hoi hoi, meningsverschil met het cb... hun vinden dat baby's van 4 weken oud moeten slapen, tussen alle voedingen in en dus ook s'avonds tussen de fles van 19:00-23:00. ons zoontje is 4 weken oud en rommelt nogal wat s'avonds...krampjes/huilen/niet willen of kunnen slapen/ eerder honger hebben...of hij slaapt maar een uurtje... we hebben echt een paar avonden gehad dat we aan de wandel zijn met hem...ik weet niet beter dan dat je de eerste weken gewoon je avonden kwijt bent met zo'n kleintje...maar het cb vond het niet normaal en vond dat we een onrustige baby hadden en misschien aan bakeren moesten gaan denken. nu prima hoor dat ze meedenken, maar ik ben zo benieuwd hoe de avonden bij jullie verlopen?? wij hoeven onze zoon ook niet wakker te maken voor laatste voeding want hij is vaak gewoon wakker... einde middag/avond laat hij er minder tijd tussen zitten. Op de dag 4 uur, einde middag+avond 3 uur (met moeite..is soms met 2,5u al hongerig)...wie herkent dit?? laatste fles is dus rond 21:30 en hij wordt dan helaas alweer rond 02:30 u wakker voor de nachtvoeding en vervolgens rond 07:00 u voor fles... hoe slapen jullie baby's s'avonds en wat is jullie schema rond 1 maand?
Lekker laten lullen dat CB. Ieder kind is anders en je krijgt er nu eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij. Wij hadden met onze Nova ook de eerste weken een wakker meisje 's avonds vanwege de krampjes. Pas de laatste paar weken, nu ze geen krampjes meer heeft, (hallelujah) gaat ze meer en beter slapen. Maar soms ben ik ook 's avonds nog aan de wandel met de wagen om haar een beetje rustig te houden. 't Is maar net hoe het uitkomt en hoe je kindje zich voelt.
Gewoon laten praten... wij hebben ook flink wat avonden met Evi op de arm gelopen omdat ze 's avonds niet sliep. Nou ja jammer dan. En paar weekjes later ging dat gewoon vanzelf en sliep ze lekker.
hoi, luca was vanaf 1700 wakker en sliep tussen de voedingen door maar 45 minuten, maar dat is ook een slaapcyclus. Ik vond het niet vreemd. Hij kreeg dus om 17.00 voeding, dan 19.30 weer en tussen die tijd aten wij en zat hij in zijn stoeltje of liepen wij met hem in de draag doek. en na 19.30 kreeg hij om 21.00 weer voeding en hetzelfde. ertussen sliep hij wat in de draagdoek, of liepen we wat met hem rond, omdat hij wakker was en wat huilde. en de laatste voeding was om 23.30 en dan deden we hem naar bed. Dus die avonden waren erg onrustig. Luca had wel vrij veel krampjes en ik gaf BV trouwens.
pfffffffff het stomme CB ook altijd die kunnen je zo onzeker maken! .. helaas kan ik het me niet herinneren hoe onze zoon toen was ooops.. maar als jullie er geen problemen mee hebben zou ik er ook geen probleem van maken.. hij krijgt vanzelf een goed slaap ritme ( hoop ik )
Wat ben ik blij jou berichtje te lezen! (ik was bang dat ik iets verkeerd deed) Onze zoon is nu 4 weken oud en doet precies hetzelfde! Na zijn voeding rond 19.00 gaat hij niet meer slapen. Hij blijft dan echt wakker tot zijn volgende voeding van ongeveer 23.00u. Hij krijgt borstvoeding en we voeden op aanvraag. Het is duidelijk dat hij na 19.00u niet wil eten, maar ook niet slapen. Als we hem in zijn bedje leggen gaat hij huilen. Dan wil hij gewoon vastgehouden worden. Trek je niks aan van het CB. Ieder kindje is anders.
Tja... je kunt mopperen op het CB, maar lijkt me toch voor je kleintje niet fijn en inbakeren is wel bekend als helpend tegen krampjes, (kan, hoeft niet, er zijn ook andere dingen die helpen tegen krampjes). Dat jij het niet erg vindt, lijkt me niet de enige maatstaf om wel of niet iets te doen, lijkt me dat je toch ook wilt dat je kleintje lekker in z'n velletje zit? Hier hadden we ook een kleine dame met erg veel krampjes en daardoor ook erg veel wakker. Wat ons erg geholpen heeft, is infacol geven voor de voeding aan (omdat ze de lucht bijna niet uitgeboerd kreeg - infacol zorgt dat dat losser raakt), en dan halverwege de voeding even verschonen en laten boeren en daarna dus weer verder boeren. In 2 dagen tijd een heel ander kind!
