DAT IS OMDAT HAAR buikspieren niet sterk genoeg zijn. langzaam op bouwen. steeds langer op de buik. op buik neerzetten zo gaat het kind kruipen van kruipen zitten en weer van kruipen zich optrekken. om zich op te trekken moet de baby iets laags hebben. meeste doet dat in de box of bed. dus met handen klimmend aan de spijlen. anders kun je ook de kussen van je bank even weg halen zodat het veel lager wordt(bij ons bank losse dikke kussens) zoontje had ook reflux! met 3-4 maanden oud was dat erg met op buik. maar met 8 maanden geen reflux meer! sterke buik en rug spieren maken het veel minder erg met reflux. (ik heb dat ook wegens aangeboren maagbreuk) zoontje keek TV op zijn buik. vanaf bijna 4 maanden oud. zoontje speelt nog steeds vaak genoeg op zijn buik liggend en tekenen ook...en slaapt ook op zijn buik vaak genoeg.
op de buik stijgen babies vaak op hun handjes. dat is veel zwaarder dan op elleboogjes leunen. leer eerst dat te doen. als je kindje laat zitten voordat hij zelf in zit houding kan komen kun je straks een billen schuiver hebben. een kindje dat niet kruipt maar op zijn billen zittend beweegt. straks voor schrijven lezen etc is kruipen en straks ook kunnen fietsen heel belangrijk. werd het me verteld. wat belangrijk is dat je baby elke fase op de juiste lichaamshouding mee maakt. later doen is beter dan de slechte lichaamshouding.
Nu voel ik mij toch wel een slechte moeder.... Op de buik dan maar en de komende tijd een chagerijnig, huilend kind. Ben benieuwd of het zal helpen.
hahaha nee hoor, babies gaan zo snel. misschien een paar dagen kort maar vaak op de buik, en als ze de smaak te pakken krijgt dan doet ze het zelf. ze worden heel snel sterk! en dan gaat ze zelf rollen naar de buikligging en dan beginnen te bewegen tijgeren...
Nou we lopen al vanaf de geboorte zowat bij een kinderarts. Die adviseerde idd om te gaan starten met fysio omdat zij haar hoofd niet optilde als ze op haar buik lag. De fysio heeft al wel heel wat bereikt, maar toch blijft er iets bij mij klagen.. Wij lopen ook bij een neuroloog omdat zij haar linkerkant, dus arm handje en been niet veel gebruikt. De neuroloog dacht dat ze een hersenbloeding of infarct had gehad, maar niks te zien op de mri. De fysio dacht dit ook en ook de kinderarts. Haar reflexen reageren ook niet allemaal. Ik heb net een brief ontvangen dat we naar een revalidatie arts moeten met haar. Dus die zal ons wel de nodige tips geven. Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Trouwens dat van dat zitten wist ik ook niet.. Ga ik ook niet meer doen dan. En haar reflux, tja we hebben vorige maand na veel zeuren eindelijk medicatie gekregen van de ka en nu gaat het beter. Ik moet alles indikken anders gaat het nog steeds fout. Ook ik denk dat er toch iets is omdat ze amper lacht.. Wat frustrerend allemaal zeg..
misschien heeft ze ergens pijn dar ze daarom niet lacht? geef een keertje paracetamol om te kijken of dat werkt. als ze ineens gaat lachen en spelen dan heeft ze pijn ergens. zoontje ook vanaf geboorte fysio vanwege extreme voorkeurshouding(tac syndroom omdat hij in buik bekneld zat). ik heb hem door manuele therapeute laten behandelen met 4 weken oud, 3 maanden en 5,5 maanden oud. ze duwde bootjes terug in zijn rugwervel en zijn heup een keer op plaats gemasserd. deze plekken waren pijnlijk voor mijn zoon. hij droeg ook vanaf 6 maanden oud tot 1 jaar een helm voor de afplatting. ik hoop dat ze snel je kindje checken en je kunnen geruststellen en je kindjes problemen snel oplossen. heel veel succes en beterschap!
Euh dit klopt niet het is vaak of het een of het ander waar ze snel in zijn.. tenminste dat heeft het cb en de artsen mij verteld