hoi hebben jullie dat ook wel eens dat er mensen of familieleden ongewenst aan je buik voelen? Mijn schoonmoeder waar ik niet super mee overweg kan, heeft al een paar keer aan mijn buik zitten aaien in de veronderstelling dat de kleine dan wel even gaat schoppen (en 'hij' verroerd juist geen vin bij hun). ik heb al een paar keer aangegevan dat het zo niet werkt en dat ie op zijn eigen momenten schopt, en dat ik het dan wel laat weten(met in mijn achterhooft dat ze niet meteen aan mij hoeven te zitten maar ook kunnen kijken) hoe lossen jullie, die hier ok niet zo van houden, dit op. gr
Nou vond het ook zo vervelend. Heb het nu ''nog'' niet meegemaakt, maar zou het gewoon eerlijk zeggen dat je het niet prettig vind Er bestaan trouwens ook leuke t-shirts met dont touch leuke hint haha. jessica
Ik herken het ook. Mijn ouders wilden ook continue aan mijn buik zitten toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ik ben gewoon niet zo van het ongevraagd aan mijn buik zitten. Ik heb uitgelegd dat ik het niet fijn vind als ze ongevraagd aan mijn buik zitten. Helaas werd daar niet naar geluisterd en ben ik zelfs een keer boos geworden. Familieleden mogen heus wel hun handen op mijn buik leggen om de baby te voelen, maar alleen als ze het even vragen.
Ik vond dat in het begin ook zo raar. Er werd al aan mijn buik gezeten toen ik een week of 10 was...nou ja alsof er toen al iets te zien was. Nu begint het allemaal te groeien en vind ik het niet zo vervelend meer maar in het begin echt wel. Zelfs als mijn zus dat deed...ik vond het zo raar. Je gaat toch ook niet zomaar ongevraagd aan iemand buik zitten. Mijn vrined zegt altijd zo mooi....nu ze zwanger is mag je ineens over haar borsten praten en mag iedereen aan haar zitten...heel vreemd. Vond het wel grappig dat ie dat zei.
ik eet precies wat je bedoeld! bij bepaalde mensen kan ik het hebben en bij bepaalde mensen niet. als iemand het bij je doet is het volgende een idee. 1. een vriendelijke oplossing is gewoon zeggen dat je het niet zo prettig vind als iemand ongevraagd aan je buik zit. 2. Je kan ook zodra iemand je buik aanraakt, direct jouw hand op diegenes buik leggen en vragen of hij/zij al schopt. En daarna uitleggen dat je het niet prettig vind. Wat ik altijd doe, is ronduit vertellen dat ik het zo idioot vind als iemand aan mijn buik zit, terwijl het toch een intieme plek is. dit zeg ik dan nog voordat ze de kans krijgen mijn buik aan te raken. die snappen ze direct kijk van mijn beste vriendin kan ik het hebben dat ze mijn buik aanraakt, maar bijv. van mijn eigen moeder niet. tis heel gek maarja het blijft jouw lichaam!
Bij mij is het meestal zo mijn vader leg wel eens zijn hand iop me buik want bij iedere zwangerschap reageren mijn kinderen op zijn zware brom uit zijn stem haha en als die denk dat die iets voel zeg die yvon (me moeder) kom snel hahaha terwijl de baby niet schop toen dan.. Verder zit alleen mijn vriend er aan moet eens gebeuren zeg dat me schoonouders heb doen haha wordt boos ook vind het alleen fijn dat mensen dat doen me wie ik een band heb anders niet hoor dag.
Bij mij is het meestal zo mijn vader leg wel eens zijn hand op me buik want bij iedere zwangerschap reageren mijn kinderen op zijn zware brom uit zijn stem haha en als die denk dat die iets voel zeg die yvon (me moeder) kom snel hahaha terwijl de baby niet schop toen dan.. Verder zit alleen mijn vriend er aan moet eens gebeuren zeg dat me schoonouders heb doen haha wordt boos ook vind het alleen fijn dat mensen dat doen me wie ik een band heb anders niet hoor dag.
