onze tweede prinses..Noa..geboren op 20-01-2013

Discussie in 'Geboren' gestart door denise23, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    op 20-01-2013 is na een zwangerschap van 40w 2 dgn ons tweede meisje Noa geboren!! 3520 gram en 50 cm

op zaterdagmiddag 13.30 uur kreeg ik rugweeen om de 10 min.. om 19.30 ben ik in bad gegaan en vanaf toen kwamen ze elke 5 min. ze duurden eerst nog maar 40 sec maar de vk is toch om 23.30 even komen kijken, 2cm ontsluiting. om 3.30 vond ik het toch echt tijd dat ze weer kwam kijken, toen had ik 4cm ontsluiting en besloten we naar het ziekenhuis te gaan.
    in het ziekenhuis eigenlijk constant onder de douche gestaan omdat ik zo het beste mn weeen op kon vangen. om 7.00 uur weer getoucheerd: nog steeds 4 cm.. toen weer onder de douche.. om 10.00 uur weer getoucheerd.. nog steeds 4 (a5) cm! pff en toen was ik dus al 3 dagen wakker en had al 20.5 uur flinke rugweeen dus was op! de vk droeg me toen over aan de gyn en die besloot een infuus met weeenopwekkers te geven om voor krachtigere weeen te zorgen. ik heb toen ook een pompje met morfine gekregen om de scherpste pieken vd weeen af te halen en zodat ik tussen de weeen door wat weg doezelde.. om 12 uur weer getoucheerd.. nog steeds 4 a 5 cm.. pff dit was dus echt niet leuk! al die weeen voor niks! ze ging toen met de gyn overleggen en kwam terug om te zeggen dat we het nog tot 14.00 uur gingen proberen en als het dan niet verder was, werd het een ks. om 14.00 uur kwam de gyn zelf kijken... nog steeds 4 a 5 cm! ik riep dat ik een ks wilde, dat kind moest eruit ik was het helemaal beu! de gyn zei toen, dat gaan we niet doen want ik denk echt dat je het wel kunt! we gaan het infuus nog wat harder zetten.. pff toen barstte ik in tranen uit want ik had verwacht dat ik nu niet meer verder hoefde en de ks zou krijgen.. maar goed.. na vele heftige weeen mocht ik om iets over 15.00 uur gaan persen.. na ruim een half uur persen was het hoofdje er nog niet (terwijl mn oudste er binnen 20min was) en ineens zei de vk: ik ga je prikken, we moeten een knip gaan zetten, het kindje moet er NU uit! toen ging het dus heel snel en om 15.43 uur is Noa geboren! haar hartslag stopte en haar navelstreng zat 2x om haar nek.. toen ze geboren werd, werd alles duidelijk... het was een sterrenkijkertje! dat is dus de reden dat de ontsluiting niet vorderde en dat ik haar er zelf niet uitegperst kreeg!
    erg blij met ons meisje ging het drama nog even verder want de placenta kwam niet los.. na een half uur geprobeerd te hebben met veel duwen en trekken en persen werd de ok gebeld, dan maar op de ok verwijderen... nog 1x proberen zei de vk toen.. en gelukkig kwam hijgelukkig net op tijd los! omdat dat zo lang duurde was de verdovind vd knip uitgewerkt en moest ze nog opnieuw verdoven om te kunnen hechten.. uiteindelijk om 17.30 uur kon ik mijn familie gaan bellen en was ik weer een beetje boven water.. zowel bij de vorige als deze bevalling erg veel bloed verloren (ruim 1.5 liter door fluxus) dus nu ook een erg laag hb van 4.9.. dat heeft echt weer medicatie en tijd nodig maarja.. het is voor een goed doel!
    volgens mijn eigen vk heb ik gewoon een luie baarmoeder die niet gemaakt is om te bevallen... ik weet niet of ik het ooit nog aandurf..

nou sorry voor mijn lange verhaal, maar hier onze eerste foto samen:

Bijgevoegde bestanden:

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochter :D

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat jammer dat je bevalling zo heftig was. Maar wat heb je er een mooi meisje voor terug. Nu kun je lekker gaan genieten. Gefeliciteerd!

4. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Gefeliciteerd met je meisie!!:D

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wat een heftige bevalling heb je achter de rug
    gelukkig is ze daar dan onwijs gefeliciteerd met jullie prachtige dochter geniet ervan

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Gefeliciteerd en geniet ervan!
    Wat een mooie meid!
    Hopenlijk knap je snel weer op.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd met jullie mooie dochter!!
    Ik ben 2dagen later bevallen;)

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Heftige bevalling maar o wat zal ze het waard zijn!
    Gefeliciteerd met jullie tweede wonder!

9. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Gefeliciteerd!!

10. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bedankt allemaal!!

11. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.904
    2.754
    113
    Vrouw
    Hopelijk knap je snel op!
    Geniet van jullie mooie dochter :) Van harte!

12. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Van harte gefeliciteerd!!

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh wat heftig zeg! Jeetje! Een babytje is prachtig en je hebt er alles voor over, máár ik snap dat dit wel heftig is! Moet je echt een plekje geven! Schrijf maar lekker van je af hoor!

En wat een wolk van een meisje! Mooi!!!

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! wat een heftige bevalling zeg! hoop dat je snel weer opknapt!Geniet ze van je meiden;)

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige

16. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0

17. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wat een mooi meisje! Gefeliciteerd! Geniet van haar en hou je taai!

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat een heftige bevalling!

Gefeliciteerd :)

Deel Deze Pagina