Poep terugtrekken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maud77, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hallo,

sinds een paar weken doet Fenneke iets heel raars.
    Als ze aandrang heeft om te poepen houdt ze de keutel gewoon in.
    Ik zie gewoon dat ze moet,ze staat met haar benen tegen elkaar aan geklemd en dan.....niks.
    Als ik haar luier ga verschonen zitten er poep-restjes aan haar billen van de keutel die een stukje naar buiten is gekomen en toen weer naar binnen is `gekropen`.
    We hebben al vanalles geprobeerd,zeggen dat ze hem gewoon moet laten komen,een verhaaltje erbij vertellen,boos worden,lief doen,niks helpt.
    De poep is ook gewoon zacht,dus daar ligt het niet aan.
    Maar het probleem is dat als ze een paar dagen haar poep heeft opgehouden,die keutel enorm wordt en dan dus wel pijn doet als hij eruit komt (eens komt het er toch uit hè..)

Tips zijn zeeeeeeeer welkom!

ps. op het potje of op de grote wc wil ze ook niet,hysterisch.
    Ook al alles voor geprobeerd,stickers,wc met muziek,belonen met van alles en nog wat,niks,nada,noppes.
    Ze wordt in februari trouwens 3 jaar.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Laat alles een paar weken rusten en gewoon als ze niet wil echt niet aandringen of het er over hebben. Meestal helpt dit!

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hey Maud,

Het lijkt net of dit verhaal over Jelina gaat. Ze heeft hier ook om de zoveel tijd last van.
    Alleen bij Jelina heeft het geholpen om haar op het potje te laten poepen, alleen dit wil bij Fenneke niet lukken begreep ik.

Als ik jou was zou ik even na de huisarts met haar gaan. Jelina had doordat ze het zolang ophield en de keutel daarna zo hard was een scheurtje in haar anusje, en dat brande heel erg en daardoor hielt ze het poepen op. Jelina heeft er toen een zalfje voor gekregen, en die verdoofd een beetje en laat het wondje snel genezen. Ik heb destijds nadat ik merkte dat dit goed hielp 2 reserve tubes gevraagd bij de apotheek zodat ik altijd een voorraadje had.
    Het is Vaseline Lidocaine creme 3%.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent,

Groetjes,
    Vera

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Dank je!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik zou denken probeer er niet te veel aandacht aan te geven. Bespreek het eventueel wel even met je huisarts....misschien zegt hij bijvoorbeeld dat j haar na 3 gen een beetje laxerend drankje moet geven, of bijvoorbeeld wanneer ze het erg lan gophoudt? Geen idee hooo, dat weet je ha beter dan wij! Verder heb ik gelezen dat het kan helpen je kind veel met bijv. klei te laten spelen, dat zou helpen bij t los durven laten van de ontlasting...

Succes!

Deel Deze Pagina