Hallo allemaal, Ik heb al meerdere topics meegelezen en heb nu zelf ook besloten maar eens een bericht te plaatsen. Moet toch ff m'n (niet bevruchte:x) ei kwijt. Ik en mijn vriend zijn sinds twee maanden echt aan het proberen voor een kindje. Zelf ben ik al jaren gestopt met de nuvaring, dus kan ik er wel vanuit gaan dat het ontpillen bij mij niet meer van toepassing is. Mijn menstruatie is altijd vrij onregelmatig, van 28 dagen tot de uitschieter van 54 dagen, maar meestal wel rond de 32 dagen. En altijd gewoon normale menstruatie met de krampen en het bloedverlies... Maar nu zul je net ziet dan wanneer ik er echt voor wil gaan dat mijn hele normale menstruatiecyclus raar gaat doen! Vorige maand had ik al wat minder bloedverlies dan normaal, maar na veel twijfels toch een test gedaan en die was negatief.. Oke, helaas maar kan gebeuren. Deze maand had ik op mijn (waarschijnlijke) NOD, alleen licht bruinverlies en totaal geen krampen of andere typische menstruatieklachten. Het was niet eens nodig om een tampon te gebruiken, zo weinig was het. Maar nu wel al 5 dagen. Ik heb volgens mij echt alle onderwerpen en berichten over bruinverlies 100 keer gelezen en ik mijn conclusie was dat alleen een zwangerschapstest mij zekerheid zou bieden.. Dus vanochtend een test gedaan, maar hartstikke negatief. Heb de test op allerlei manieren bekeken, maar ik kon er niets meer van maken dan dat hij witter dan wit was. Maar waarom dan dat bruinverlies? Waar is mijn menstruatie? Ik ben pas 2 maanden bezig, dus vind het absoluut niet erg om niet gelijk zwanger te zijn (nouja wel een beetje..) maar dan wel graag met mijn normale menstruatie ipv dit vage, lichte, bruine bloedverlies. Moet ik dit bruinverlies nu gewoon zien als mijn menstruatie? Of moet ik volgende week ofzo nog een testje proberen? Heb verder ook niet echt zwangerschapskwaaltjes, tenminste niet hele duidelijke, de vage klachten gooi ik maar op het wishfull thinking.. Hebben meer mensen dit soort vage menstruaties gehad? Liefs, Bloom
Misschien kan je ovulatietesten gebruiken en je temperatuur bijhouden zodat je erachter komt of je een eisprong hebt of niet. Ik heb zelf pcos en toen we voor de tweede wilden gaan opeens een cyclus van 35 a 37 dagen. Maar door temp. en ovulatietesten kwam ik erachter at die cyclussen alsnog zonder eisprong waren en nu zijn we dus weer op de mmm aangewezen..
Dankjewel voor je antwoord, Ik ga me idd eens verdiepen in ovulatietesten en temperaturen. Heb eigenlijk wel altijd het idee dat ik mijn eisprong voel, steken in zij en ook door verandering in afscheiding.. Zijn jullie al lang bezig voor een tweede?
Ik heb exact hetzelfde, ook gek 5 dagen durend (bruin) bloedverlies zonder pijntjes gehad, 2 weken terug Vanmorgen negatieve test gehad
Hmm, misschien toch voor de zekerheid proberen. En je lijf kan altijd opeens iets anders doen zonder duidelijke oorzaak.. Ik ben in april weer begonnen met hormonen, dit is de eerste ronde daarmee. Was wel al een maand of 10 van de pil af maar ontdekte dus dat ik weer geen eisprong had, net als voor de eerste.
@ Sado En jij snapt er waarschijnlijk net zoveel van als ik. Was dit bruinverlies bij jou ook rond je NOD? @LW85 Ja misschien wel een goed plan. En ja ik weet dat je helaas nooit 100% op je lichaam kan vertrouwen. Doet nooit wat het moet doen!Heftig hoor dat PCOS, ben je lang bezig geweest voor de eerste?
