Ik heb drie weken geleden een curretage gehad, na 6 weken had het vruchtje geen hartjeactie. We hebben het twee weken rustig aan gedaan en vorige week woensdag voor het eerst gevreeen (onveilig of heet dat bij ons juist veilig ) Afgelopen weekeind had ik ongesteld moeten worden volgens mijn normale cyclus. Niet dus en een (beetje voorbarig) zwangerschapstes gedaan. De test geeft aan dat ik zwanger ben, maar kan dat wel? Zo kort geleden gevreeen, kan ik dan al Hcg in mijn urine hebben? Het is een niet te missen streep. Misschien is het nog oud Hcg van de vorige zwangerschap? Wie weet meer? Liefs
Er zijn hier vast meiden die het antwoord exact weten, ik weet vanuit mijn laatste miskraam dat HCG tot 2 maanden in je bloed te zien is na een miskraam. Ik weet ook dat het een poosje in je urine te zien blijft, als ik jou was zou ik over een poosje nog eens testen. Bevruchting is 14 dagen voor Nod.
Allereerst wil ik je nog heel veel sterkte wensen met dit grote verlies. HCG kan na een mk lang in je lichaam blijven maar hoeft niet. Bij mij was het gelijk elke keer weer weg. Het is wel dat bij een curretage het weer vaker voorkomt. Als je nog even een week wacht en dan weer test. Zou het dan weer aangeven dat je zwanger bent kan je altijd je gyn bellen of HA voor advies. Je hebt dan kans dat ze HCG gaan prikken om te kijken of het stijgende is of niet of met namen van een echo of er eventueel een zakje (nog te vroeg voor vruchtje) is. Alleen als je vorige week woensdag gevreeen heb. Vind ik ook dat je lichaam het wel heel snel aangeeft dan. Normaal kan dat pas 2 weken na de bevruchting te zien zijn met een test. Als je het zelf niet vertrouwd altijd bellen want anders maak je jezelf alleen maar te druk.
Vandaag de assistente van de gyneacoloog gesproken. We hadden een telefonische afspraak staan om even te kijken hoe alles was gegaan na de curretage. Even aan haar voorgelegd hoe het zit met het Hcg en haar advies na overleg met de gyn is twee weken wachten en dan weer testen...dat gaan we dan maar doen...verder klussen we vrolijk verder...
kwil je ook eerst even sterkte wensen met het verlies... wat ik heb gehoord is dat het HCG soms wel tot 9 weken lang in je kan blijven zitten.. je kan er alleen achterkomen door een echo te laten maken.. succes meid!
Maar is het dan ook te vinden in je urine? Ik heb altijd begrepen dat er al behoorlijk wat Hcg in je lijf moet zitten voordat je het kan zien op een test. Ik denk echt niet dat ik zwanger ben, maar als er nog veel Hcg in mijn lijf zit, is misschien alles nog niet weg of zit er buiten de baarmoeder iets. Ik had echt gedacht dat het na de curretage allemaal weer gewoon zou zijn, maar niet dus, het blijft verdrietig gedoe...
Zulke dingen zijn dan niet leuk nee. Na een curretage of mk hoop je eigenlijk snel dat je weer verder kan. Nu is het alleen maar moelijker dat weet ik. Ik wil je heel veel sterkte wensen meis. Als je het echt niet vertrouwd gewoon de gyn weer bellen.
Waarom kan ik het ook niet gewoon een paar maanden loslaten, toen ik nog niet zwanger was had ik helemaal geen haast. Nu ben ik zwanger geweest en wil ik het zo snel mogelijk weer zijn, alsof dat het weer goed maakt ofzo...rare wezens...vrouwen met voortplantingsdrift
Gisteren de huisarts gebeld en gevraagd of er Hcg kon worden geprikt. Dat mocht dus maandag weet ik in ieder geval hoe hoog mijn Hcg is en dan kijken we wel weer verder...
In iedergeval word er gekeken dan he. Laat je ons weten hoe het is afgelopen? knufff en sterkte maandag
Vanmiddag gebeld door de huisarts, mijn HCG is 463. Nog hoog dus, zij wil niet verder testen en raad aan de gyneacoloog te bellen. Dus morgen een afspraak maken met met gyneacoloog... Zo blijven we lekker bezig... Bedankt in ieder geval voor al jullie medeleven, er zijn toch weinig mensen die dit begrijpen...
Wat vind ik dit nu spijtig meis. Ik hoop dat je HCG snel daalt en alleen stijgt wanneer het raak is. Sorrie dat ik eerder reagerde. Ben deze week ziek geweest. knuf en sterkte
Hai Mimi, Griep? Vervelend. Voel je je alweer een beetje beter? Ik heb vanmorgen boed geprikt in het ziekenhuis en daar krijg ik vanmiddag al uitslag van. Hopelijk weten we dan waar we aan toe zijn...eindelijk. Hoe verloopt jou zwangerschap? Liefs
Vanmorgen Hcg laten prikken en vanmiddag de uitslag gekregen. Mijn Hcg is gezakt naar 257. Niet zwanger dus, stiekum natuurlijk wel gehoopt. Nu dus afwachten tot de Hcg helemaal gezakt is gewoon blijven klussen totdat we wel zwanger zijn... Toch wel een hoop gedoe zo'n derde hummel
Hier gaat alles goed hoor. Last van mijn bekken en soms het idee dat het met de dag erger word . Ik begrijp dat je het ergens wel gehoopt had hoor. Aan de andere kant nu ook weer fijn dat waarschijnlijk je lichaam weer aan het herstellen is. bedoel je ermee dat je dit voor jullie, jullie derde kindje word? Wij zijn hier voor de tweede. Soms denk ik weleens de derde maar dat heeft te maken met mijn vriend hahaha. SOms net twee kinderen in huis
Lastig je bekken, misschien kan je fysio iets voor je doen. Heeft mij wel geholpen tijdens de tweede zwangerschap. Ik heb twee dochters, een van 6 en een van 5. Hebben jullie een jongetje of een meisje?
Ik loop zelf al bij de fysio of zeg maar oefentherapeut. . De laatste tijd werken niet alle oefenningen meer. Moet mijn linker been oefenen omdat aan die kant veel pijn zit. Dat houd in dat het meer pijn doet na de oefening. Pffff ach komt goed hoor. Leuke leeftijd hoor. Dan beginnen ze net aan wijs te worden hihi. Ik vond dat al toen ze net naar de kleuterschool ging. Wij hebben een dochter van bijna 9 jaar. Heel veel zeuren over haar leeftijd maar ja ach niet iedereen weet dat we het soms niet voor het zeggen hebben he.
Waarom hebben mensen toch altijd het idee dat ze comentaar moeten leveren op de keuzes die je maakt in het leven. Daar zal je wel zo je redenen voor hebben, toch? Je dochter zal wel helemaal gelukkig zijn dat ze een broertje of een zusje bij krijgt. Geniet ervan zou ik zeggen (ondanks bekkenpijn) en laat iedereen maar kletsen.