gastouder worden waar cursus?

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

ik wil graag gastouder worden, maar heb geen opleiding gevolgd in deze richting...

wie weet wat ik moet halen om dit te mogen doen, en vooral: waar kan ik dit behalen voor welke prijs?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Volgens mij moet je een opleiding in de zorg doen op niveau 2, en een kinder ehbo diploma halen.

Anders even kijken op de sites van gastouderbureau's?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Cursus is niet voldoende. Je moet een opleiding hebben.

Als je 1 van deze hebt kun je het worden:

De Gastoudercentrale

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Weet je al bij welk bureau je je wilt aansluiten?Die kunnen je het ewaarschijnlijk aanbieden.Een examen zorg en ehbo .ik heb het ook via mijn bureau gedaan,succes.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

ik heb hier even geinformeerd, bij de digtsbijzijnde moet ik 300 euro betalen, en mocht ik daar meer als een jaar ingeschreven staan, krijg ik nog 100 euro terug

enkele dorpen verder zit eentje die ook hier werkt, daar moet ik 200 euro betalen ongeacht de inschrijftijd.

ik vind t persoonlijk best nog veel, aangezien je weinig loon per uur krijgt. dan moet je behoorlijk wat uren werken voordat je er echt iets aan overhoudt...

weten jullie ook hoeveel je van je uurloon over houd na aftrek van alles?

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Je moet ongeveer tweederde van het geld wat je verdient apart zetten voor de belasting. Dus stel je verdient 3 euro per kind per uur en je hebt 3 kinderen dan verdien je 9 euro per uur. Van die 9 euro is 6 euro voor jou en de overige 3 euro zet je apart. Ik ben zelf gastouder dus mocht je nog vragen hebben kun je me een pb sturen.....

7. girl21

girl21 Niet meer actief

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoezo verdient het niet goed??
    Het is afhankelijk van hoeveel kindjes je opvangt. Je verdient meestal zo tussen de 4,50 en 6,00 per uur.
    Als jij 4 kindjes opvangt, tegelijkertijd verdien je dus best wel heel lekker...Ja het is bruto maargoed dan heb je wel een redelijk loon als je het mij vraagt.

Deel Deze Pagina