Dag Dames, Ik zag deze topic en heb ook een tijd rondgekeken naar verschillende topics hierover. Vandaar ook even mijn verhaal (kan namelijk ook geen duidelijk antwoord vinden). Sorry Bloom - kan je dus geen antwoord geven. Sinds maart probeer ik zwanger te worden en heb nu net mijn tweede ronde gehad. Echter was dit heel anders dan de vorige keer. Ik heb van maandag t/m vrijdag last gehad van krampen alsof mijn menstruatie zou gaan starten, echter kwam deze pas vrijdag einde dag en zondagochtend was het alweer over. Maar op dinsdagochtend bruinverlies en pijn in mijn onderrug. Dat is vandaag (wo) alleen maar meer geworden en nog steeds bruinverlies. Iemand hier ervaring mee? Groet, A. Heb cycles van 32 en toen 34 dagen gehad (vorige week ook test gedaan op 33 dagen (negatief) ivm vrijgezellenfeest afgelopen weekend)
Hey A. Verwarrend allemaal he? Zit je nu wel rond je NOD? Want anders heb je ook nog een innestelingsbloeding? Volgens mij komt dat niet heel vaak voor, maar er wordt wel veel over geschreven. Maar die bloeding is ook minimaal en komt een week voor je NOD ongeveer.
Hi Bloom, nee NOD was afgaande van mijn vorige cycles op 11/5 (vorige week wo) - maar op 13/5 is dus wel menstruatie begonnen (twee dagen) - dus bij mij is er ineens na menstruatie (sinds gisteren 17/5) bruinverlies.. Heel vaag en vooral die krampen in onderbuik en pijn in mijn rug zijn erg irritant. Alsof ik weer opnieuw ga beginnen met mijn menstruatie. Wat kan je lijf toch raar reageren - haha. Wanneer was jouw NOD?
Hm, dat is idd heel vaag, ik zou het ook niet weten. Vraag me af of je menstruatiecycli opeens raar gaan doen op het moment dat je zwanger wilt worden. Bij mij is het altijd normaal geweest en nu gaat mn lichaam gek doen. Raar.... Maar die pijn die je erbij hebt is wel heel vervelend, normaal horen die idd bij het begin van je menstruatie, dus raar dat je die nu nog hebt... Mijn NOD was afgelopen vrijdag 13/5, maar ben nooit echt regelmatig, dus kan ook paar dagen verschillen. Kreeg zaterdagochtend 14/5 licht bruinverlies, dus dacht dat ik ongesteld zou gaan worden, maar is alleen maar bij bruinverlies gebleven, vandaag nog steeds licht.
Jep, snap er helemaal niets van, grrrrr. In januari met de pil gestopt, nette cyclussen van 32-35 dagen gehad. Nu opeens 5 dagen zeeeeer licht bloedverlies (eigenlijk wat jij ook omschrijft) op dag 21-25 (6-10 mei) Vanmorgen voor de zekerheid getest, maar die was negatief. Maar ik heb nu dus geen idee of dat nu een menstruatie was, een ovulatiebloeding was, innestelingsbloeding was. Weet dus ook totaal niet op welke dag van de cyclus ik nu zit, zit ik dan nu op dag 34, of op dag 13 van een nieuwe cyclus? Pffff
Haha, ja dat heb ik dus ook! Weet ook niet tot welke categorie ik deze 'bloeding' moet rekenen. En ik kan me er ook niet bij neerleggen ondanks die negatieve test vanochtend, omdat het niet eens leek op een menstruatie.. Ik blijf maar verder kijken naar eventuele verklaringen. Heb gewoon liever een duidelijke menstruatie dan al dit gepieker.. Heb jij verder wel zwangerschapskwaaltjes? Ik eigenlijk niet, dus ga er ook maar gewoon vanuit dat dit een slechte poging tot menstruatie was.. Mocht ik nu wel opeens kwaaltjes krijgen deze week, dan ga ik volgende week nog maar eens testen, maar dan moeten het wel echt duidelijke kwaaltjes zijn, dat ik bijvoorbeeld de hele week boven de wc hang ofzo.. Weet het anders ook echt niet! :x
Niet echt.... Had de afgelopen dagen bizar veel afscheiding, maar lijkt vandaag al weer over te zijn. Verder een aantal dagen lage rugpijn gehad. Gister had ik opeens enorm veel buikpijn, wat totaal niet op menstruatiepijn leek, zat voor m'n gevoel wel in m'n baarmoeder. Ik heb wel soms vlaagjes misselijkheid, vermoeidheid, beetje tintelende borsten. Maar je lichaam kan je ook goed voor de gek houden natuurlijk.
@Bloom: de eerste was ik al heel lang van de pil af zonder echte kinderwens omdat ik al wist dat ik pcos had en dan lekker nooit ongesteld werd (nou ja, 2x per jaar). Toen 1,5 jaar bezig geweest. Eerst clomid, werkt eniet, toen puregon, hevige overstimulatie, toen weer overstimulatie maar toch zelf gesekst en toen zwanger, anders had het nog langer geduurd. Tussendoor wel pauzes ivm vakanties en zakenreizen van mn vriend.