ik wil graag gastouder worden, maar heb geen opleiding gevolgd in deze richting... wie weet wat ik moet halen om dit te mogen doen, en vooral: waar kan ik dit behalen voor welke prijs?
Volgens mij moet je een opleiding in de zorg doen op niveau 2, en een kinder ehbo diploma halen. Anders even kijken op de sites van gastouderbureau's?
Cursus is niet voldoende. Je moet een opleiding hebben. Als je 1 van deze hebt kun je het worden: De Gastoudercentrale
Weet je al bij welk bureau je je wilt aansluiten?Die kunnen je het ewaarschijnlijk aanbieden.Een examen zorg en ehbo .ik heb het ook via mijn bureau gedaan,succes.
ik heb hier even geinformeerd, bij de digtsbijzijnde moet ik 300 euro betalen, en mocht ik daar meer als een jaar ingeschreven staan, krijg ik nog 100 euro terug enkele dorpen verder zit eentje die ook hier werkt, daar moet ik 200 euro betalen ongeacht de inschrijftijd. ik vind t persoonlijk best nog veel, aangezien je weinig loon per uur krijgt. dan moet je behoorlijk wat uren werken voordat je er echt iets aan overhoudt... weten jullie ook hoeveel je van je uurloon over houd na aftrek van alles?
Je moet ongeveer tweederde van het geld wat je verdient apart zetten voor de belasting. Dus stel je verdient 3 euro per kind per uur en je hebt 3 kinderen dan verdien je 9 euro per uur. Van die 9 euro is 6 euro voor jou en de overige 3 euro zet je apart. Ik ben zelf gastouder dus mocht je nog vragen hebben kun je me een pb sturen.....
Hoezo verdient het niet goed?? Het is afhankelijk van hoeveel kindjes je opvangt. Je verdient meestal zo tussen de 4,50 en 6,00 per uur. Als jij 4 kindjes opvangt, tegelijkertijd verdien je dus best wel heel lekker...Ja het is bruto maargoed dan heb je wel een redelijk loon als je het mij vraagt.