[pil] hoe slecht is 1 maand gebruiken voor je vruchtbaarheid?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nana86, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Ik ga over een dikke maand trouwen! :D
    Nu was het zo dat het spannend zou worden of ik niet vlak voor de bruiloft, tijdens de bruiloft en vlak voor de huwelijksreis ongesteld zou worden..
    Dus ik had nog een oude pil-strip en heb het zeker voor het onzekere genomen en ben voor een keer weer begonnen met de pil. Ik zie het gewoon echt niet zitten om tijdens mijn 'grote dag' in onzekerheid te zitten of zelfs bang te zijn dat ik niet doorlek op mijn mooie witte jurk :)

Nu vroeg ik me wel af hoe slecht het voor je vruchtbaarheid is om 1 maand de pil te gebruiken.. hoe lang duurt het ongeveer voordat de hormonen uit je systeem zijn?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dat valt wel mee hoor. Het verschilt een beetje per vrouw. Ik had weinig last van ontpillen (na een maand was het weer zo'n beetje op orde) terwijl ik toen wel 2 jaar de pil had gebruikt. Dus ik zou er vanuit gaan dat je na een maandje wel weer ongeveer op orde bent. Maar het kan maar zo langer of korter zijn, juist omdat het maar zo kort is.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het verschilt per vrouw. De ene kan van 1 zo'n strip wel een paar maand van slag zijn, een ander pakt de cyclus direct weer op..

Maar het effect zal vast kleiner zijn dan als je het langere periode gebruikt.
    Hoe ging het ontpillen de vorige keer?

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    het verschilt, ik heb na 10 jaar slikken helemaal geen last gehad van ontpillen...
    maar het kan ook zijn dat het de boel ontregelt...
    als je al eerder de pil langer hebt geslikt en toen je stopte meteen je cyclus wel ok was, dan is de kans groot dat dat nu ook zo zal zijn...

veel plezier op je trouwdag!!

5. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!

Vorige keer ontpillen had ik veel last, cyclussen van een aantal maanden.. maar toen slikte ik ook al zo'n 4 a 5 jaar de pil!

Ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel een beetje mee zal vallen :)

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik ben intussen dus begonnen met het slikken van de pil voor een maandje, maar er gebeurd nu iets vreemds..

Ik zit nu in mijn tweede week van de pilstrip en ik heb ineens last van bruinverlies!? :(
    Ik heb dit nooit gehad in de tijd dat ik de pil slikte en ik vraag me dus echt af wat het kan zijn..
    Gister viel het me al op dat ik wat pijnlijke borsten had en dat kon ik niet echt plaatsen..

Iemand een idee wat dit kan zijn?

7. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Beetje late reactie, maar ik heb hier ook last van gehad toen ik overging naar een andere pil. Ik heb toen even de huisarts gebeld en die gaf aan dat het te maken heeft met dat je lichaam weer moet wennen. Als jij de pil al een poosje niet hebt geslikt, zal jouw lichaam ook weer even moeten wennen. Je kunt de pil gewoon doorslikken, het gaat vanzelf na een paar dagen weer over.

Hoe gaat het nu?

8. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Nog een late reactie :)

Ik heb eigenlijk de hele tijd last gehouden van bruinverlies, moet wel zeggen dat het de ene dag minder erg was dan de andere dag, maar het is nooit helemaal over gegaan..
    Intussen einde pilstrip en gewoon ongesteld, dus ik ga er vanuit dat het nu over is! :)
    Ik las trouwens ook ergens dat het te maken kan hebben met een te lichte pil, maar dat zou volgens mij niet verklaren waarom ik er eerder met deze pil nooit last van had..

9. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik had ook last van bruinverlies de eerste maand toen ik weer aan de pil was begonnen. Hopelijk heb je geen last meer van gekke kwaaltjes tijdens je huwelijk.. alvast een fijne dag!

10. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    De hormonen zijn snel uit je lichaam hoor. Bij mijn oude pil staat op de site van de fabrikant dat alle hormonen al na twee dagen je lichaam uitzijn...

11. Nana86

Nana86 Niet meer actief

2 dagen!? Dat zou echt geweldig zijn :D
    Ik kom er net achter dat ik op mijn vruchtbaarst ben op de huwelijksreis *droomt even weg* wat zou dat leuk zijn! :D

12. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ga voor je duimen! ;)

Ik heb nu ruim 1,5 jaar aan de pil gezeten en mijn cyclus was meteen normaal. Alvast een hele fijne trouwdag én huwelijksreis gewenst! :D

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook nog een late reactie ;) het verschilt idd ik heb 6 jaar de pil gebruikt en ivm pms en bloedarmoede ook constant doorgeslikt dus ong. 2 x per jaar een stopweek en ik was gelijk de eerste keer zwanger, dit werd een miskraam maar daarna weer gelijk zwanger en nu een heerlijke dochter :).

Deel Deze Pagina