Onwerkelijk

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door meja, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meja

meja Lid

14 jul 2015
    39
    7
    8
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Vanmorgen mijn eerste positieve zwangerschapstest in handen gehad. Het is nog zo onwerkelijk.

Mijn vriend en ik zijn al 15 jaar bij elkaar. En de afgelopen tijd hebben me meer leed dan lief gedeeld.

We hebben een zware depressie samen overwonnen (hij), 3 burn-outs (1x ik en 2x hij). En ook nog wat psychische problemen verwerkt. Al met al geen goede situaties om een kind in op te voeden. Daarom ook bewust niet ervoor gegaan. Omdat mijn biologische klok ook niet stilstaat ( ben vorige week 37 geworden) in augustus 2015 besloten dat de tijd nu goed is om aan kinderen te beginnen. Alles was achter de rug en het was weer rustig in huis.

1 jaar geprobeerd en niet gelukt. In dat jaar vond mijn vriend 2 grote bulten in zijn nek. In juli van 2016 is bij hem non-hodgkin kanker geconstateerd. Vanwege de 3 zware chemo’s en daarop volgend de bestraling die hij moest ondergaan werd er geadviseerd om zaad in te vriezen. Zodoende gedaan en daarmee ook de kinderwens in de zogenoemde ijskast gezet.

7 zware maanden later werd hij schoon verklaard. Even 6 maanden wachten werd er gezegd, dan zou er grote kans zijn dat het zaad weer normaal is. In juli deed hij een onderzoek en er werden maar 2000 bewegende zaadcellen gevonden. Dat is dus bijna niets. Advies was om 3maanden te wachten en dan weer opnieuw onderzoek te laten doen. Gelukkig was dit onderzoek positief 50 miljoen bewegende zaadcellen.

In overleg met de feraliteitsarts besloten om IUI in natuurlijke cyclus te doen.

Begin december de eerste iui gehad. De is helaas mislukt. In januari kon ik mijn piek niet gevonden en na een bloedonderzoek bleek de eisprong al geweest te zijn. dus moesten we januari overslaan.

Begin februari IUI 2 en ik had niet verwacht 2 weken later met een positieve test in handen te staan. Nu alleen naast smaakverandering niet veel klachten te hebben.

Nu maar hopen dat we de komende maanden overleven en dan het goede nieuws echt naar buiten te kunnen brengen.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug zeg.
    super gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wauw wat een verhaal, jullie hebben echt veel meegemaakt samen! Het is jullie gegund, na deze zware tijd lekker gaan genieten!

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap ❤️

5. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Jullie hebben een zware tijd gehad samen, maar als ik het zo lees wel sterk uitgekomen samen en veel aan elkaar gehad.
    Als dat geen echte liefde is...
    Het tij is gekeerd en nu is het tijd voor jullie om gelukkig dingen mee te maken en daar keihard van te genieten!
    Het is jullie gegund. Gefeliciteerd en heel veel geluk!

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Wat een bizar gevoel dan he dat het gelukt is! Hopelijk blijft alles goed gaan en heb je eind dit jaar een gezond kindje in je armen.

7. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Wat een heftige tijd! Gefeliciteerd met jullie wondertje!!

8. meja

meja Lid

14 jul 2015
    39
    7
    8
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel. Het gaat momenteel helemaal goed. De enige symptomen die ik nu heb is een verandering van smaak en geen trek gevoel. Ook kan ik van een koekje nu al een misselijk gevoel krijgen. Gelukkig geen last van mijn borsten (ook niet normaal met de menstruatie eigenlijk) en ochtend misselijkheid. Maar wat niet is kan nog komen.

Tussen mij en mijn partner zit het momenteel ook helemaal goed. Leven lacht weer eens toe en dat voelt goed. Daarom ook niet verwacht zo snel zwanger te worden. Ook omdat alles ons niet makkelijk kwam aanwaaien. Maar je ziet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

9. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Wat een heftige periodes hebben jullie doorstaan, en super dat het nu een stuk beter gaat UPS en downs komen jullie uiteraard alleen sterker eruit gefeliciteerd en hoop dat deze hummeltje lekker blijft plakken en je er volop van kan genieten. Wat betreft de smaak veranderingen en nergens trek in hebben waait vanzelf over, bij mij duurde het 2,5 week ongeveer toen bij mij de smaak en trek weer wat fatsoenlijk terugkwam

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
    Ik duim voor jullie dat er over 8 maanden een gezonde baby terwerld komt!

12. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Wauw wat hebben jullie veel meegemaakt samen. En wat is dit dan een kadotje!!

Gefeliciteerd !!

13. Sunny37

Sunny37 Actief lid

11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Genietse van je zwangerschap

14. Rombely

Rombely Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!

15. Naima1982

Naima1982 Lid

10 sep 2013
    20
    9
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een heftige periode hebben jullie door moeten maken..
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

16. Houtehart

Houtehart Lid

21 nov 2017
    20
    22
    3
    Vrouw
    Jeetje mina! Nou het is jullie van harte gegund! Gefeliciteerd

17. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug. Gefeliciteerd met deze zwangerschap. Geniet ervan samen!

18. meja

meja Lid

14 jul 2015
    39
    7
    8
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel.

Nu 1,5 week later nog steeds onwerkelijk. Op vermoeidheid na nog steeds niet veel kwaaltjes. Ik probeer ervan te genieten, maar omdat ik behoorlijk wat tegenslag hebt ontvangen in het verleden durf ik nog niet te juigen totdat ik een kloppend hartje heb gezien.

Daarvoor moeten we nog 2 weken wachten. Spannend allemaal

Deel Deze Pagina