Het voelt een beetje raar om de titel te typen. Ik vervloekte mijn menstruatie altijd.. Of nouja onder invloed van de pil. Ik ben 2feb dit jaar gestopt met de pil.. En voor mijn gevoel EINDELIJK ongesteld. Ik had last van onzettende acne en stemmingswisselingen.. En ik at werkelijk alles wat los en vast zat als het maar zoet was. En ik ben al z'n zoetekauw. Ben me eens gaan inlezen over PCOS.. En ik weet niet of het gewoon geduld is wat ik moest hebben of dat dit me toch werkelijk geholpen heeft. Wil het in ieder geval graag even delen. 1. Ben gestart met Etos Zwagerworden. 2. Ik ben DRASTISCH minder suiker gaan eten. (Waardoor ook m'n acne aanzienlijk beter is geworden!) En hier is waarom: Wat is PCOS & Voeding Misschien vertel ik niks nieuws.. Maar ik denk echt dat het heeft bijgedragen!! Misschien dat andere dames er ook baat bij hebben. Nou, ik ga 'lekker' met een kruikje op de bank.
Snap dat je blij bent dat je eindelijk ongesteld bent hoor! Ik heb de artikelen even gelezen, vet interessant...! Daar kan ik ook wel wat mee, hihi
Nou ik zit hoog vd daken te schreeuwen dat ik menstrueer.. En nou twijfel ik aan mezelf. Volgens mijn 'berekeningen' zal het n week te vroeg zijn.. Maarja als het 4mnd duurt ben ik de tel kwijt.. Ik heb 1 dag heel min. roze/bruin verlies gehad. De dag erna echt veel slijm met roze/bruinig en n heel mini spoortje helderrood bloed. Vlak daarvoor 2 felle steken links onderin mijn buik. Ik denk joepi! Menstruatie! Nu niks meer!!? Alleen een zeurend gevoel in de onderbuik. Misschien heb ik het te vroeg menstruatie genoemd
Je kunt ook gewoon zwanger zij he.... Dat je meteen bij je eerste ei-sprong bevrucht bent... Dan wordt je dus voorlopig niet ongesteld . Je kunt een test doen en als die negatief is volgende week nog eentje dan weet je het zeker....
Hmmm ik wil niet heel vervelend doen. Maar bij PCOS is niet iedere bloeding ook een echte menstruatie.... Pas als er enigzins een cyclus te zien is weet je zeker dat het een echte menstruatie is. Je lichaam kan namelijk ook eens in de zoveel tijd een bloeding geven om zich schoon te maken. Daar hoeft dan geen eisprong aan vooraf te gaan (wat natuurlijk nodig is voor een echte menstruatie en een zwangerschap). De gynaecoloog hield maximaal 30/35 dagen aan voor een gezonde cyclus. Hou de komende tijd je cyclus in de gaten en kijkt hoe het zich gaat ontwikkelen. Verder is gezonder en suikervrij (maar met name minder koolhydraten en veel groene groentes) heel erg goed bij PCOS.
Ik verwacht geen zwangerschap. Dan had ik onderhand toch kwalen gehad denk ik.. We gebruiken geen condoom maar wel 'voor het zingen de kerk uit' (Haha) omdat ik gewoon eerst de natuurlijke cyclus wilde afwachten. De 'bloeding' was wel eigenlijk een week te vroeg.. Had het als ik ongeveer 30 dagen aanhoud komend weekend pas verwacht (of niet, aangezien de afgelopen maanden ook niets was) PCOS is een lastig iets inderdaad.. Het is niet vastgesteld bij me hoor.. Maar kerkende me in de klachten.. En omdat ik de acne ook erg rot vind ben ik minder suiker gaan eten.. En dat werpt z'n vruchten af. Ik dacht dus ook qua menstruatie maar dat is dus nog erg twijfelachtig. Maargoed.. Positief blijven.. Dit was al meer 'actie' dan de afgelopen maanden. Kunnen we weer n maand wachten.. Zucht. Bedankt voor jullie reacties!