Onwetendheid broer of geven wij te veel uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik zou willen dat er hier netto 1800 binnen kwam per maand. Onze vaste lasten liggen dus ook een stuk lager dan die 1800 want dat verdienen we niet eens. :$

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Boodschappen en bezine en zo zijn geen vaste lasten.

3. Aspyn

Aspyn Lid

27 apr 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik er zo over nadenk lijkt het me bitter weinig, 1800, als hij zelfs minder heeft, en dan dagelijks rijden. Ik vraag me af of hij de financiën doet of zijn vrouw? sommige dingen zie je niet als je zelf de financiën niet doet ;)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij zijn trouwens al ruim € 1.800,- per maand kwijt voor alleen de hypotheek + levensverzekeringen, die daar aan hangen...
    Dat is uiteraard nog zonder hypotheekrenteaftrek.

Over het dagelijks rijden: Heeft hij toevallig een lease-auto, of kan hij alle benzinekosten declareren? Dat scheelt ook al.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Tenzij je broer extreem goedkoop huurt of een hele lage hypotheek heeft denk ik dat hij zich wel zal verkijken op de werkelijke vaste lasten van zijn gezin. Ervan uitgaande dat ze niet über sober leven en de kinderen gewoon goed en voldoende te eten krijgen......:)

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat vind ik dus wel want boodschappen en benzine komen elke week en maand weer.
    Verjaardag, kleding, uitjes etc. vind ik geen vaste lasten.

7. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Volgens mij komen wij ook al aan een dergelijk bedrag terwijl we nog maar met zn tweetjes zijn...ik vind het niet erg veel, maar we werken wel allebei.

8. Chocolat

Is geen lease auto en het zijn vooral de benzine kosten voor de kinderen naar school te brengen. (30 min. heen en 30 min. terug en dat 2x per dag en 5x in de week)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben dat ook wel aan vaste lasten hoor. We hebben zelfs adviseur die elk jaar kijkt of het goedkoper kan en hebben al overbodige en dubbele verzekeringen aangepast of weggedaan. We houden naast de vaste lasten en een keer tanke zo'n 80 euro pw over om te leven. Doordat we bruto veel hebben lopen we de meeste toeslagen mis en krijgen geen vrijstelling ofzo terwijl de buurvrouw in bijstand met veel lage kasten en meer overhouden per week wel vrijstelling etc. Krijgt omdat zee maar weinig verdient.

Inc eten en 1x tanke zitten we wel op 2200 euro pm. Tenzij je in de bijstand zit en overal vrijstelling voor krijgt en heel goedkoop kunt huren door huursubsidie moet je wel rekenen op min 1800 euro

Voor ons koophuis hadden we een goedkoop flatje, omdat ik gezond was goedkoopste basis verzekering, naast inboedel en aansprakelijkheid verder geen verzekeringen. Reden toen nog 2 auto's en hadden maar 1 kind. We waren toen nog geen 1000 sn vaste lasten kwijt buiten de boodschappen en ik hadden toen elke maand feest

10. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36

Dit idd, ik vind 1800 euro ook erg veel haha, maar van wat ik hier lees is dat redelijk normaal, aangezien sommigen er (ver) overheen gaan. Achja ieders situatie is anders. Zoals iemand al zei is het appels met peren vergelijken.

11. Ballie

Ballie Niet meer actief

Voor de mensen die iets van 500-700 euro aan huur betalen, wonen jullie dan allemaal in een dorp buiten de randstad?

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    denk dat t vrij normaal bedrag is
    wij zijn wel meer kwijt aan vaste lasten icl tanken,boodschappen,sparen elke maand x uit eten en nog wat extra`s

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hoe groot denk je dat Nederland is?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier in Tilburg is een huurhuis zo rond 600 euro of hoger. Alles daaronder is vaak Sociale huurwoning of hoe ze dat ook noemen en mag je niet huren met een modaal inkomen. Je hebt dan gewoon rijtjeshuis met Max 3 slaapkamers . Heb je modaal mag je bijv geen woning huren van 400 euro omdat dat is voor gezinnen met laag inkomen

15. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Wij komen ook niet aan sie 1800€

Lager zelfs en wij hebben een koopwoning..

16. Chocolat

Wij wonen in een dorp tussen Zwolle en Harderwijk, toen wij hier kwamen wonen 8 jaar geleden betaalden we 450 ongeveer.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Er komt hier geen 1800 binnen en gelukkig zijn de vaste lasten en boodschappen, benzine ed ook niet zo hoog. Wel een koophuis overigens net buiten de randstad wel in een grote stad.

18. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Maken ze gebruik van kinderopvang? Sporten de kinderen? Zelf een sportabbo?

Onze vaste lasten zijn ongeveer 1600, (de helft daarvan gaat naar het huis excl) daar komt nog €400 (!!!) netto kinderopvangkosten bij op. Dan nog benzine €80,- en boodschappen €300,-

Iedere situatie is anders toch?

19. Chocolat

Nee geen kinderopvang, geen sport voor kinderen en volwassenen.

Natuurlijk is elke situatie anders maar zijn reactie was net of wij overdreven veel uitgeven.
    Maar goed zal wel een keer duidelijk worden wat wij bedoelden in ons gesprek.

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Is het ook niet typisch mannelijk?
    Mijn partner heeft hier echt geen flauw idee wat er allemaal buiten gaat elke maand.
    Hij weet wel wat we betalen aan lening en we komen ruim toe, maar hier wordt echt niet geteld tot op de cent en dus is hij er echt niet mee bezig.

En ik weet dat mijn eigen vader alle kosten ook altijd onderschat. Maar dan wel zich doodschrikt als ie toch es 1 keer naar de supermarkt gaat. Mijn moeder beheert bij hen alle financiën en doet alle boodschappen en mijn vader is er echt niet in geïnteresseerd.

En ik hoor wel vaker dat veel mannen echt geen idee hebben wat het hele huishouden echt kost en vaak de helft van de kosten vergeten te rekenen.

Deel Deze Pagina