Sorry even klagen hoor :x Moest vanochtend naar 't CB voor de tweede set entingen. De eerste waren zonder problemen verlopen, was een lieve wijkverpleegkundige die zachtjes te werk ging. Mijn dochtertje gaf toen geen krimp. Vandaag bij de 'jeugdarts'... ik dacht dat komt wel goed, mijn meisje nog naar haar lachen. Pakt ze dr been vast, hardhandig, RAMT die spuit er in, kind brullen, dikke tranen. Mama bijna in tranen. Ik stond gewoon perplex. Gelukkig maar 1 spuit, de pneu2 geven ze sinds kort niet meer. pas toen we de kamer uit liepen stopte ze met huilen! volgende keer dus niet meer bij haar. Maar wat een verschil zeg, of de een of ander prikt. gelukkig volgende keer weer bij de wijkverpleegkundige.
Bah zeg! Ik ben huilend naar buiten gelopen bij de 1e inentingen,nog vóórdat ze überhaupt iets gedaan hadden. Vond het zo naar. Mn man was erbij gelukkig. De keren erop ben ik er wel braaf bij gebleven. Ik had dat mens aangevlogen denk ik, dat doe je toch niet zo bruut?:x
Sow, hoop (for their own sake) dat ik nooit zo iemand krijg, anders durf ik niet te zeggen waar die spuit uiteindelijk zou belanden. Wel zou ik als ik jou was een klacht/opmerking erover achter laten. Ik vind echt niet dat zo iemand iets op een cb te zoeken heeft.
Bedenk wel dat je kindje weer een maand ouder is en dus heftiger kan reageren omdat ze het bewuster meemaken. Mijn dochtertje reageerde ook elke keer feller op de prikjes, vooral de laatste keer was ze erg boos... Als blikken komden doden had het cb nu een medewerker minder gehad... Ik ben persoonlijk wel van het doorpakken. Vooral met twee prikken tegelijk, zsm na elkaar dan ben je van de ellende af en hoef je maar 1 keer te troosten. Ik was er niet bij en kan niet oordelen hoe beulerig de arts echt was, maar die prik doet niet minder zeer als je het langzaam doet. Stevig armpje of beentje vastpakken voorkomt onverwachte bewegingen wat juist tijdens het prikken onnodig extra ongemak geeft.. In ieder geval sterkte voor je kindje voor de eventuele bijwerkingen en ik hoop voor je dat je de volgende keer iemand treft waar je een beter gevoel bij hebt!
dat snap ik. ben zeer nuchter ingesteld wat de vaccinaties betreft. maar dit verschil in aanpak was mij te groot. ik zal haar voor de vaccinaties vermijden vanaf nu, ik zie haar pas weer over 3 maanden voor een regulier consult. ze ligt lekker te slapen nu, vorige keer ook doorheen geslapen ik hoop dat ze er niet te veel last van heeft of nog krijgt.
als ik die vrouw aan de balie zo hoorde, had ze het al vaker gehoord en ze benadrukte dat de volgende vaccinatie een vaccinatie spreekuur was, dus niet bij die arts. ik zit er wel aan te denken om het te melden idd.
nou precies, nu vind ik haar sowieso redelijk een botte hork, dat ik denk... en waarom werk je graag met kinderen? ik was dus zo perplex omdat het de vorige keer zo relaxed ging, was zelf dus ook niet nerveus of gespannen. krijg je dit...
Het zal heus ietwat te heftig gegaan zijn, maar besef wel dat deze spuiten meer pijn doen naar mate je ze langzamer inbrengt. "Darten" in de spier is de minst pijnlijke methode.