Bij mij is het meestal zo mijn vader leg wel eens zijn hand op me buik want bij iedere zwangerschap reageren mijn kinderen op zijn zware brom uit zijn stem haha en als die denk dat die iets voel zeg die yvon (me moeder) kom snel hahaha terwijl de baby niet schop toen dan.. Verder zit alleen mijn vriend er aan moet eens gebeuren zeg dat me schoonouders heb doen haha wordt boos ook vind het alleen fijn dat mensen dat doen me wie ik een band heb anders niet hoor dag.
Ja zo raar is dat, vraag het gewoon even, nee hup die handen op je buik gggrrrrr. Kan het ook vaak niet eens van mijn eigen moeder hebben, kijk als het nou schopt en je zegt zelf van ma voel eens! Alsof het gaat schoppen van een ''vreemde hand''. Nee hoor gewoon eerlijk zeggen. jessica
Lastig, maar ik heb wel een enorm leuk shirt zien staan op CaféPress. Shirts met teksten erop (in het engels): niet aanraken ! Op deze site kun je on-line shirts bestellen en ze worden dan met 10 werkdagen geleverd. http://www.cafepress.com/buy/maternity Succes, Groetjes, Danielle
Mijn eigen moeder laat ik wel eens voelen. Heb er geen problemen mee, maar zij vraagt dan ook. Shoonmoeder "zeurt" erom en zit vaak ongevraagd aan mijn buik. En daar heb ik dus wel een hekel aan. Ook vraagt schoonmoeder steeds of ik al met een zaklamp op mijn buik heb geschenen Ja tuurlijk hoor ga lekker onze baby klieren (wat denkt ze nou zelf)
Gelukkig heb ik niet van die handtastelijke familieleden. Eigenlijk heeft nog niemand eraan gezeten. Wel de nichtjes, die even willen kroelen, maar dat vind ik dan weer heel lief.
Hier geen last van, ik ben eigenlijk nog niemand tegengekomen die ongevraagd aan mijn buik ging zitten. Ik heb ook een t-shirt met "don't touch the bump" erop maar heb ik nog niet aan hoeven trekken
wahahahaha, die site is leuk, dees vonk ook errug goed! "if you didnt put this baby in my stomach, don't even think about touching it"oid leuk, die wil ik als ik ooit zwanger ben
Mijn schoonouders zitten er ook ongevraagd aan. IK voel me dan wel opgelaten, vooral als mijn schoonvader eraan zit. Maar ach, ze zijn grwoon superblij, dus waarom ook niet? Mijn eigen ouders hebben mijn buik nog niet eens gezien, zijn ook niet zo betrokken. Tja..
ik heb er nog niet echt mee te maken gehad, maar mijn moeder heeft het wel eens gevraagd, dan vind ik het echt geen probleem. Maar mijn schoonouders zijn een heel ander verhaal, vooral mijn schoonvader, die gebruik elk excuus om me aan te raken, daar wordt ik gewoon misselijk van, ik kan hem dan ook echt niet om me heen verdragen. Als hij het zou proberen, wat ie gegarandeerd gaat doen, zo goed ken ik hem wel, dan sta ik denk ik niet voor mezelf in hoor, dan wordt ik echt erg boos. Voor andere mensen, eerst vragen, dan misschien.
Van familieleden geen last gehad, wel van compleet vreemden! Sta je daar met je hoogzwangere buik (en die was groohooot ) je sinaasappelen te betalen heb je ineens een vreemde hand op je buik
De enige die 'ongevraagd' aan mijn buik komen, zijn mijn vriend, mijn zusje en mijn vader. Van hen vindt ik het helemaal niet erg. Mijn moeder en vrienden/kennissen vragen altijd eerst, dus ik (her)ken het probleem niet zo. Kan me overigens wel goed voorstellen dat het totaal niet leuk is! Als ze dat doen, zou ik gewoon aangeven dat je er niet van gediend bent, of dat ze in ieder geval eerst even kunnen vragen of ze mogen voelen.
Het hangt er een beetje vanaf wie het doet en de manier waarop, denk ik. Ik zou het van m'n schoonouders niet kunnen hebben (zie ze het ook niet doen), maar van de beste vriendin van mijn moeder (die ook een beetje mijn moeder is) weer wel. Ik ben heel open, maar ik vind idd dat mensen dat moeten vragen. Toch maar erlijk zeggen denk ik. Dat vind ik wel heel moeilijk. Iets zeggen van: Ik ben geen publiek bezit hoor Linda