Onze buren

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik vind er nogal een verschil in zitten:$ Hitler en Geert. Ik heb Geert nooit horen praten over joden vergassen hoor;)

En trouwens ik ben het met Onje eens,kan ik avond's weer over straat.

2. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wilders en hitler vergelijken is echt waanzin. Ik stem geen pvv, maar zoiets posten gaat echt veel te ver.

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    euhmmm alleen begin post gelezen...

Maar op 4 mei worden ALLE oorlogsslachtoffers herdacht, niet alleen van de tweede wereldoorlog (al heeft dat wel de hoofdmoot)

Verder vind ik het niets met elkaar te maken hebben...:)

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Denk niet dat Wilders iets veranderd krijgt...

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben absoluut geen fan van Wilders.
    Maar ik vind wel dat er iets moet gebeuren aan het hoge aantal criminele 'allochtone' jongeren.
    Ik vind inderdaad dat mensen gewoon Nederlands moeten leren, want als je dat niet spreekt kom je erg moeilijk aan het werk.
    Verder vind ik dat als je in Nederland woont, je niet alle gewoontes van je vorige land kunt meenemen.
    Hoofddoek, rammadan, naar de moskee gaan allemaal prima.....maar uithuwelijken...nee!
    Niet bij meisjes die hier zijn opgevoed!

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    +1 vooral het dikgedrukte!

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dat gaat niet. Je leeft naar je geloof en dat kan je niet ineens opzij zetten als je in de politiek stapt.

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Geef ik je gelijk in.

Ik benader het vanuit de Islamitische hoek, omdat ik moslima ben. En hij basht de Islaam, hij is niet enkel bezig met problematiek aan te pakken die zich voordoet in de samenleving, hij is de gehele moslimgemeenschap aan het aanpakken, en probeert angst tegen moslims in te boezemen en tegen de Islaam. En niet enkel criminaltieit of bezuinigingen aan te pakken.

Ik sta niet achter criminaliteit, vanuit welke bevolkingsgroep dan ook want die 'allochtone' jongeren staan geheel los van de Islaam. Verder sta ik ook niet achter uithuwelijken. En dat er vooral bij de nieuwe generatie goed Nederlands geleerd moet worden geef ik je groot gelijk in, je woont nou in eenmaal in Nederland en dan hoort dat erbij.

Ik zie het vanuit een hele andere kant dames. Dingen die ik op straat naar me toegegooid krijg. Ik kan soms niet eens overdag veilig over straat, hoe overdreven dat ook klinkt. Wat de kleine oortjes van mijn kinderen al niet te horen hebben gekregen.

In situaties als deze worden 2 bevolkingsgroepen lijnrecht tegenover mekaar gezet. Met alle gevolgen van dien, nog meer haat, dreigementen naar elkaar etc.

9. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik vind dat wilders op sommige europa punten gelijk heeft, de financiele punten waarin hij opkomt voor de financiele belangen voor nederland., maar ben bang dat veel racistische mensen op hem stemmen. Ik stem dan ook niet op hem. Mijn oudste zoon is half Nigeriaans en half Nederlands en ik vind wilders opvattingen over moslims en ook turkije aanzetten tot haat tegen buitenlanders, ook het polen meldpunt vond ik raar.

10. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stroopie maakt niet uit of dat gaat of niet. Het is mijn mening dat geloof niks te zoeken heeft in de politiek. Of dat ooit zal gebeuren is een tweede en heel veel mensen delen mijn mening ook niet. Doet niks af van mijn gevoel daarover.

