Sjonge jonge, ga ik vanmorgen onze hond Stitch uitlaten. Komt er vanuit een huis een hond gerend al grommend en blaffend en valt gewoon mijn hond aan. Die hond een of andere doorgefokte labrador gewoon niet weg te krijgen, uiteindelijk heb ik een bos sleutels naar zijn kop gegooid en een schop gegeven. Kon niet anders want die hond ging niet weg. Komt zijn baas eindelijk naar buiten gelopen, en deed heel stoicijns. Dat stome mens zei niet eens sorry. Ja toen ging ik los, heb dat mens uitgescholden niet normaal. (dat is niks voor mij) De schrik zat er goed in. Stitch zat netjes aangelijnd, maar je kan geen kant op. Gelukkig heeft hij niks. Het is ook zo'n watje, behalve terugblaffen zag je hem echt kijken van doe normaal. Damn wat ben ik geschrokken, zit nog te trillen. Oef, over naar de orde van de dag. Groetjes Elvira
OMG! Vind ik ook echt niet normaal! Ik snap dan ook helemaal niet waarom de baas niks zei verder.... Gelukkig heeft je eigen hond niks!
Ik zou me ook helemaal kapot schrikken! En dat mens...grrrrr! Ik schrik sowieso heel erg wanneer er twee honden vechten, dus ik kan me voorstellen dat je zit te trillen meid!
nou ik zou het zelfde gedaan hebben.ik snap dat niet hoor dat mensen die honden los laten lopen. ik heb al eens er tussen gestaan (tussen die van mij en een andere agressieve hond) ik ben echt wel tegen dieren schoppen en slaan maar in z'n geval doe ik het ook hoor. gelukkig is je beestje ongedeerd
Nou ja zeg! Ik HAAAAAT mensen die hun honden zo los laten lopen, en ze niet onder controle hebben. En dan niet eens het fantsoen hebben om sorry te zeggen.
hoi hoi jeetje dan zou ik me ook rotschrikken zeg zowiezo hoort een hond gewoon geen andere hond aan te vallen ligt al in de opvoeding, maar het is belachelijk als je als hondeneigenaar weet hoe je hond is je hem nog laat ontsnappen of los laat lopen heeft je hondje niets eraan overgehouden groetjes nathalie
Jeetje, dit is echt niet normaal. Dit is wachten tot er ongelukken gebeuren.... Misschien kan je ergens aangeven dat die mensen een agressieve hond hebben? wijkagent ofzo?
Ik begrijp je schrik! Ik had een pitbull (ze is helaas vorig jaar overleden) en dat was echt een hele brave hond, ze zou niemand kwaad doen. Mar natuurlijk moet je altijd in je achterhoofd houden dat het wel een pitbull blijft he. Dus mijn hond altijd netjes aan de lijn. Kwam ik op een keer aangewandeld en ook mensen met een labrador die hem los lieten lopen. Zij gaan ervan uit dat hun labrador een brave hond is maar daar stond ik wel he. Mijn hond zag dat ik bang was en die hond kwam op ons afgelopen en begon op me te springen. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan. Ik was zo bang dat de mijne die labrador in stukken zou scheuren. Na wat roepen is de baas dan eindelijk zijn hond komen halen en deed ook alsof er niks aan de hand was.
Daarom haat ik mensen die hun hond los laten lopen! Als je dat zo nodig wil ga dan naar een los loop gebied. En zorg er voor dat je je hond onder controle hebt! Wat een eikel! Geef je hond maar een dikke knuffel!
ja ik zou me ook rotgeschrokken zijn! ik snap niet dat mensen niet gewoon hun hond aanlijnen als ze weten dat ze dat soort streken uithalen.. kheb het ook vaak genoeg met de mijne gehad, en altijd met een mechelse herder.. rotbeest! en dat baasje doet niks.. gewoon doorlopen en lachen..
Jeetje dat is idd wel schrikken! Heeft je hond niks? En dat mens dan nog niet eens de moeite doen om zich te verontschuldigen grr...
jeetje dat is schrikken meid.. mijn hond was ook altijd de klos(iets te grote mond) en is bvaak gepakt..! Die mensen lieten de honden ook altijd los.. als ze ons zagen..! vanuit huis ( ja hond zit dan aan de riem, pas in het park lieten we hem los) grr sommige mensen!
