Hoi, Wie-o-wie doet dit werk en/of heeft dit gedaan? Zie namelijk hier een vacature voor en wil eigenlijk even weten wat het inhoudt en of het uitdagend e.d. is. Dus aan wie kan ik mijn vragen kwijt ? Bedankt
Ik doe de opleiding tot doktersassistente.. Maar volgens mij is triage verpleegkundige de assistente die je tijdens het bellen naar de huisartsenpost belt aan de telefoon krijgt. Zij moet speciale lessen krijgen in triage om zsm een beeld te krijgen van de klachten.. Volgens mij is het dat
Ik ben het met knuffelkonijn eens.Ik heb triage lessen gehad(ook DA)en er ook voor geslaagd. Je moet vooral goed kunnen uitvragen dit doe je dmv een telefoonklapper(soort menu met klachten),je moet dus kunnen inschatten of iemand direct moet komen of dat een advies afdoende is.
Is heb van 2004 tot 2010 gewerkt op een huisartsenpost als doktersassistente/triagist. Ik heb het er tot de geboorte van de oudste erg naar mijn zin gehad, maar ik vond het met een baby niet te combineren. Wij hadden destijds geen opvang voor de kinderen, dus was ik de hele dag in de weer en moest vervolgens om 17 uur weer fris op de post zijn om met mijn werk te beginnen. Vervolgens een dienst tot 24 uur, om 1 uur 's nachts lag ik in bed en om 6 uur was Milan wakker. Hoezo moe? Daarnaast heb je een behoorlijke verantwoordelijkheid. Triageren kan behoorlijk moeilijk zijn. Je moet heel stress bestendig zijn en flexibel (makkelijk kunnen swichten tussen simpel en echte spoed). En weten te handelen als het nodig is (reanimatie). De combinatie van onregelmatigheid/ grote verantwoordelijkheid en de toenemende eisende patienten cultuur heeft mij er in 2010 doen te besluiten ander werk te zoeken. Ik werk nu in een huisartsenpraktijk. Ik heb een fijne tijd gehad, maar ben blij met de keuze die ik genomen heb. Zo dat was een heel verhaal, als je nog vragen hebt, stuur een PB. Succes ermee!!!
Bedankt voor de reacties, maar ik was vooral op zoek naar zo'n reactie van Klarinet (ik ga je ook nog effe een pb sturen) Nog meer die gewerkt hebben bij de huisartsenpost.