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik vind dat Wilders een aantal hele goede punten heeft, maar ook genoeg punten die te ver gaan.
    Maar zou een beetje maf zijn dat als je op Wilders stemt je niet de oorlogslachtoffers mag herdenken...dat staat gewoon los van elkaar vind ik.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Persoonlijk vindt ik dat je niet met iemands politieke voorkeur met zijn/haar dagelijks leven moet gaan oordelen.
    Een partij heeft altijd meerdere punten,zo ook de pvv.
    En zolang je niet weet waarom iemand op een bepaalde partij heeft gestemd kun je eigenlijk ook niet zeggen dat iets krom is.
    Wie weet hebben jullie buren alleen als statment op de pvv gestemd (zoals vele vorige verkiezing gedaan hebben)
    Zouden de buren vanwege de moslims op vv gestemd hebben ja dan ben ik het met je eens en dan is dat krom.
    Maar zoals ik al zei,zolang je het niet weet kun je ook niet oordelen.

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Snap ik, maar ik probeer uit te leggen, dat als je geloof, je dit niet kan loslaten als je in de politiek zit.

14. Onje

Onje Niet meer actief

En ook ik kan met mijn kinderen niet veilig de straat op.
    En ook naar ons worden dingen geroepen.
    Ik heb diverse banen moeten afslaan omdat ik gewoon niet veilig naar huis kan fietsen.
    Voorlopig is het mijn land.
    Ga lekker in je eigen land de boel verstieren.

15. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hitler begon niet gelijk met de holocast. Is ook begonnen als politiekleider steeds groter geworden en steeds extremer. Er zijn weldegelijk overeenkomste tussen Wilders en Hitler hier is ook een stuk over geweest. Hitler is niet gelijk als monster aan de leiding gekomen. Er was ook een crisis en had naast zijn joden verafschuwing, ook sterke punten die de mensen in die tijd aanspraken. Ik vind er dus wel een hele enge overeenkomst in zitten.

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Tsja veel van de jongeren die het verpesten voor de rest zijn hier geboren en getogen. Dus zal er een oplossing moeten komen vanuit Nederland om het probleem aan te pakken.

Vind het erg vervelend voor je om dit te moeten lezen.

Wat mij dan altijd zo dwars zit, is dat dit soort jongeren/mensen/personen voor heel veel mensen: 'De Marokkaan', 'De Moslim' of bijv 'De Allochtonen' zijn.. Terwijl er heel veel meer daar achter zit, en die mensen zouden er niet onder moeten leiden.

17. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zullen we niet vergeten dat nederland zelf erg veel gastarbeiders uit andere landen heeft gehaald? En dat nu nog steeds doet met arbeidskrachten uit oostbloklanden?

Verder vind ik het zoiezo erg triest als mensen zich onveilig voelen in hun buurt/omgeving. Dat is gewoon nooit goed te praten.

18. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ook dat er generaliserend over wordt gesproken maar is dat niet altijd zo? Het gaat immers ook altijd over "de werklozen" "de ouderen" "de babyboomers" etc.

Mijn vriend is ook een allochtoon. Hij is half duits. Alleen ik vind dat geen negatieve benaming hoor heb er ook geen associaties bij verder. Maar goed dat is misschien ook wel persoonlijk hoe dat geinterpreteerd wordt.

19. Onje

Onje Niet meer actief

Heel vervelend voor de "goede".
    Maar de grote bekken het 4 x van je fiets trekken omdat je wie weet wel 5 euro in je zak hebt! Achtervolgt worden omdat je niet reageert op he lekkerding en vervolgens uitgescholden wordt.
    Mijn man die echt zijn mannetje wel staat maar tijdens zijn nachtwerk al 5x het ziekenhuis in geslagen is omdat de turk of marrokaan niet klaar kan komen ( mijn vriend is beveilger op de wallen).
    Is voor mij nu buiten de kleine incidentjes om die ik maar niet noem de maat vol.
    Van mogen nu de goede onder de kwade leiden als dat zou betekenen dat wij weer normaal kunnen leven.

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Ik ben niet voor de pvv maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je je druk over maakt. Iedereen moet lekker zelf weten waar hij/zij op stemt. Daar leven we in een democratie voor;). en of ze mensen herdenken enz dat staat naar mijn mening los van elkaar. overigens vind ik de vergelijking met hitler zwaar overdreven....

Deel Deze Pagina