Jeetje wat een schrik. Doet mij denken aan het Jack Russeltje van een van mijn zusjes (is inmiddels van ouderdom gestorven). Zij liep met haar Jack Russel netjes aangelijnd uit haar flat, toen een buurman aan kwam lopen met een loslopende grote hond, erg agressief. Dat beest vloog op dat Russeltje van mijn zusje af. Mijn zusje helemaal in paniek. Haar hondje was flink gebeten en bloedde flink. Ze had het geluk vlakbij de dierenarts te wonen en is met haar zwaargewonde hondje naar de dierenarts gerend. Die kon hem gelukkig nog redden. De buurman heeft zijn hond onmiddellijk weggedaan (naar iemand op een boerderij meen ik) en heeft de dierenartskosten vergoed. Mijn ouders hebben ook zoiets voorgehad met hun (nep)Beagle. Dat is een ontzettend lieve hond, blaft nooit, is erg rustig en ontzettend lief voor (en gek op) kinderen. Toen hij nog een puppy was, gingen mijn moeder en ik hem samen keurig aangelijnd uitlaten. Kwamen we een straat achter ons, liep daar ook (weer eens) een hond los. Die greep onze hond... De kop van de puppy verdween helemaal in die grote hondenbek. Wij schrokken ons rot! Mijn moeder en ik zijn er tussen gesprongen. Die meid die die grote hond uitliet, begreep niet waar wij zo'n ophef om maakten en bleef stom staan kijken. De trut. Gelukkig kregen wij de honden snel uit elkaar. Wij hebben nog tegen haar gezegd dat ze haar hond aangelijnd moest houden, maar ze begreep de noodzaak daarvan niet. De Beagle raakte gelukkig niet gewond bij deze actie, maar is sindsdien doodsbang voor grote honden. Ik vind dat alle honden, in elk geval binnen de bebouwde kom, aangelijnd moeten worden. Ookal beweert de baas nog zo hard "dat zijn hond niks doet".
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je geschrokken bent, wij hebben dit ook meegemaakt alleen de baas was nergens te bekennen......en daisy had een hele hap uit haar oor, arm beest! Ze werd zo aangevallen uit het niets en ik had er aan de lijn
Je doet het misschien niet vaak Vier maar volgens mij kan je het wel heeeel goed (uitfoeteren etc. ). Zo'n lobbes moet ook gewoon van jouw Stitch afblijven zeg! Wordt je zelf niet gerold wordt je hond aangevallen!
Klinkt misschien stom maar sommige honden (en dat was in deze situatie niet het geval hoor, dat moet ik er wel bijzeggen) functioneren beter als ze loslopen. Vooral aangelijnde honden hebben het idee dat ze hun baas moeten verdedigen en daarom loopt het juist vaak uit op conflicten bij dominante honden. Als je deze honden los laat lopen en zelf doorloopt wanneer je een andere hond tegen komt zullen ze hen begroeten en met de baas meelopen. Let wel, dat geldt dus niet voor alle honden, maar bij sommige honden werkt dat het beste. Dus ik snap wel dat sommige baasjes hun honden liever los hebben lopen. Daarbij is het verplicht om je hond binnen de bebouwde kom aan te lijnen (behalve op de daarvoor speciaal aangegeven plaatsen) dus sowieso moeten ze aangelijnd zijn. En als je hond dat niet aan kan, rijdt dan naar het bos oid en laat je hond daar dan uit, want niets is inderdaad irritanter dan conflicten tussen honden. Ook voor de bazen waarvan de hond de aanstichter is. Vaak zijn die net zo geschrokken en reageren ze daarom ook niet altijd even adequaat.
Ik had het zelfde gedaan.. Mijn honden lopen altijd in de riem behalve in het bos waar ze los mogen lopen of op speelweides. Wij hebben een man in de buurt en die heeft een duiste herder en die loopt altijd los naast de fiets en die pakt altijd de puppy's bij ons in de buurt. Hij heeft toen mijn hond Laika toen het een pup was ook gepakt op de speelweide. ik snap niet als je weet dat je hond zoiets doet dat je je hond dan los laat en waar ik woon mogen honden niet los behalve op de honden uitlaad weides/toiletten.
Wat een schrik zeg meis. Ik heb het ook meegemaakt, was mooi onze hond aan het uitlaten Yeline in de draagzak en zo vanuit een tuin komt er een hond aangerend en valt ook zo mijn Bernersennen aan. Nou ben me kapot geschrokken, godzijdank bleef mijn hond rustig en reageerde er niet op. Maar hij is wel 3x goed gebeten en de wonden bloedde goed. Ook hier reageerde de baasjes amper heb ze ff de huid vol gescholden ook van de schrik hoor. Maar verdorie ik had mn meisje ook in de draagzak bij me ppff.
Gelukkig is de ergste schrik achter de rug. De hond heeft niets en dat is het belangrijkste. Ik zou het normaal niet eens in mijn hoofd halen om een hond te schoppen of een bos sleutes te gooien, maar nu kon ik gewoon niet anders. Die hond is schijnt wel vaker vals, maar hij was snel. Hij was dus de deur uit geglipt en het baasje vond het wel prima. Ik ben echt geen heilige maar schrok van de vloekwoorden die ik tegen haar gebruikte. Het luchte wel weer op, dat dan wel. Denk dat ik volgende keer maar via een andere weg loop. Bedankt voor jullie verhalen iniedergeval. Groetjes Elvira