maar ik voel er weinig voor om het mij geld te laten kosten. Tijd heeft het me al genoeg gekost namelijk!
ja dan wordt het lastig! Wel stom dat jij die kosten zou moeten betalen. Want de klant betaald ze zowiezo ook! Dus zouden ze dubbel geld vangen.
vind dat idd een beetje vreemd.. weetje zeker dat het om een incasso gaat en niet om een deurwaarder? ik moest laatst ook een deel betalen maar dat ging via de kantonrechter, en als ik win krijg ik dat ook gewoon terug..
Ik ga het gob even met jullie info confronteren, want 2x klinkt leuk (zou het gob dan de ene keer krijgen ). Ja het is echt het incassobureau, daarna komt de deurwaarder toch pas om de hoek kijken? Ik heb ze nooit eerder nodig gehad, ik ben 5,5 jaar gastouder en nog nooit dit probleem gehad gelukkig.
Zou inderdaad maar eens even verhaal gaan halen, want het wordt altijd verhaald op de wanbetaler, alleen mocht het zo zijn dat je ongelijk krijgt.. dan zul je het moeten betalen.. wat bij bijv. profinca niet zo is omdat die op basis van no cure no pay werken .
Ik zal geen ongelijk krijgen lijkt mij of bedoel je er ook mee dat als wanbetaler nog steeds niet wilt betalen? Want daar ben ik een beetje huiverig voor, heel veel geld hebben ze niet. Zij is gestopt met werken, hij is een leerling, huis is ook niet veel soeps, auto is oud. Kortom weinig te halen daar.... Ik heb ook geen idee welk incassobureau het gob in de arm heeft genomen. Dat no cure no pay is wel het slimst voor mij dan.
Profinca.nl inderdaad! Die leggen de kosten bij de wanbetaler. Ik heb zelf 2 jaar geleden een incassozaak gehad en daar niks aan hoeven betalen, alles werd verhaalt op de wanbetaler.
Ik zal eens kijken bij dit incassobureau! Want het lijkt me dat dit bureau wel z`n best zal doen, want anders krijgen ze niets betaald. Een incassobureau dat altijd 15% krijgt zal het minder interesseren of ze het wel of niet kunnen innen.
Een incassobureau op no cure no pay basis lijkt me voor jou een stuk beter. Ik zou even informeren bij je gob. Trouwens...vraag jij ook een soort van borg aan je vraagouders? Dit deed onze gastouder wel, ivm zulke praktijken als mensen niet betalen.
Nee vraag alleen reserveringsgeld voor als ik langere tijd een plakje vast moete houden. Bijv bij kindjes die nog geboren moeten worden, maar bij huidige gezinnen nog nooit gevraagd. En in de 5,5 jaar tijd is dit de eerste keer pas dat ik met een wanbetaler te maken heb. Tot 1 januari zat je er zelf dichter op, nu zit het gob er ook nog tussen natuurlijk. Maar 1 ding weet ik nu dank zij jullie: ik betaal geen cent aan de incassobureau dat mag de wanbetaler mooi doen!