Dag dames, Gisteren was voor ons de grote dag, namelijk de 20 weken echo. Sinds donderdagavond was ik al best zenuwachtig en vrijdagmorgen voelde ik me niet helemaal lekker. De zenuwen waarschijnlijk. Eenmaal aangekomen bij het echocentrum waren we al vrij snel aan de beurt. het kamertje waarin we terecht kwamen was bloedheet. er bleek iets niet goed te zijn met de ventilatie. ik dacht echt dat ik van mijn houtje ging, maargoed ik mocht gaan liggen en ze begon gelijk. na zo'n 10 minuten voelde ik mij zo beroerd worden dat ik het idee had dat ik moest overgeven. het zweet brak mij uit. de arts stopte meteen en ging water en een washand voor me halen, terwijl ik ondertussen in de prullenbak lag over te geven, heeeeeeel genant!!!!!! haar voorstel was om de echo te stoppen en een nieuwe afspraak te maken, maar nadat ik eenmaal klaar was met spugen voelde ik mij wel weer wat beter dus ik wilde dat ze doorging. in totaal duurde met de spuugpauze er tussen de echo wel een uur. Onze kleine ukkepuk was nm enorm aan het bewegen en sommige dingen kon ze daardoor niet direct zien. Gelukkig was in principe alles goed!!!!!!! 1 niertje was wel groter dan de andere nier, maar bleef ruim onder de marge. die was namelijk 0,6 en moet onder de 1cm zijn. wel is het zo dat wanneer het groter is dan 0,55 je terug moet komen met de 30 a 32 weken. het was echt niet iets waar ik mij zorgen over hoeft te maken. ze maakt dit vaak mee gaf ze aan, waarschijnlijk is die nier op dat moment net aan het werk en dus wat groter. Ze heeft ons gelukkig gerust kunnen stellen. Ook wilde we graag het geslacht zien,maar helaas hier kwamen we bedrogen uit. Onze ukkepuk lag / zat er bij als een soort van Boeddha en hield dus heel eigenwijs zijn / haar beentjes over elkaar. ze kon het echt niet zien en deed zelfs geen vermoeden uitspreken. Jammer,maargoed het belangrijkste is dat alles goed is. nu dus op zoek naar een pretecho bureau die op kort termijn een geslachtsbepaling kan doen. volgende week ga ik nm naar de negenmaandenbeurs en dan hadden we het graag willen weten. Kortom we hebben nu al een lekker eigenwijs kindje in mijn buik zitten die erg beweeglijk is, leuk leuk!!! Eenmaal thuis gekomen werd ik alsmaar zieker met als gevolg een griepje te pakken, pffffffffff. nu dus met de laptop op bed, slapen, beetje computeren en vooral uitzieken. Liefs Sannie
Haha, sorry, je beschrijft het wel grappig! O wat genant inderdaad, maar ja... niks aan te doen, je hebt in ieder geval de geruststelling van de 20 weken echo "op zak" en dat had je niet willen missen denk ik? Jammer dat jullie het geslacht niet konden zien!!
Fijn dat alles goed is! Jammer dat je nu niet weet of het een jongen of meisje word. Laten jullie nog een pretecho doen??
Ik had in een ander topic gelezen dat je op de 9 maanden beurs ook een geslachtsbepaling kan laten doen?
@ Blondi; in welk topic heb je dit gelezen????? Zou misschien voor mij wel interessant zijn. liefs Sannie
Tjee wat genant hihi. Maargoed, doe je niks aan, en je zal denk ik ongetwijfeld niet de enige zijn die het ooit is overkomen. Ennuh, je kan inderdaad op de 9 maandenbeurs een geslachtsbepaling doen. Ik twijfel of ik naar de 9 maandenbeurs ga. Aankomende woensdag heb ik mijn 20 weken echo en hoop ook dat beebje die in mijn buikje huist heel even zijn benen wijdt wilt doen hihi. Maar denk dat als beebje dat niet doet, ik toch wel naar de 9 maanden beurs zal gaan whihi.
Haha ik zal mijn baby de avond ervoor even goed aanspreken: Met de beentjes wijd aub, anders krijg je over 10 jaar een week lang geen zakgeld. Maar of het helpt.. Gelukkig dat je de echo nog goed hebt kunnen doen.. ondanks je overgeefpraktijken