Het is zo raar zo dubbel. Ik weet me er geen gevoel aan te geven. Ik zal ons verhaal even in het kort hier neer zetten voor degene die het niet gelezen hebben.. Ik ben in juligestopt met de pil omdat we beide nog graag een spruitje erbij wilde . Ook al was het een moeilijke tijd want mijn moeder lag op sterven met darmkanker. In augustus zijn we zwanger geraakt . Helemaal blij en verrast dat het zo snel is gegaan, maar ook dubbel. Mijn moeder heb ik het gelukkig wel nog kunnen vertellen op de avond dat ze is overleden 4 okt. Mijn vader had hierna de moed vrijwel opgegeven en was eenzaam na 56 jaar samen. Plotseling toch wel heeft hij in de morgen van 28 okt een hartstilstand gekregen. Weer een verlies . We kregen een echo waarop 1 spruitje was te zien . Super trots waren we maar ook in diepe rouw. Omdat ze niet precies een termijn konden vaststellen had ik de week erop nog een afspraak in het zh. Hier konden ze wel een termijn vast stellen en dat we niet 1 maar 2 spruitjes verwachte We waren super blij 2 zielen verloren 2 zieltjes erbij. Ook al komt in geen 1 familie een 2ling voor. De spruitjes zaten toen op 9w2d. Er werd ook gelijk verteld dat het een uitzonderlijke zwangerschap was omdat ze samen 1 placenta en 1 vrachtzak delde zonder vlies tussen hen in. Ik zou dus voor verder controle naar het azm in maastricht moeten. Ik had de maandag erna nog 1 afspraak bij de vk . Zij maakte nog een echo voor te kijken hoe het ging. Helaas heeft zij toen gezien dat 1 spruitje niet meer beweegde en heeft gelijk die middag nog een afspraak gemaakt in het zh voor controle. Hier werden we raar ontvangen zo van je bent hier vorige week nog geweest waarom dan nu weer? Ik zei dat ze die morgen hadden gezien en meende dat 1 hartje niet meer klopte dus ging ze kijken en bevestigde het ook Omdat ze samen in 1 vruchtzak delen kan het ene vruchtje niet afkomen en het ander deed het juist wel weer heel goed. Het was gewoon afwachten hoe mijn lichaam erop zou reageren. Ik ben ondertussen 1½ week verder en het andere kindje doet het goed. Het andere kindje is met 9w4d overleden. Maar nual is het voor mij zo raar ik ben zwanger voor mijn gevoel nog steeds van een 2ling maar er zal er maar 1 terwereld mogen komen als alles goed gaat natuurlijk. De ander zal wel nog te zien zijn in de placenta of er kunnen nog wat botjes achter blijven mss is niet duidelijk. Ik ben bang dat ik voor de rest van de zwangerschap zo onzeker zal zijn. En dat het voor mijn gevoel nooit zal kloppen want het hoort niet 1kindje te zijn het horen er 2 te zijn. Ik zal denk ik altijd het ene kindje in het ander blijven zien. We willen de placenta thuis begraven met een vlinderboom erbij . Gewoon omdat mijn gevoel het zegt omdat er toch ons 2 de kindje in zit. Ik weet me er geen gevoel aan tegeven . ga je voor een echo zal er altijd gesproken worden over 1kindje . Het ander zal wel te zien blijven maar moeilijk omdat het krimpt. Daarom ben ik ook wel blij dat ik 18 dec een pretecho ga laten maken dan ben ik 15 weken en dan is de kans best groot met wat zoek werk dat het ene kindje nog een beetje goed te zien zal zijn zodat ik ernog een mooie kleuren foto van zal krijgen. Ik weet niet het idee is gewoon zo raar zo dubbel. Waarom wij dit allemaal op nog geen 7 weken tijd zoveel moeten verwerken. Pfff het put me aardig uit
Ilona, ik kan me voorstellen dat het een heel dubbel gevoel geeft. Enerzijds ben je blij met het nog levende kindje, maar anderzijds is er verdriet om de tweede die gegaan is. Misschien een troost: dit komt vaker voor. Het heet het "vanishing twin" syndroom. Natuurlijk maakt dat het niet minder verdrietig, maar toch...
ik vind dit heel bijzonder om te horen! Heel erg veel sterkte met dit verlies, maar ook heel erg fijne zwangerschap verder, en gewoon proberen te genieten! ik vind het een supermooi gebaar trouwens, om de placenta te begraven!
