Vasospasme

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bilou, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Een week geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Onze tweede. Bij de eerste heb ik 6 maanden borstvoeding gegeven en bij de tweede wilde ik ook gewoon borstvoeding geven.

Nu voed ik al een week en sinds dag 3 ongeveer kwamen de problemen. Met name mijn linkerborst die enorm lijdt. Eerst verstopte melkkanaaltjes. Hiervoor heb ik ultrasoundbehandeling gehad en heeft super geholpen. Ook had ik last van kloven, ook dat lijkt te zijn genezen. Maar op een of andere manier kom ik niet af van een branderig gevoel na het voeden.

Ik heb heel het internet afgezocht. En als ik het zo lees denk ik dat ik vasospasme heb. Ik heb echt alles gedaan om van die pijn af te komen. Maar tot nu toe nog geen blijvende oplossing gevonden.

Iemand toevallig hier ervaring mee en wat heb je toen gedaan? Blijft dat of gaat het nog over?

Ik wil gewoon echt niet stoppen en hoop gewoon dat het over gaat zodat ik weer normaal kan voeden zonder al die pijn. :(

2. Crippy

Crippy Lid

29 mrt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dit ook bij mijn tweede kindje. Ik dacht dat ik hardnekkige spruw had, maar dat bleek het niet te zijn. Mijn tepels waren ook steeds helemaal wit alsof er geen bloed meer doorheen kwam. Ik ben toen toch (wordt voortaan wel bij spruw aangeraden ) extra virgin kokos olie gaan smeren na elke voeding. Dat zit in een glazen pot en kun je o.a. bij de Tuinen halen. Na 2 weken was het weg en ik heb er nooit meer last van gehad. En ik geef inmiddels alweer bijna 12 maanden borstvoeding :). Daarvoor had ik ook allerlei crèmes op recept, lanoline en gentiaan violet geprobeerd.

Je moet wel de extra virgin in de glazen pot hebben! In de plastic bak zit BPA.

3. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor de tip! Ik ga het morgen gelijk in huis halen.

Er is dus nog hoop!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vasospasmen is wel iets meer dan een branderig gevoel na het voeden hoor! (Heb ze zelf gehad...auwwww!)

Eerste wat bij me opkomt, vooral omdat je kind nog zo jong is is verkeerde drinktechniek en toch echt ook spruw. Dat hoef je niet te kunnen zien om het toch te kunnen voelen.

Ik zou met verloskundige of huisarts overleggen over spruwbehandeling. En eens bij een mamacafe o.i.d. langsgaan of lactatiekundige raadplegen m.b.t. het aanleggen.

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    De klachten die jij opnoemt heb ik ook. De witte tepels en het branderige gevoel wat erg pijnlijk is. De ene keer is het erger dan de andere keer.
    Helpt de kokosolie?

6. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    De dokter is geweest, maar ze zegt dat het geen spruw is. Wel heeft ze me miconazol gegeven, om het sneller te laten genezen. Mijn tepel is nu helemaal kapot en om schimmel te voorkomen heb ik dit zalfje gekregen.

Weet iemand hoelang het kan duren tot het geneest?

@margha: ik heb de olie nog niet kunnen halen. Vanwege de pijn heb ik alleen nog maar in bed gelegen. :(

@ctippy: hoelang nadat je de olie had gebruikt was de pijn verdwenen?

7. Crippy

Crippy Lid

29 mrt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het na 8 dagen helemaal weg. Maar het hielp al wel meteen met verlichting van de pijn. In het begin smeerde ik eerste de kokosolie en daarna wat lanoline eroverheen omdat de kokosolie heel dun is.

In Amerika is het veel bekender/populairder voor dit probleem. En ook voor allerlei andere aandoeningen zoals spataderen.

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Bilou. Wat vervelend zeg. Zo erg is het bij mij niet. Hopelijk knapt het snel op.

Crippy. Welke kokos olie moet ik hebben? Zijn zoveel varianten en wil het ook gaan halen morgen.

Deel Deze Pagina