hoi mamas, mijn kleine van 8 weken wilt maar geen speentje pakken. ze zuigt er alleen op wanneer ik he vasthoud maar dat is vermoeiend voor mij. zelf pakt ze hem niet. is er een manier zodat ze hem alsnog pakt of is het een verloren zaak.
Waarom zou je dat willen? Ik ben allang blij dat mijn dochter geen speen wil. Straks moet je er 20x per nacht uit om de speen er weer in te doen..
Dit dus! Mijn zoon heeft nooit een speentje gehad, nou hij mist niks hoor... Wil je straks speentje afleren met veel stress??
Is er een reden waarom ze een speen zou moeten? Zoniet, zou ik het lekker zo laten. Mijn dochtertje en haar speen zijn onafscheidelijk
Ik heb het wel aan t begin even gedaan, gewoon vanwege dat ze dan wat rustiger was, maar ze vond het niet zo bijzonder.. na een tijdje niet meer geprobeerd en had ze haar duim gevonden... Ik zou het niet aanleren eigenlijk, tenzij ze er naar vraagt?
Hier wilde ze alleen mijn pink. Dus bij mij wilde ze geen tut. Bij mijn moeder wel. Toen het daar goed ging hier blijven proberen. Want heel de nacht naast haar bedje zitten voor mij pink was ook geen goed plan. Afbouwen valt ook erg mee. Ze gebruikt hem alleen in de nacht en wordt er niet heel vaak wakker van. Alleen als ze toch al niet lekker is.
Het is mij nooit gelukt, maar ik begrijp wel dat je het fijn zou vinden. Ons meisje huilde heel veel en werd alleen rustig aan de borst, een speentje had misschien wat troost kunnen bieden. Achteraf ben ik blij dat ze speentjes weigerde, geen gedoe met afleren
Hier wou dochter ook geen speen, met slapen had ze hem ook niet echt nodig, meer als ze wakker was en erg onrustig was. Ze wou dan alleen een pink. Ben op die momenten toch speen blijven aanbieden, verschillende merken, om te kijken welke ze het meeste mee deed. Uiteindelijk nam ze er genoegen mee. Ze gebruikt nog af en toe, als ze niet helemaal lekker is of erg jengelig. In bed heeft ze hem nooit nodig gehad en ook nooit aangeboden. Ben ik eigenlijk wel blij mee, denk dat het zo straks veel makkelijker af te leren is en we hoeven er s nachts niet uit als ze hem kwijt is.
Een andere speen proberen? Mijn jongste had een enorme zuigbehoefte, maar pakte de difraxspeen ook niet. Mijn oudste wilde alleen de Bibi en die vond ik zo groot dat ik dacht: bij de 2de ga ik voor de Difraxspeen :-D. Na 2 nachten bijna constant mijn arm hangend in de wieg, zodat ze mijn pink had, vroeg de kraamhulp: waarom probeer je geen andere speen? Zei ik ook nog: ja maar, die vind ik zo lelijk. Tja, dan moest ik maar vooral lekker alle nachten mijn pink ter beschikking stellen, aldus de kraamhulp :-D. Bibispeen pakte ze direct en hield ze ook vast. Beide dochters smeten na 10 maanden de speen uit bed en waren er volledig vanaf, dus het kan ook erg meevallen met de verslaving.
Ik zou het ook niet aanleren. Onze zoon wilde ook geen speen, maar ik probeerde het omdat hij veel huilde en zuigbehoefte had in het begin. Ik hoorde ook dat speenzuigen darmkrampjes verlicht, dus daarom wilde ik het ook proberen. Hij heeft heel kort wel even een paar keer speentje gehad, maar al snel wilde hij gewoon niet meer. Heb hem niet gedwongen of wat dan ook. Andere manieren gevonden om hem in slaap te krijgen / te troosten Na 3 maanden had meneer zijn duimpje gevonden en daarmee troost hij zichzelf als hij huilt van moeheid en valt hij dan al snel in slaap.
Waarom indd een speentje? Ik ben blij dat mijn dochter er geen wilt, hoef ik het haar straks ook niet af te leren
Ik zou ook een ander speentje proberen. Die van ons wilde in het begin ook geen speen, maar pakte deze speen (Newborn gumdrop pacifier pink Arranged for baby' s as from 34 weeks until they get cogs) wel. Daar kun je je vinger in steken, dus dat pakte ze bij ons eerder. Ze kan nog steeds makkelijk zonder speen, maar als ze overstuur is of bijvoorbeeld in de maxi-cosi zit, kan ze er wel een tijdje tevreden op sabbelen, en dat brengt haar echt tot rust. De site ziet er een beetje vaag uit, maar ik heb daar ook besteld en het werd heel snel bezorgd. Ik zou wel een speentje nemen waar de bovenkant een beetje uitgesneden is (dus het neusje vrij laat) geen ronde.
ik snap wel waarom je een speentje wil aanleren.. mijn dochter pakte hem eerst ook niet dus hing ik nachten boven haar wieg met mn pink in haar mond..heel vermoeiend .. ook overdag . misschien inderdaad een ander speentje proberen ? hier pakte ze de dirfax wel en de bibi niet , en later draaide dat ineens om