dank jullie voor de lieve reactie´s . Ja als ik toch de kans heb om weer thuis te bevallen of in het ziekenhuis kan ik het niet over mijn hart krijgenomde placenta weg te laten gooien . Gewoon voor mijn gevoel . Enzo denk ik dat iker nog rust bij kan vinden
Meis, wat heb je je verhaal mooi verwoord, wat dubbel allemaal! Jeetje wat heftig... Ik hoop dat jullie het kindje nog even kunnen bewonderen op de pret echo, en dat jullie mooi foto's mee naar huis mogen nemen. Woorden schieten te kort! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met deze ontezettende moeilijke en oneerlijke tijd! Liefs
Lieve Ilona, jee meis,ik leef ontzettend met je mee! Heel erg veel sterkte en hopelijk draag je je zwangerschap een heel eind uit! Ik denk aan je! Liefs,Daisy...
Meis, Wat een zware en moeilijk tijd, ik leef met jullie mee! Wat een mooi idee om de placenta met jullie verloren kindje straks te begraven, zo hebben jullie straks altijd een tastbaar plekje om jullie kindje te gedenken. Ik hoop dat jullie straks en mooie foto's van jullie beide kindjes zullen krijgen met de pretecho, dit zal ook een mooie tastbare herrinering zijn, ook voor jullie andere kindje. Het zal toch altijd een tweeling zijn, starks in in jullie armen en een in jullie hart... Heel veel sterkte!
Wat een moeilijke tijd voor jullie zeg! Heel veel sterkte! Ik zelf was ook een tweeling, alleen is mijn wederhelft met ongeveer 6 wk gestopt met leven. Mijn moeder wist niet dat het er 2 waren, maar een paar dagen na de bevalling is mijn zusje (dat gevoel heb ik) geboren. Hoop dat je een mooie foto krijgt met de echo!
hoi, mss een rare vraag maar je zegtmet 6 weken is het hartje gestopt. waren jullie een twee eeigetweeling.. En wat wat was er dan nog van je zusje te zien .. Dit omdat ons kindje met bijna 10 weken i gestopt en ik me afvraag wat je er dadelijk nog van zult zien. Omdat er ook veel zeggen dat je er niets meer van zult zien of alleen in de placena waar het is ingekrompen groetjes ilona
hey meid bij ons was er weinig meer van te zien... bij ons is er 1tje met 7 weken mis gegaan en de ander is blijven zitten... gaat het verder allemaal goed met het andere kindje? sterkte meid het is niet makkelijk...
hoi hoi, ja gelukkig doet de ander het goed en lag 1,5 weeklater zelf 1,5 dag voor op de groei :d ik vraag me af van mensen die ongeveer hetzelfde hebben mee gamaakt of ze er vaak bij stil staan . Want ik denk als ons spruitje er is dat ik dan ook de onsandere spruitje zal zien . Het blijft toch een tweeling nee het is zeker niet makkelijk het zit zo in mijn hoofd. We hebben dan al wel 2 gezonde dochters . Maar deze 2 waren ook net zo welkom en gepland juist omdat ik net mijn vader en moeder ben verloren dat we zoiets hadden van 2zielen verloren 2 wondertjes erbij maar helaas.. Er zijn zo vaak van die momenten dat de tranen gewoon in 1 keer gaan vloeien
heyilona jeetje wat ene verhaal zeg.. werd er stil van, wat verschrikkelijk om in zo'n korte tijd je beide ouders te moeten verliezen. Over 2lingen heb ik totaal geen verstand en weet dus ook niet hoe het er uit zal zien tegen de tijd dat je zult gaan bevallen, sorry maar ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie toch met dit wondertje weer een hele hoop vreugd in jullie leven erbij krijgen. xx
Hoi Ylona, Wil je even veel sterkte wensen! Ik heb een miskraam gehad bij 12 weken. Het hartje was gestopt bij 9w1d. Je kon het vruchtje heel goed herkennen als een innieminnie baby'tje van ong 3/4cm. Ik vond het zelf heel mooi en fijn dat we het gezien hebben. Liefs Elke
werkelijk een ontzettend bijzonder, mooi maar intens verdrietig verhaal.. prachtig omschreven en wat moet je je idd dubbel voelen.. ik heb er geen woorden voor.. STERKTE is het enige wat ik kan zeggen.. Dikke knuf