Bij mij wel, ik heb last van een erg lage bloeddruk en val daar door veel flauw. Ik ga gelijk maskeren, daar zien mensen het uit mijn omgeving direct aan.
Als ik iets verkeerd eet, word ik voordat ik moet spugen of diarree krijg ook onwel. Volgens mij is dat wel gewoon. Maar omdat je rookt zou ik toch even een check-up laten doen. Heb je ook overgewicht/hoge bloeddruk of juist andersom?
Goed eten, goed drinken, mezelf rustig houden. Daarnaast heb ik altijd dextro bij me. Maar de triggers kunnen er ineens zijn: hitte, pijn, lang staan, enz. Meestal voel ik het wel aankomen. Snel een dextro en vervolgens iets zouts eten. De laatste keer was een combinatie van hitte, lang staan, pijn in mijn rug en emoties. Het was bij een crematie, niet de beste timing...
Bedankt voor al jullie antwoorden, morgen laat in de middag naar de ha. Houd jullie op de hoogte. Vandaag af en toe een beetje licht in mijn hoofd maar verder nu nergens last van gelukkig!
Overigens komt een longembolie in uitzonderlijke situaties spontaan voor. Meestal gaat er een trombose aan vooraf (let op; het KAN wel, maar kans is een stuk kleiner). Dus als je geen pil gebruikt, geen last van je been heb gehad (wat vaak door veel mensen afgedaan word als spierkramp) en het puur nu om het roken gaat dan zou ik mezelf er niet te druk om maken. Je kan wel eens naar worden. Zonder aanwijsbare reden. Bloeddrukdaling kan namelijk gewoon voorkomen.
Hé meiden, vandaag bij mijn ha geweest. Niks ernstigs, longen klonken goed hartslag was ook goed, bloeddruk was zelfs perfect. Alleen mijn zuurstofgehalte was te hoog, onbewust adem ik waarschijnlijk te diep en in combi met de diarree is het waarschijnlijk mis gegaan. Ik moet dus op mijn ademhaling gaan letten en mocht het me zelf niet lukken wordt ik door verwezen naar een ademhalings therapeut. Toch wel een last van mijn schouders nu pfieuw Bedankt voor jullie antwoorden.
Fijn dat het allemaal goed is. Ben zelf ook eens naar een ademhalingtherapeut geweest. Pfoe, wat een zweverig gedoe was dat. Ik moest gaan liggen met mijn ogen dicht en dan goed nadenken over elk lichaamsdeel vanaf mijn kruin tot mijn grote teen. Elk haartje moest ik in mij opnemen. Nou, ammahoela. Was niks voor mij
Wat fijn! Is yoga anders niets? Ik "vergat" nog wel eens te ademen, klinkt heel gek maar ik hield dus onbewust heel lang mijn adem in.. yoga heeft bij mij echt wonderen gedaan!
Misschien is dat niet eens zo'n gek idee! Wat ontspanning zou wel goed zijn denk ik! Ik ben altijd druk en gejaagd en mijn hoofd draait overuren haha. Ik weet dat het niet goed is, maar mijn moeder heeft het ook en ik denk dat het in onze aard zit
Ik heb zoiets ook gedaan bij een workshop mindfulness, dat duurde een uur! en dan niet omdat ik zo een groot lijf heb. Nee zij benoemde alle lichaamsdelen waar je bewust aan moest denken, inclusief je geslachtsdeel dus. Was er gauw mee klaar