De dag na het strippen is onze zoon Benjamin geboren, met 38 + 6 dagen. Hij woog 3740 en is 52 cm lang. Omdat mijn bloeddruk aan de hoge kant was en ik last had van hoofdpijn en druk op mijn ribbekast, vond de gynaecoloog het een goed idee om mij te strippen. Ik twijfelde eerst, maar dacht, dat het misschien ook niet veel zou helpen. Kans is 50/50. 's nachts om 2.25 verloor ik wat vocht en kreeg ik al snel weeen. Een uur later waren we in het ziekenhuis en werden de weeen steeds heftiger. Ik wilde op een gegeven iets tegen de pijn, maar dat was niet meer mogelijk omdat de ontsluiting snel vorderde. Binnen 4 uur en 45 was onze knul geboren. Ik had maar een hechting nodig, daar sta ik van te kijken. Persen duurde maar zo'n kwartiertje. Ondanks dat de bv niet zo wilde lukken zoals ik mij dat had voorgesteld (melk uit een borst, fingerfeeding, kolven, tepelhoedje dan weer wel dan weer niet, bijna borstontsteking, kloven, krampjes en daardoor moeite met aanleggen), gaat het nu de goede kant op en kan ik lekker genieten van onze lieve knul. Ik combineer bv en fles na overleg met lactatiekundige. Kleine drinkt eerst aan de borst en krijgt nog een flesje als toetje, als het nodig is.