En ja hoor, we zijn inmiddels bevallen. Zaterdag 20 januari is Sara Juliët om 15,50 uur geboren. Ze weegt 3100 gram en is 50 cm. Diezelfde dag zijn we s morgens op verjaardagsontbijt geweest bij onze vrienden. We moesten daar om 9.30 uur zijn. Omdat we al wat laat waren, moest ik me s ochtends wat haasten en tijdens het aankleden had ik al last van harde buiken. Bij onze vrienden was het heel gezellig en de harde buiken werden wat vervelender en kwamen ongeveer 4-5 keer per uur. Tegen 11.30 uur wilde ik toch wel naar huis omdat de buikkrampen wat pittiger werden en ik me niet zo prettig voelde. Thuis aangekomen hebben we voor de zekerheid mijn schoonouders gebeld om onze dochter te laten halen (dat was ook al de bedoeling, alleen iets later gepland). Zij hebben dat tegen 12.30 uur gedaan. Toen heb ik de verloskundige gebeld en gezegd dat ik nu toch echt wel weeën om de 5 minuten had en dat ze vervelend waren. Tegen 13.00 uur was zij er en constateerde dat mijn BM-mond nog hoog lag, maar al wel open. Ze kon nog niet zo goed bij het hoofdje. Het kon nog wel even duren maar voor hetzelfde wel door zetten. Afwachten en evt. weer bellen! De weeën kwamen steeds sneller en werden echt pittiger. Tegen 14.00 uur hebben we de VK weer gebeld, ze was er tegen 14.15 uur. Ik had toen om de 2-3 min. al hele pittige weeën. De BM-mond was wat gezakt maar nog niet echt veel verder open. Ze kon nog steeds het hoofdje niet goed vinden en was bang dat ze dwars lag. Op naar het ziekenhuis! Daar om 14.45 uur aangekomen bleek Sara inderdaad dwars te liggen. De gynaecoloog heeft tussen de weeën door (die inmiddels om de anderhalve minuut kwamen en haast niet meer weg te puffen waren) nog verschillende draaipogingen gedaan. Helaas zat haar voet vast in het bekken en zat er niets anders op dan een keizersnede. Alles werd toen in werking gezet en Sara is om 15.50 uur (dik uur na aankomst in ziekenhuis) gehaald! De keizersnede viel reuze mee. Ik heb Sara binnen het uur aangelegd gekregen en de borstvoeding kon zo dus ook goed op gang komen. Woensdag 24 januari zijn we s ochtends weer thuisgekomen. Ik ben in het ziekenhuis heel goed verpleegd en we hebben nu een fijne kraamhulp. Sara is een rustig en kalm en lief tevreden meisje. Ze drinkt om de 3-4 uur en huilt niet of weinig, maximaal eens een uurtje per dag (nog niet eens). Dat zal vast nog wel veranderen. De borstvoeding is heel goed op gang gekomen en de stuwing lijkt nu ietsje af te nemen. Hopelijk zet dat door en gaat het vraag-en-aanbod-principe in werking treden.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Wat fijn dat alles zo goed gaat nu! Geniet er lekker van. Liefs Diana