Hoi meiden, Ik wil, na jaren twijfelen over wat ik nu echt wil me laten omscholen naar verzorgende IG of verpleegkundige. Mijn voorkeur gaat uit naar verpleegkundige trouwens. Nu zag ik 2 BBL plekken bij een zorgaanbieder vlakbij ons. 1 voor Verzorgende IG en 1 voor verpleegkundige. Nu twijfel ik of ik op beiden moet reageren of dat ik alleen moet reageren op Verpleegkundige. Ik wil hééél graag weg bij mijn werk, dus ik neig naar solliciteren bij beiden zodat ik dubbel kans heb haha. Ik ben alleen bang dat áls ik zou worden aangenomen, dit voor Verzorgende IG zou zijn en ik dus langer moet studeren voor Verpleegkundige. Beide opleidingen zijn voor 24 uur en de bedoeling is dat je daarna een contract aangeboden krijgt, dus daar zit verder geen verschil in. Wat zouden jullie doen? En stel ik solliciteer voor beiden, kan ik dan dezelfde brief gebruiken of is dat raar? Alvast bedankt!
Ik zou voor beide gaan. Heb het jaren geleden ook gedaan , er zijn vaak veel sollicitanten en maar weinig plekken. Ben toen voor de IG wel aangenomen. Je kunt na de IG ook nog verkort de verpleegkundige doen. En gewoon dezelfde brief gebruiken hoor. Succes !
Voor beide gaan, je kan altijd 1 afwijzen. Nooit op 1 paard wedden als je meer kans op winst wil hebben Ik gebruik 1 basisbrief die ik volledig aanpas op het bedrijf en de vacature. Dus in grote lijnen dezelfde brief, maar de inhoud wijkt wel af. Aangezien mbo verpleegkunde maar 1 niveau verschilt van v-ig, kun je die na de v-ig verkort doen.
Ik zou ook beide proberen. Maar word je bij beide aangenomen verpleegkundige. Veel gaan na hun IG weer verder voor vpk. Kun je het beter gelijk goed doen.
Gaan beide brieven naar de zelfde persoon? Dan zou ik maar 1 brief sturen. Ik werk in de zorg, wij hebben 3 vacatures open staan en na 3 weken 0 reacties. Ik zou dus niet zo bang zijn dat er te veel reacties komen en je daardoor afgewezen word. Anders wellicht even bellen naar de contact persoon?
Ik zou voor beide solliciteren. Qua brief durf ik je geen advies te geven. Zolang geleden voor mij. Maar ik zou neigen naar gewoon dezelfde brief als het niet bij dezelfde zorgaanbieder is.