Justin is 's avonds ook vaak wat onrustig, wil graag bij ons zijn. Hij doet dan ook 's avonds wat hazeslaapjes in de kinderwagen beneden terwijl hij overdag gewoon boven in bed slaapt. Hij is wel vaak rond 21.00uur echt moe. Dan gaat ie in bad en krijgt hij de laatste voeding voor de nacht. Dan slaapt ie lekker door tot 4 a 5 uur. Lekker doen waar jou kindje zich fijn bij voelt en wat voor jullie goed voelt.
Onze Tess, gisteren 1 maand oud slaapt de nacht door van 23 tot 7:30. Dan krijgt ze direct de fles en is wakker tot de volgende voeding, zo rond 11 uur (soms 10, soms 12). Daarna meestal zo'n 3 uur dat ze half slaapt, half wakker is en eet weer rond 14:00. Na deze voeding slaapt ze echt vast tot een uur of 18:00 en daarna is ze zo'n 2 uurtjes wakker s'avonds en valt dan in slaap. De laatste voeding rond 23:00 gaat met moeite en ik moet haar dan ook echt wakker maken.. Misschien heb je er iets aan? Ik zou in ieder geval willen adviseren gewoon te doen waar jij en je kindje je het beste bij voelt..
Dat is heel normaal gedrag voor een beebje van 4 weken, hoor! Niks om je zorgen over te maken. Laat dat CB maar kletsen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het echt de krampjes zijn. Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken. Maar mijn zoontje doet precies helzelfde. Hier zijn het echt geen krampjes. Hij is 's avonds gewoon wakker. Wil dan vastgehouden worden. En verder eigenlijk niks. Dus vind het wel raar dat het CB zegt dat een baby van 4 weken niet zo lang mag zijn.
Onze dochter had precies hetzelfde met 4 weken hoor, nogsteeds eigenlijk. Overdag laat ze 4 uur tussen haar voedingen en einde middag/avond 3 uur (soms ook 2,5 uur). Tussen de laatste 2 voedingen heeft ze eigenlijk nooit geslapen, soms doezelt ze 10 minuten weg maar dat is het dan ook wel. Als je zoontje het goed doet, zou ik ze bij het CB lekker laten kletsen.
Hoi, onze zoon doet precies hetzelfde. Pas de laatste week gaat hij wat eerder slapen na een voeding rond 19 of 20 uur (afhankelijk van zijn vraag om bv). maar voordat hij slaapt is het meestal pas rond 21 á 22 uur. Dus ben ik vorige week begonnen met een soort slaapritueel en voor het in bed leggen voeden als hij wilt en dan in bed leggen. muziekje aan en dan valt hij meestal wel na een tijdje in slaap zonder gemopper. rond 01.30 komt hij weer dan voor bv.
nou onze zoon doet ook precies het zelfde, nu sinds een week. maar niet omdat hij buikkrampjes heeft, wij gebruiken infacol,dat helpt erg goed. het gaat er niet helemaal van weg maar ik kan wel zien dat het ja beter gaat. onze zoon wil gewoon graag vast worden gehouden en dat find ik zelf wel erg gezellig gewoon lekker van genieten, nu hij nog wil
Ik weet ook niet beter. Maar ja, ik heb er maar één, dus geen vergelijkingsmateriaal . Onze dochter heeft bijna twee weken in het ZKH gelegen en daar deed ze het volgens mij niet. Haha, lag het toch aan ons . Nee, volgens mij begon het pas echt goed toen ze met een week of zes overging op vijf flessen en doorsliep. Toen wilde ze na de fles van 19.00 uur niet slapen. Of het krampjes waren? Geen idee! Wij dachten eerlijk gezegd dat het te maken had met de medicijnen die ze kreeg bij de fles van 19.00 uur. Als ze al in slaap viel, was ze erg onrustig. En het enige wat hielp, was haar bij ons nemen en op de arm in slaap laten vallen. En dat hebben we dus ook vaak gedaan. Het was ook alleen bij deze fles, verder sliep ze echt ontzettend goed (en nog steeds). Bij ons heeft het ook echt niet tot gevolg gehad dat ze niet zelf in slaap kon komen. De laatste tijd is ze wel weer wat aan het spoken af en toe, maar dat komt volgens mij door de leeftijd. Afgezien daarvan is het een enorm slaapkopje dat lange tijd heel blij was als ze naar bed gebracht werd. Ik zou dus zeggen: ga op je gevoel af. Gezien mijn ervaring zou ik een baby van vier weken echt bij me nemen als het huilend in zijn of haar bedje lag. Maar ja, omdat ik er maar één heb, kan ik er niet echt over oordelen .