Na ruim 10 weken voorweeën en harde buiken was ik het op de laatste controle flink zat.. Met 29 weken had ons meisje besloten dat het tijd was om de wereld te verkennen.. Gelukkig waren we er op tijd bij en is ze met behulp van remmers blijven zitten.. Sindsdien minstens 3 avonden in de week last gehad van flinke weeën en harde buiken.. Donderdag 5 januari had ik om 13.50 uur weer een controle staan.. Ik was het flink zat.. De laatste weken waren een nachtmerrie.. Sliep slecht, alles deed pijn en was stikchagrijnig van de weeën die maar niet door wilden zetten.. Na een gesprek met de verloskundige zou ze kijken of de weeën iets hadden gedaan en van daaruit kijken wat we verder zouden doen.. Blijk ik rond te lopen met 4 cm ontsluiting.. Het was duidelijk dat de weeën iets hadden gedaan.. Waarschijnlijk zou de bevalling die avond/nacht beginnen, maar hopelijk had ze door het voelen het laatste zetje gegeven.. het was niet te verwachten dat het die middag zou beginnen.. Thuis lekker gedouched om de harde buiken door te laten zetten en anders te laten stoppen.. niet pijnlijk, wel vervelend.. Om kw over 3 besloten om de vk alsnog te bellen.. Er begon regelmaat in te komen.. Elke 3 minuten.. Niet weg hoeven puffen, niet pijnlijk, maar nog steeds vervelend/trekkerig.. Er was geen ontsluiting bij gekomen, maar volgens de vk was de bevalling duidelijk begonnen.. het laatste zetje was die middag gegeven.. Zh gebeld en konden gelijk terecht.. Daar besloten om direct mijn vliezen te breken i.v.m. vies vruchtwater bij de vorige bevalling.. Gelukkig was het nu helder.. dit was om ong. 16.30.. Het wachten was begonnen.. nog steeds weinig/geen pijn van de weeën, maar wel regelmatig en duurden vrij lang..puffen was nog steeds niet nodig.. Om 17.00 uur riep ik enthousiast tegen mijn man en de vk dat de bevalling nu eindelijk ging beginnen.. De weeën waren vanuit het niets niet meer te houden en moeilijk weg te puffen.. Om 17.30 kreeg ik persdrang en heeft de vk naar ontsluiting gekeken.. Helaas, ophouden de boel, nog maar 7 cm.. De laatste 3 cm hing af van de rechterkant dus op mn rechterzij gaan liggen.. 17.35 had ik volledige ontsluiting.. eindelijk, ze zou geboren worden.. Donderdag 5 Januari om 17.40 uur is onze prachtige dochter Elise Nora geboren met 40+1.. Ze woog 3030 gram en ong. 48 cm lang.. Ons meisje, zo klein, zo lief, zo mooi, zo perfect.. Lenn is met recht een trotse grote broer.. 2 dagen jaloers geweest en vooral dwars tegen alles in gaan.. Maar oh zo lief voor zijn kleine zusje.. Kusjes geven, aaien.. Mama naar Elise sturen als ze huilt, want 'mama baby au.' Helpt graag met verschonen, flesje maken (bv is helaas falikant mislukt) Laat iedereen die op visite komt de baby zien.. Ze is perfect..
lieve lieve lieve Roeltje, je hebt het zo zwaar gehad de afgelopen weken. En o wat waren we bang dat Elise al zo vroeg geboren zou gaan worden! maar daar is ze dan het prinsesje!! Gefeliciteerd en lekker genieten van je 2 prachtige kindjes
Gefeliciteerd, prachtig meisje! En een mooie naam, lijkt erg op Eliza Fijn dat Lenn ook zo lief is voor z'n zusje, heerlijk!!