Onze babynamen en 2e/3e namen idee

Discussion in 'Babynamen' started by Miekske1982, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekske1982

Jun 21, 2009
    31
    0
    0
    Na lang beraad hebben we eindelijk de namen bedacht:

Anne-Sophie voor een meisje en Maxime voor een jongen.
    Mijn naam begint zelf ook met Anne (is al verschillende generaties zo), mijn man vindt Sophie een mooie naam, vandaar de naam Anne-Sophie (mijn nichtje heet trouwens ook zo).
    De jongensnaam is door mijn man gekozen en ik kan me er goed in vinden, vind de namen ook wel bij elkaar passen.

Nu willen we de peter en meter vragen om de 2e en 3e naam te bedenken (wordt het een meisje dan mag de meter de 2e naam en de peter de 3e naam, bij een jongen andersom).

Wat vinden jullie van dit idee en de gekozen namen?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik vind de namen heel erg leuk.

Maar een tweede en derde naam vind ik wel heel veel worden. Vooral bij Anne-Sophie.

Ik zou het bij twee namen houden.

3. Miekske1982

Jun 21, 2009
    31
    0
    0
    Dank je voor jouw reactie.

Mijn man en ik hebben beiden 4 namen (waarvan 3 doopnamen) en dat willen we ook doorvoeren, aangezien ons kind ook gedoopt word. We zijn wel geen trouwe kerkgangers, maar in het Zuiden is dit wel nog gewoonlijk en we vinden het ook wel leuk om onze kinderen de communie etc te laten doen.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    erg leuk idee, maar zou wel goed bespreken met de peter en meter dat jullie hun opties ook nog kunnen afkeuren, straks komen ze met een naam die zij geweldig vinden, maar jullie niets

5. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

Aug 26, 2009
    348
    0
    0
    Anne-Sophie vind ik echt een hele leuke naam. Daar zou ik verder ook geen andere naam bij doen. Word wel erg lang.
    En anders zou ik voor een korte naam gaan. Sanne schiet me ineens te binnen.

Nouja, moeilijk al die namen.
    Ik wil ook nog een tweede naam voor Aileen, maar zou het ook niet weten.

Succes ermee!

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier sluit ik me bij aan.... of laat ze een top 3 geven...

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Mijn idee !!! Je moet er toch een klik mee hebben..

persoonlijk vind ik het een mooie gedachte om hen te laten kiezen maar ik zou liever zelf kiezen.. kan je de tweede / derde naam niet naar hun dan vernoemen ipv hun te laten kiezen?? dat is toch veel mooier !

ik zou het zelf niet kunnen, een naam kiezen voor een ander.. veel te veel verantwoording ;)

8. Shyen

Shyen Actief lid

Sep 7, 2009
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, laat ze beide een top 3 geven en als de kleine geboren wordt dan zien ze welke naam jullie hebben gekozen.

Misschien zit er in de top 3 van beide wel een naam die je zo kan draaien dat het voor beide kan... dat is ook leuk ;)

Share This Page