geluid van wind in auto

Discussie in 'De lounge' gestart door jetje86, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet hoe ik het beter kan omschrijven... We hebben een vrij nieuwe toyota aygo en als we harder dan 70 km/uur rijden is het een vreselijk irritant gehoor. Net alsof er een raampje een beetje openstaat bij harde wind. Iemand een idee wat het kan zijn?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Misschien de rubbers bij de deuren die niet goed sluiten?

3. Koon

Koon Niet meer actief

Volgens mij normaal bij de aygo. De mijne doet het, maar hoor er ook regelmatig anderen over.

4. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij hebben het ook in onze nieuwe auto. Bij ons zijn het idd de rubbers, kwamen we achter toen we door de wasstraat gingen, toen was er water binnen gekomen.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wiellagers?

6. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik heb dat ook eens aan de hand gehad, bleek dat de kitrand van de voorruit losgelaten was waardoor die kier wind ving.
    Toen ik erachter kwam moest ik direct naar de garage. hoop voor je dat je snel het euvel gevonden hebt.
    Ga anders eens naar de garage en laat het geluid daar eens horen.

7. minon

minon Niet meer actief

Het kan vanalles zijn. Rubbers van de deuren, je vooruit die niet helemaal afgesloten is. Dat je je auto moet laten balanceren of dat je wielen gecupt zijn zoals ze dat noemen. En bij sommige auto's hoort het er gewoon bij.

8. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben sinds mei een andere auto en mijn man wilde perse met een dakraam. Ik liever niet en nou weet hij ook waarom: natte billen in één hoek sluiten de rubbers niet goed dus moeten we dat even nakijken.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat hoort ook wel een beetje bij dit autootje. Wij hebben er eentje nieuw gekocht en ik vind het wat dat betreft zo'n dinky toy. Het hele geluid is gewoon heel anders (veel meer herrie, ook van de wind). Maar als je ook goed kijkt in vergelijking met andere auto's is het gewoon een goedkoop ding. Onder de motorkap zit bijv. geen isolatie waardoor je binnen al meer hoort. Hij is perfect voor in de stad e.d., maar op de snelweg hoor je veel geluid ja. Het is ook wel een beetje algemeen kenmerkend voor kleine autootjes. Ze zijn goedkoop en licht wat fijn is voor de verzekering en wegenbelasting, maar niet voor het comfort en het geluid.

Je kan natuurlijk wel e.e.a. even laten controleren om evt. voorgenoemde mankementen uit te sluiten.

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je dakrails?

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb 7 jaar een aygo gehad en dit hoort er inderdaad bij. hij maakt vrij veel lawaai in vergelijking met andere auto's. het is 1 en al plastic aan de binnenkant dus dat kan ook niet anders. ik heb nu een kia picanto en moet zeggen, veeeeel minder lawaai van wind en de motor. in de aygo moest ik af en toe flink luid praten maar in de kia kan ik gewoon praten en ben ik verstaanbaar:)

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en heb je een aygo?
    ik had dit namelijk met mijn aygo. stond er ineens 10 cm water in mijn achterbak;)
    bleken de rubbers te zijn en er liep water via derde remlicht naar binnen. is allemaal vervangen. op hun kosten uiteraard. bleek een bekend probleem te zijn van de aygo. jammer voor hun dus. ik heb geen 9000 euro uit gegeven om vervolgens in een aquarium rond te moeten rijden....
    zusje had precies hetzelfde. achterbank nat. bleek het ook via de rubbers binnen te komen. stond helemaal onder de schimmel onder de bank.

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Lijkt me een beetje moeilijk als je meer dan 70 km per uur moet rijden om het te horen.
    Doe een veertje met een touwtje aan een stokje en zorg dat er iemand veilig langs alle randen kan tijdens het autorijden. Het veertje zal gaan wapperen bij tocht.

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Vrij normaal bij kleine auto's. Heb je het niet gehoord met je proefrit? Hier inmiddels 4 proefritten gemaakt in verschillende kleine auto's en bij de één hoor je het meer dan bij de ander.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook gehad ja! Bouwjaar 2007 en eerder hebben dit heel vaak. Daarna was het euvel bekend en hebben ze er iets aan gedaan. (Tenminste, dat was wat ik gehoord heb)
    Het geluid waar ts het over heeft was toen niet weg dus lag niet daar aan.

16. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bedankt voor jullie antwoorden. We hebben de aygo twee jaar geleden nieuw gekocht en dit geluid horen we pas sinds een week. Misschien toch even naar de garage dan maar. Het is niet dat we elkaar niet kunnen verstaan of zo, maar wel irritant. Zal alle rubbers ook nog even langs gaan. We gebruiken de auto niet zo veel, ben op zich wel heel blij met onze aygo verder.

Deel Deze Pagina